Ung lønkonto i Syd England?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93068
    AnonymForfatter

    Min søn på 15 år rejser snart til Syd England på High School.
    Han har nem konto i Spar Nord Bank med tilknyttet Master debet kort, men han vil gerne have en konto i en engelsk bank, hvor han ikke skal betale gebyr hver gang, han skal bruge nogle kontanter. Hvordan finder jeg frem til en dansk bank som også har afdelinger i GB og hvor han kan oprette en konto, hvor jeg kan overføre penge til hver måned det næste år. Det vil være fint, hvis vi kunne oprette en konto i en dansk bank/engelsk bank allerede inden han rejser, så det er på plads når han rejser. Er der nogen der kan rådgive mig?
    mor til 15-årig

    #184942
    fk2001Forfatter

    Der er mig bekendt ingen Dansk-engelske banker. De banker som operere begge steder arbejder helt adskilt. Din søn kan derfor lige så godt vente med at åbne en konto til han kommer derover. Det er meget nemmere at finde en lokal bank der opfylder ens krav når man er i området, ikke mindst med assistance fra den vennekreds man hurtigt får opbygget.

    Jeg ved ikke hvor kendt masterkortet er i england. Da jeg tog til USA var det med et VISA kort og 200USD. Jeg havde stort set ikke brug for kontanter, men det kan sagtens være anderledes i England. Jeg glemmer aldrig engang hvor jeg var på ferie i Danmark med blot mit VISA-kort Det var stort set uanvendelig, ikke engang supermarkeder tog VISA denne gang – og jeg har ikke indtryk af at det er blevet meget bedre – 10 år senere….

    #185068
    HalliHalloForfatter

    Lise Brask, hvis jeg var dig ville jeg da blot ringe eller skrive til en af følgende store engelske banker for at høre hvordan du for oprettet en konto til din søn:

    HSBS
    Barclays eller
    Lloyds Bank

    Du skal endvidere være opmærksom på, at det næppe kan betale sig at overføre beløb hver måned, da den engelske bank formentlig også tager betaling for at modtage pengene, men jeg ved det ikke. Lande der er medlem af møntunionen tager derimod ingen betaling for en EU-overførsel, dette har EU-besluttet ved lov. De må kun tage det en indenrigsoverførsel koster, og dette koster i langt de fleste banker i dag ingenting via netbank.

    #185116
    AnonymForfatter

    Det billigste er: udstyr din søn med et dansk Visa-dankort, så kan han månedligt hæve i UK på en ATM hans lommepenge, som i via netbank overfører til dette visa-dankort.

    At få en bankkonto i UK er ikke helt nemt, man skal have en forbindelse der kan sige god for én. Hvad har skolen i UK anbefalet ?

    Jeg har selv tidligere haft bankkonti i Harrods og Fortnom and Mason, men da jeg ikke mere har 10 mio £ er dette udelukket.

    De fattige i UK bruger Postoffice …..

    #185124
    AnonymForfatter

    Hvorfor får han ikke overført sine lommepenge til skolen, der udbetaler ugentligt ?

    Jeg tror ikke at personer under 18 år selvstændigt kan få en bankkonto i UK ?

    #185128
    HalliHalloForfatter

    Lise Brask, kan du overhovedet bruge disse svar til noget?

    Dette kunne være nok så interessant.

    Har du yderligere spørgsmål er du meget velkommen igen.

    #185174
    AnonymForfatter

    Tak for diverse indlæg.
    Løsningen bliver, at min søn bruger sit MasterCard debetkort med tilhørende netbank Og at han tager nogle kontanter med til de første dage. Han kan ikke få et visa dankort,da han er under 18 år. Og han kan ikke oprette konto i UK.

    #185184
    testForfatter

    Hej Lise som jeg husker England selv om de er en del årsiden to de nærmeste kort alle steder også på små beløb. God tur til sønnike

    #185206
    HalliHalloForfatter

    Kære Lise,

    prøv at få din søn til at oprette en konto i en engelsk bank, når først han ankommer på sin skole derovre.

    England er jo et af de mest liberale lande hvad angår bankvæsen, så undrer mig, hvis ikke en 17-årig kan åbne en konto der evt. med forældrenes underskrift.

    Husk altid at vælge en konto, hvor der ikke er for mange gebyrer, men det ved jo sikkert, Lise, alt sammen selv.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.