Lån og Spar Banks tilbud til Djøfere

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)
  • Indlæg
  • #186262
    HalliHalloForfatter

    Alli: Hvad har du da forespurgt om?

    #186390
    ekmForfatter

    Det er ren lokkemad, som mange faggrupper får tilbudt, fx er min kone lærer, og hun modtager tilsvarende “tilbud", fx når hun logger på netbanken.

    Min erfaring med Lån & Spar er fra min kones MasterCard, som er gratis – hvilket vil sige, at det er uden det årlige gebyr. Vi har oplevet at få spærret kort uden varsel med begrundelsen, at “det er brugt et usikkert sted", og at der er gået et par uger med at bestille et nyt. Jeg har ført en dialog med juridisk afdeling, hvor jeg meget hurtigt fik det indtryk, at banken fuldstændig er underlagt MasterCard og hellere afviser end at gå i kødet på MasterCard. Først hævdede man, at banken ville tage mit forslag med ved drøftelser med MasterCard, men senere i dialogen fik jeg oplyst, at det er deres dataleverandør, der forhandler med MasterCard.

    Derudover er det min erfaring, da jeg taler med mange mennesker om deres økonomi, at Lån & Spar desværre ikke ligger i toppen med kundetilfredshed. Jeg regnede ud for en, der var meget betaget af tilbuddet om 5 % rente, at hun ville være meget bedre stillet ved at bruge en anden bank med bedre rentetilbud på opsparing, der bindes. Jeg hører også, at Lån & Spar er meget aggressive i forsøg på sælge værdipapirer uden at sikre sig, at kunden har den nødvendige indsigt, men dette afviger desværre ikke så voldsomt fra de fleste andre banker.

    Du burde overveje at blive i Danske Bank og måske sprede dine forretninger i flere banker. Du kan vel også overveje at skifte din prioritetskassekredit ud med et realkreditlån med årlige rentetilpasning. Det ville da være oplagt for de fleste med sådanne kreditter både i Danske Bank og i andre pengeinstitutter.

    #186518
    AnonymForfatter

    Jeg benyttede Lån & Spar i nogle år, men blev ret træt af dem. De havde ofte problemer med deres netbanks-site. De havde de ikke nogle særlige gode renter på deres indlånsprodukter, og de begyndte at tage mange gebyrer for ‘ingenting’.
    Engang i fordums dage var der vist mange, som var glade og tilfredse med dem og deres service… men det VAR som sagt i fordums dage.

    #186520
    AnonymForfatter

    Tror nu SDC platformen, som Lån og Spar kører på er ganske stabil. Det er faktisk den mest udbredte leverandør af netbankløsninger – benyttes fortrinsvist af sparekasserne.

    Der er kun tre uafhængige leverandører at netbankløsninger i Danmark – SDC, BEC og Bankdata. Hertil kommer at Nykredit, Danske Bank og Nordea kører med deres egne løsninger. Danske Banks er en IBM løsning.

    De øvrige udenlandske banker – Swedbank, SEB og Handelsbanken kører på BEC’s platform.

    #186522
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Det er ikke platformen som var problemet 🙂 det var deres interface mellem kunden og SDC. Når de ændrede på deres skærmbilleder, så gik det rimeligt galt en gang imellem. Det var deres it-afdeling, der havde problemet. Sikkerheden betvivler jeg ikke.. men det var rimelig irriterende, at de ikke testede skidtet ordentligt før de smed det på siten.

    #186524
    testForfatter

    Karoline jeg var også engang lån spar kunde. Synes nu ikke jeg husker problemer med deres netbank men det der med gebyre på f.els. Konto overførsler husker jeg også

    #186526
    ekmForfatter

    Vi havde en ubehagelig oplevelse i London, hvor en virksomhed både trak og hævede et stort beløb på vores MasterCard, og hvor den eneste hjælp var, at vi blev kastet fra virksomhed til Lån & Spar og tilbage igen. Heldigvis havde vi et VISA-kort, så vi ikke løb helt tør. Efterfølgende foreslog jeg Lån & Spar, at de ikke blot viser et samlet reserveret beløb, men oplyser, hvem der foretager de enkelte reservationer.
    Da var det, at jeg fik svaret, som jeg beskriver i mit indlæg den 30.08, at de ville tale med MasterCard. I mellemtiden var der gået en lang dialog, der blot gik ud på at afvise kunden, da det tilsyneladende er lettere end at trænge igennem til MasterCard.
    På nuværende tidspunkt næsten et år efter, er der da heller ikke foretaget ændringer.

    #186552
    AnonymForfatter

    Hej Test,

    Jeg husker problemerne med sitet (også også min mand… jeg tjekkede det lige med ham, inden jeg skrev :-).. vi er begge i branchen.. og skrev naturligvis til dem hver gang – det skete.

    Men jeg indrømmer også gerne, at det er nogle år siden, at vi var kunder hos dem – og forhåbentlig blev de mere stabile efter at vi stoppede med at være kunder hos dem.. og hvis det er tilfældet, så er det kun meget positivt. For sådan noget er ret irriterende for både kunder og bank.

    #186554
    ekmForfatter

    I mit indlæg skulle der selvfølgelig have stået, at virksomheden både trak og reserverede et stort beløb på MasterCard kontoen.

    #186578
    AnonymForfatter

    –> ekm
    Det lyder svagt som om, at Lån & Spar har fortalt dig en mindre and. Det har intet med MasterCard at gøre, at du ikke kunne/kan se udspecificerede poster i “reserverede beløb". Det er et datacentral “problem" og hvordan de har valgt at vise info til kunderne på netbanken.
    Alle reservationer bliver udspecificeret, når de ruller i gennem MasterCard og/eller evt. Nets. (elles kunne de jo heller ikke opkræve beløbene særskilt bagefter).

    #186584
    ekmForfatter

    @ Den Hemmelige
    Mange tak for god info. Jeg forstod heller ikke, at banken ikke kan se, hvem der disponerer på kontoen. Jeg foreslog derfor også, at den jurist, jeg skrev med, konsulterede bankens revision, om den var tryg ved denne fremgangsmåde, men som jeg skriver, er det lettere at afvise en kunde med en venlig frase, end der er at gå videre i det tunge banksystem. Det var en advokat hos Lån & Spar, der svarede på e-mail, så jeg har det skriftligt.

    Jeg sendte i øvrigt kopier af dialogen til LIC (Lærernes Indkøbs Central), men de svarer slet ikke. Jeg tror de foreninger, der samarbejder med Lån & Spar, ikke har meget at skulle have sagt ud over nogle tilbud, som man kan få bedre andre steder.

    Ved du, om der er nogen bank, der specificerer reservationerne, så man kan se, hvem der reserverer?

    #186636
    AnonymForfatter

    Jeg ved med garanti at BEC levere den løsning i deres netbanker, så én af deres medlemsbanker kan være et alternativ. Om Bankdata gør det, må jeg være svar skyldig på.

    Af BEC banker kender jeg formentlig ikke alle, men kan nævne Arbejdernes Landsbank, Nykredit (som dog har sin egen variant af netbank), Diba, Handelsbanken. Hertil mener jeg også at Lokale Pengeinstitutter benytter BEC. Vil dog ikke hænges op på det.

    #186642
    ekmForfatter

    @ Den Hemmelige
    Mange tak for dine nyttige informationer. Jeg vil sende denne debat til advokaten i Lån & Spar og opfordre til, at kommentere de mange indlæg om banken.
    Når jeg modtager svar fra banken, vil jeg sætte det ind i denne tråd.

    #186674
    AnonymForfatter

    Hej – jeg skiftede for nogle år siden selv fra Danske Bank til Lån & Spar og benytter mig af deres Djøf-tilbud. Det er jeg fuldt ud tilfreds med. Der er samtidig den fordel, at man som kunde i Lån & Spar har adgang til at tegne forsikring hos Runa (Lærerstandens Brandforsikring), som er blandt markedets bedste og billigste.

    #186686
    testForfatter

    Runa er et datterselskab af lb hvilket ikke er helt det samme.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.