Lån og Spar Banks tilbud til Djøfere

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)
  • Indlæg
  • #185042
    AnonymForfatter

    Test nu siger jeg ikke, at vi vælger LSB-bank. Vi kigger på tingene og så træffer vi på et tidspunkt et oplyst valg baseret på kvantitative men også til dels kvalitative faktorer.

    At se på vores behov og finde et af de markedets billigste produkter var netop hvad jeg gjorde med valget af Danske Bank tilbage i 2010 da vi købte boligen. Og hvad resulterede det så i? Brudte aftaler, prisstigninger der er væsentligt ud over konkurrenternes og en uhøflig og uprofessionel behandling!

    (Det er min holdning, og du har selvfølglig ret til at mene noget andet)

    Sagen er jo, at der blev indgået aftale om et boliglån til 5,25% som Danske Bank som Danske Bank pr. 15. august har hævet til 8,75%. (Renten er dog netop nu blevet reduceret til 7,95% igen efter at Danske Bank åbenbart erkendte, at filialbankdirektøren havde lovet een ting og banksælgeren noget andet). Det er en stigning på 3,5%

    Da vi to boliglånet kostede Nordeas boligprodukt til 80+ finansiering 4,95% og denne er i dag hævet til 6,45% og varslet hævet til 6,95%. Det er en stigning på 2,0%

    Vi valgte Danske Bank dengang fordi vi 1) allerede var blevet kunder et år tidligere 2) satte pris på 24-7 konceptet 3) at det under forhandling lykkedes at forhandle banken ned i en rente der var næsten på niveau med Nordea.

    Men hvad hjælper en sådan renteforhandling, og hvad hjælper det forhold, at vi måske på det tidspunkt fik et lidt bedre rentetrin end Danske Banks grundmodel tilsagde, når Danske Bank i samme øjeblik vi er gået ud af døren går i gang med at tilpasse niveauet tilbage til der, hvor de i udgangspunktet ønske at indplacere os. På den måde er en aftale ikke det papir værd den er skrevet på! Det er uhæderligt!

    Det vi jo kan se i dag er, at er er stor forskel på hvor meget Danske Bank og Nordea har hævet renten. Danske Bank i udgangspunktet hævet vores rente 3,5%. Nordea har hævet den 2,0%. Det er altså en forskel der er til at tage og føle på!

    Og lige præcis derfor er medicinen (ikke meicn som du skriver) med en behovsspecifikation og sammenligning af listepriser intet værd. Ej heller gør en tudekiks (og ikke tude kiks, som du skriver) noget der gør mig mildere stemt!

    #185046
    Mr RForfatter

    Test ignore hans idiotiske nedladende bemærkninger. Du har tidligere skrevet til ham du er ordblind.

    Det fatter han åbenbart ikke hvad betyder.

    #185048
    testForfatter

    Mr R det oplever man jo ofte meget ofte. Men det glæder mig da at gp udmærket har forstået pointer og vil købe sige nogen kiks. 🙂

    Hvis han vil skifte bank for et pct point kan han jo bare gøre det

    #185074
    HalliHalloForfatter

    Hvad er det for overførsler der ikke er gratis i Lån- og sparbanken?

    Og hvad er det for en gebyr en DJØF-er skal betale?

    Danske Bank: Hvad menes der med at børn hæver gratis med et mastercard? Er der særlige regler for børn? Voksne hæver da mig bekendt gratis i Danske Bank også gratis på deres Mastercard, det gør jeg da i hvert fald. I fremmede automater tager de en ublu pris på 10 kr.

    Desværre bliver der færre og færre Danske Bank-automater……….

    #185078
    testForfatter

    alle mulige 1 kroners gebyr plus gebyr når konen ikke kan finde dankortet og man spære det fordi man ikke vil risikere noget.

    i DB ringer man bare 24/7 og så er der et nyt gratis kort i post kassen et par dage efter.

    Der har været andre historier på foraet om geybr i DB for hævning på Mastercard

    PS er nu ikke djøffer men via den bedre halvdel lic’er

    #185104
    HalliHalloForfatter

    Ja, det undrer mig at Danske Bank ikke kræver betaling for udstedelse af nye kort.

    MasterCard debit i Danske Bank er jo tilsendt kunderne som erstatning for deres interne gamle hævekort, så er det da klart at det er gratis at hæve i deres afdelinger, men mig bekedt ikke i fremmede automater.

    På egentlig kreditkort tager alle banker vist betaling uanset om det er i egne eller andre bankers automater.

    Test, husk nu regelmæssigt at fortælle om din kredit i Danske Bank til kun 1,9%, så vi ikke glemmer det. Jeg har nok læst det mindst 100 gange.

    #185108
    fam-2860Forfatter

    Vi har lige fået et billån til 4,25 % hos lån og spar, det er igennem fordelsprogram fordi jeg har et “forbrugsforeningskort".

    #185110
    AnonymForfatter

    Jeg tvivler på det bliver ved med at være sådan. Når Kolding siger det bliver dyrere at være kunde i banken, så tror jeg også det på et tidspunkt rammer den gebyrfrie hverdag. Det er en trend vi ser overalt i pengeinstitutsektoren.

    #185134
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor tilbyder denne Bank, som han har i forvejen og er meget utilfreds med?

    Det jeg ikke rigtig forstå….

    #185216
    AnonymForfatter

    Vi har for nylig skiftet fra DDB til LSB.
    Min eneste kommentar er de er S L Ø V E. Man skal være “over" dem hele tiden, rykke dem for at få “glid" i tingene. Det har nu taget 6 mdr og vi har først lige fået den sidste konto over.

    Vi overvejer at skifte igen pga langsom sagsbehandling.

    #185258
    AnonymForfatter

    Det lyder ikke godt Christian.

    Efter det jeg har hørt her i forum og i lyset af, at en af dem der topper min hadeliste – Anders Bondo Christensen – tilsyneladende sidder i bankens bestyrelse, så har jeg besluttet, at jeg ikke skal være kunde i den bank foreløbig.

    #185266
    HalliHalloForfatter

    Meget lidt seriøs bemærkning, men du skal denne mand altså også generes.

    #186186
    AnonymForfatter

    Jeg kender flere der har L+S bankn og er tilfreds – de får også de 5% på lonkontoen. Jeg har ikke selv taget imod tilbuddet da jeg bor i provinsen og nærmeste fysisk afdeling er i Roskilde – and so what…well jeg har oplevet at det er MEGET svært at komme i kontakt med L+S banken via email/telfon. Linien er nærmest konstant optaget og jeg har oplevet svartider på en email henvendelse på over 1 uge. Så længe jeg bor her, er jeg ikke kunde hos dem, men hvis jeg en dag flytter til Kbh eller en anden by hvor de har en filial, har de et ok tilbud.

    #186200
    AnonymForfatter

    Således er det tilladt at have andre banker ved siden af 🙂

    Hvad siger loven om at man SKAL købe “smørret i LIC" underforstået at man kun kan have LIC som bank ?

    #186204
    testForfatter

    Ikke noget der gør det ulovligt, eksterne konti er ikke nødvendigvis dine

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.