Lån og Spar Banks tilbud til Djøfere

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 45 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93066
    AnonymForfatter

    Lån og Spar ser ud til at have et ganske godt tilbud til djøfmedlemmer, som jeg efter den dårlige behandling i Danske Bank godt kunne overveje (se nedenfor). Bl.a. giver Lån og Spar 5% i rente på lønkontoen.

    Er der nogen der har erfaring med Lån og Spar Bank ?

    Det de tilbyder er:
    * Fordelagtig lønkonto med 5 % i rente på de første 50.000 kr. og 0,25 % på resten
    * LSBprivat
    * Hvis du samler dine bankforretninger hos Lån & Spar kan du få ekstra fordele, hvis du er medlem af Djøf.
    * Når du samler hele din privatøkonomi hos Lån & Spar Bank, får du en meget fordelagtig lønkonto med 5 % i rente på de første 50.000 kr. og 0,25 % på resten.

    Du får:

    *LSBprivat® Løn med en rente på 5 % på de første 50.000 kr. og 0,25 % på resten
    *LSBprivat® Opsparing med en rente på 0,50 % på hele kontoen ved en saldo på minimum 50.000 kr. Fordi du er medlem af Djøf, får du oven i købet 0,50 % i bonusrente, så din samlede rente bliver 1,00 %
    * LSBprivat® Budget med en rente på 0,25 %
    * Visa/Dankort
    * MasterCard med en kredit på 30.000 kr.
    * e-Boks
    * Betalingsservice
    * Netbank
    * Oprettelse af kassekredit med favorabel rente
    * Personlig rådgivning
    * Årligt økonomieftersyn
    * Gebyrfrie Visa/Dankort-transaktioner fra alle vores automater
    * Gebyrfrie overførsler i netbank mellem interne og eksterne konti i Danmark
    * Kontoen er gebyrfri, medmindre du bruger vores rådgivere til transaktioner, som du selv kunne have klaret i netbanken.
    * Lån og kreditter får du på baggrund af en almindelig kreditvurdering.

    #184898
    testForfatter

    Har fra valgt l Spar da de slet og ret ikke har et særligt godt tilbud.

    Beklager gp men det er virkeligt vanskeligt at tá dig seriøst.

    Danske bank har hævet din rente og opdaget dit kviklån, trist

    #184900
    AnonymForfatter

    Hvis du ikke kan se at et ekstraoridnært afdrag på boliglånet med en besparelse på 7,95% mod at optage et lån over 1 år til AOP 0,0% både er ansvarligt og klogt, så synes jeg godt nok det er svært at tage dig seriøst, beklager!

    #184902
    AnonymForfatter

    Jeg har fravalgt dem da et af kravene er at man hele ens engagement hos dem.

    Jeg har selv finansbanken som primær bank, et pantebrevslån/prioritetslån til pt 1% i rente hos Danske Bank og aftaleindskud i FIH bank. Og skulle jeg samle alt hos dem for at få 50% i rente 50.000 kr. så ville det koste mig temmeligt meget

    #184904
    AnonymForfatter

    Så prøver vi lige igen.

    Jeg har fravalgt dem da et af kravene er at man skal samle hele ens engagement hos dem.

    Jeg har selv finansbanken som primær bank, et pantebrevslån/prioritetslån til pt 1% i rente hos Danske Bank og aftaleindskud i FIH bank. Og skulle jeg samle alt hos dem for at få 5% i rente 50.000 kr. så ville det koste mig temmeligt meget

    #184906
    JydenForfatter

    I min forening har vi et lignende tilbud som Djøf-aftalen.
    Jeg har imidlertid også valgt dem fra da det som mine forhold er ville koste mig alt formeget at indgå en aftale med Lån og Spar – til trods for at deres lokkemad med de 5 % op til 50.000 kr. er udmærket, men så var det også sagt for mit vedkommende. Jeg får langt mere ud af at benytte flere andre pengeinstitutter, men forholdene er jo forskellig fra person til person.

    #184914
    AnonymForfatter

    Det jeg tænker er, at selv om man på papiret skal samle hele sin økonomi hos dem, så kan de vel i paksis ikke gøre noget ved at man placerer sin størstedelen af sin opsparing en anden bank.

    Der er jo også muligheden for at man løbende bruger opsparingen til at nedbringe realkreditlånet, således man ikke har mere end 100.000 kr. stående af gangen.

    #184922
    AnonymForfatter

    Det er på papiret et rigtig godt tilbud de giver. Er dog ikke medlem af DJØF, så er ikke lige aktuelt for mig personligt.

    Jeg har dog en ven/bekendt, som tidligere har arbejdet for Lån & Spar og i følge ham er de meget strikse med, at ALT skal være samlet hos dem. Dvs. har du lån, kort eller opsparing andet steds (og de opdager det vel og mærke) så opsiger de fordelsprogrammet og placere dig på “almindelige" kundeforhold. Men det fremgår nok nærmere i deres forretningsbetingelser og aftaledokument med DJØF.

    #184932
    testForfatter

    Og derfor er det et dyrt tilbud som jeg har valgt fra. Var faktisk tidligere kunde i banken men blev ret træt af alle deres gebyr, det er f.eks. Ikke alle overførsler der er gratis.

    Dansk bank er f.eks . Gebyr fri med mindre man insistere på ikke at hæve i deres automater eller at bruge et MasterCard til det. Ungernes MasterCard kan de så faktisk hæve på gratis.

    #184946
    Michael01Forfatter

    Alle der er medlem af LIC, Lærernes indkøbsforening, har iøvrigt tilbud, men ja, problemet er at de skal have det hele samlet, og de vil nok se en årsopgørelse hvert åt 🙂

    #184952
    AnonymForfatter

    Se det er jo en nyttig information, som når alt kommer til alt betyder, at Lån og Spar næppe er en interessant bank for os.

    Hvad så med Arbejdernes Landsbank, nogen der har erfaringer med dem?

    #185010
    HalliHalloForfatter

    Som cand.polit. vil Arbejdernes Landsbank sikkert være meget fin for dig, som tilsyneladende ikke har et særligt stort bankbehov, men undrer mig lidt at du ikke kan gennemskue dette selv, når du er polit.

    Jeg har haft banken engang og var meget tilfreds, kontoen blev imidlertid lukket, da der ikke var bevægelser på kontoen igennem godt 1,5 år. Der stod ca. 4 kr. på kontoen, som de huggede fra mig, men jeg gjorde ikke indsigelse.

    Som jeg har skrevet før: Stort set alle i kongeriget Danmark kan få det relativ gode tilbud i Låne- og Sparbanken, da der blot kræves at man er medlem af Forbrugsforeningen af 1886 samtidigt med medlemskab af et fagforbund. Førhen var det kun statsansatte, der kunne få en konto i denne forening, men i dag kan ethvert fagforeningsmedlem få et kontokort i forbrugsforeningen.

    Alså tilbuddet gælder ikke kun for “politter", men måske du blot havde behov for at fortælle hvilken uddanndelse du har har.

    #185012
    testForfatter

    kunne danske bank ikke været et bud GP? De har jo en solid økonomi, stort net at filialer, gebyrfri hverdag og en god net bank?

    #185030
    AnonymForfatter

    Nu er priserne jo nogenlunde lette at gennemskue, Halli Hallo, men der hvor man som ekstern interessnt i forhold til banken kommer til kort er på spørgsmål som:

    1. Hvor hårdt håndhæver banken reelt kravet om at alt skal samles?

    2. Hvad er det reele serviceniveau, ekspeditionstider mv. i banken?

    3. Hvordan ser det reelt ud med aftaleoverholdelsen i banken?

    Kundeoplevelser og erfaringer er altid interessante at høre som supplement til en her og nu sammenligning af gældende prislister, hvor spændet mellem højeste og laveste rente ofte er betydelig.

    Til test: Gebyrfri hverdag kan være udemærket, og det er får man jo også kastet i nakken i en lang række banker. Men for kunder, som ikke er det jeg kalder “nulkunder", så betyder indlånsrenten eller udlånsrenten ofte meget mere end om der opkræves 150 kr. på dankortet årligt.

    Og i parentes bemærket, så den gebyrfrie hverdag nok også kraftigt under afvikling med Koldings udmelding om at det bliver dyrere at være kunde i Danske Bank fordi banken skal tjene flere penge til aktionærerne. Vi har allerede set at det gratis AMEX kort blev sløjfet i april. Formelt for at forsimple produktetne, reelt for at reducere bankens risikovægtede aktiver og dermed kapitaldækningskravene.

    #185038
    testForfatter

    Gp jeg forlod lån spar på grund af deres gebyre. De har bla også gebyre i deres pakke til djøffer.

    Gp det er meget simpelt at vælge bank og det et da en vits at en peron med dit intellekt forfalder til denne type tåbelige indlæg.

    Lav en liste over de ting du har brug for evt vægtet og regn det sammen ud fra en konkret undersøgelse af gebyrene og rente sanse i de forskellige penge instutter. Andres subjektive holdninger om orskellige banker kan man ligevel ikke bruge til noget.

    Tag din egen meicn og jeg giver stadig en tude kiks

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 45 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.