Indskydergaranti

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93059
    AnonymForfatter

    Ifølge loven er der indskydergaranti på €100.000 pr indskyder. Hvis jeg, mit barn på 12 år og mit barn på 18 år indskyder hver €100.000 på hver vores konto i eget navn vil vi så være dækket med alle €300.000

    mvh
    Jan Møller

    #184554
    testForfatter

    Der dækkes pr cpr nr så ja, men du overtræder en stribe af andre lovgivningen med nummeret da det jo åbenlyst er dine penge

    #184564
    AnonymForfatter

    Hvilke regler har jeg overtrådt?
    Jeg låner pengene til mine børn som betaler renter af pengene til mig på almindelige vilkår. Det er selvfølgelig for at undgå at skulle sætte pengene ind i 3 forskellige banker.
    mvh
    jan

    #184574
    KrisserForfatter

    Et barn på 12 kan ikke indgå låneaftaler. Der er derfor tale om en gave, som barnet betaler afgift af. Hvad din 18-årige angår, så kan SKAT vælge at sige at der igen er tale om en gave, for eksempel ud fra argumentationen om at den 18-årige ikke er kreditværdig for et så stort beløb. Det kan SKAT gøre hvis de vil, og det er op til dig at føre civilt søgsmål mod SKAT for at bevise det forholder sig anderledes.

    #184596
    peter holm larsenForfatter

    Ja I er alle dækket med 100.000 EUR, idet garantien gælder pr. indskyder.

    Det er dog væsentligt at slå fast, at der naturligvis skal være tale om, at det er børnenes egne penge og ikke nogle du “parkerer" i hos dem som lån i din stilling som værge hos børnene.

    Beløb i den størrelse du nævner skal muligvis, indsættes i en godkendt forvaltningsafdeling, hvilket du bør undersøge.

    Bemærk tillige, at du som hovedregel ikke kan låne penge ud til dine børn hverken rentefrit eller med rente, med mindre det er godkendt af Civilretsdirektoratet. Renter på børnenes konto vi i så fald skulle beskattes jf. KSL hos forældrene.

    Men som du stiller spørgsmålet og formoder du opfylder lovgivningen – så er børn naturligvis sikret på helt samme vilkår som alle andre borgere og de er således sikret med 100.000 EUR hver.

    #184598
    testForfatter

    Det behøver jeg så ikke at uddybe.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.