Unoterede aktier i pensionsdepot – gode råd efterlyses

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93056
    AnonymForfatter

    Jeg har pt. pensionsdepot hos Saxo Privatbank. Jeg ønsker at have mulighed for at opbevare unoterede aktier – helt konkret Jackson Familieinvest – og det tillader Saxo Privatbank ikke. Heller ikke Nordnet. Efter sigende er disse to de eneste banker, der ikke tillader unoterede aktier i pensionsdepot. Jeg har tidligere haft hos Lån & Spar Bank, men forlod den p.g.a. alt for høje gebyrer og opbevaringsomkostninger.

    Så derfor: Er der andre, der har kendskab til en bank, hvor gebyrer og opbevaringsomkostninger kan matche Saxo Privatbank og Nordnet?

    Jeg skulle måske skrive noget mere om pensionsdepotets indhold og handelsaktivitet. Jeg har både danske og udenlandske aktier i min pensionsdepot. Både enkeltaktier og investeringsforeninger (Skagen). Typisk har jeg 5-6 papirer. Jeg handler typisk 3-4 gange om året. Indholdet er ca. 1 mio. kr.

    En evt. henvisning til en oversigt over forskellige bankers depotpriser, kurtager og andre omkostninger er også velkommen.

    #184406
    AnonymForfatter

    Hej Lars Rasmussen,

    Ja, det er jo en af glæderne ved at vælge en fondshandler alene ud fra prisen. Ofte er der en meget god sammenhæng mellem pris og kvalitet.
    Og er man heldig, finder man ud af, at man ikke kan gøre alt her i livet op i penge.

    Nå, det var ikke så konstruktiv en indledning af mit svar, men jeg måtte lige nævne det :o)

    Så vidt jeg ved, er der ikke en portal, som samler disse oplysninger ind.

    Så hvis du alene ønsker priserne for opbevaring af værdipapirer, er mit bud, at du henter dem på de respektive bankers hjemmeside.

    Hvis du ligeledes ønsker at høre, om den pågældende bank kan håndtere unoterede aktier og kapitalandele i pensiondepot, er mit bud, at du også ringer til den pågældende bank og spørger.

    Det vil være et pokkers stort arbejde for dig at indhente oplysningerne, men det er jo noget, du selv skal tage stilling til.

    Jeg ved fra mig selv, at de største banker herhjemme har ekspertisen til at håndtere unoterede aktier/kapitalandele i pensionsdepot, herunder kender reglerne herfor.

    Så orker du ikke at skulle lede 100 bankers hjemmeside igennem og efterfølgende ringe til dem, er mit bud, at du kontakter en af de største banker.

    #184408
    AnonymForfatter

    Hej iGuder,

    Mange tak for svaret. Jamen så kontakter én af de største banker. Og hvorfor ikke starte med Den Danske Bank.

    En af fordelene ved Saxo Privatbank, som jeg har, er i øvrigt, at jeg kan handle på flere af de store vestlige børser. Det er selvfølgelig også hamrende farligt, fordi private næsten altid handler for meget, og det fristes man til med en computer med nem adgang til alverdens børser. Derfor handler jeg højst 3-4 gange om året. Nå, men jeg kan jo ved samme lejlighed høre Den Danske Bank om muligheden og prisen for at handle på udenlandske børser.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.