Kan man flytte alle sine lån hen til en anden bank ?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Gullasch JyllandForfatter
    Indlæg
  • #93034
    Gullasch JyllandForfatter

    Hej Allesammen!
    Jeg ville høre om i ved om det er muligt at flytte sine huslån m.m. over i en anden bank?
    Det er sådan at vores LORTE rådgiver i Nordea flyttede rundt på vores penge så vi ikke kunne følge med betalingerne og vi troede de var betalt! BOM! så er vi kommet i Nordea inkasso dvs. vores forbugslån er kommet i inkasso afdelingen. Nu har vi ikke netbank mere og skal på post huset og betale 30,- for et styk girokort :/ Vi kan ikke få det tilbage da vores forbrugslån er blevet lavet om til “fordring"!
    Min far tilbød at stå til rådighed med 100.000,- (Forbrugslånet er på 153.000,-) men de ville ikke hjælpe os på nogen måder!
    Søger hjælp til hvad man kan gøre ved dette hvis der er noget at gøre?

    #183884
    testForfatter

    hvis du kan finde dig en anden bank som vil betaler / overtage din gæld kan du naturligvis skifte bank, ellers ikke. Om der findes en anden bank der vil overtage din gælde kan ingen i det her forum udtale sig om, men hvis i er teknisk insolvente (skylder mere ind i jer) og har misligehold jeres betalinger er det næppe sansynligt.

    Jeg synes du skulle tage din far med til et møde i banken.

    #183886
    MichaelForfatter

    Jeres “lorterådgiver" flytter rundt på jeres penge fordi I enten ikke betaler jeres regninger eller har overtræk på jeres konti. Det vil enhver anden bank også gøre. Restancer går ikke “bom" til inkasso – I får adskillige rykkere først og har rigeligt med muligheder for at rette op på sagerne.

    Svaret på jeres spørgsmål er: Ja, men hvis I har en dårlig økonomi som alt jo tyder på så er der ingen anden bank der vil give jer et lån.

    #183894
    Gullasch JyllandForfatter

    Det må jeg prøve 🙂

    #183896
    Gullasch JyllandForfatter

    Problemet er at de må faktisk ikke flytte rundt på pengene før de har kontaktet os og der var ikke minus dengang men det blev der nu.. 🙁 Tak for svaret 😀

    #183900
    OpgaveForfatter

    Selvfølgelig må de flytte rundt på pengene og jeg tror simpelthen ikke på at de har flyttet rundt, hvis ikke der har været overtræk.

    Hvis de har flyttet rundt, har de højst sat penge over på jeres budgetkonto, fordi de kunne se at der ikke stod nok til de regninger der ville komme og ja det gør alle andre banker også. At give rådgiveren skylden er nok det dummeste jeg har hørt, I er jo selv forpligtet til at holde øje med jeres konti. At ende hos Inkasso er som Michael skriver, ikke bare noget man sådan lige gør. I har mindst fået 3 rykkere.!

    Held og lykke med at skifte bank siger jeg bare, alle andre banker siger nej når I indleverer en oversigt, hvor der står Inkasso/fordringskonto på jeres engagementsoversigt. Men ja det er altid lettest at give skylden til andre.

    #183926
    lpxForfatter

    Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen bank der vil overtage sådan en omgang.

    I bliver formodentlig nødt til at finde en løsning med jeres eksisterende bank, uanset hvilket forhold i har til dem/jeres rådgiver.

    #183934
    AnonymForfatter

    Find da en anden bank. Så flyt det der er muligt. Hvis i kan finde en af de få banker der ikke er ramt af krisen, så er 153000 kr. ikke for stort. men sørg få at få en lav rente på lånet så det kan afvikles på fornuftig tid.

    #183938
    AnonymForfatter

    Elsker disse indlæg hvor folk som ikke selv kan styre deres egne penge giver skylden til deres bank….

    #229520
    Ejvind FærkForfatter

    Ordbogen: Bankrådgiver ==> En der rådgiver og pusler om en bank :/

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.