Udlandsrejse – Valuta – hæve i udlandet eller hjemme?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #93033
    HalliHalloForfatter

    Jeg står og skal snart en tur til udlandet, men har lige læst nævnte artikel:

    http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/sparetips/ECE1694605/kontanter-paa-rejsen-her-skal-du-haeve-dem/

    Dels står at det bedst kan betale sig at hæve hjemme, og senere står der det modsatte, måske jeg vender om på tingene, men hvad menes der egentlig?

    I øvrigt fremgår det, at Mybanker har en prisoversigt over samtlige kortgebyrer, men hvor finder jeg denne oversigt henne?

    Nogen der kan hjælpe?

    #183832
    OBSForfatter

    Artiklen er lidt rodet men umiddelbart vil jeg mene at man skal betale så meget som muligt med kort hvis det er muligt. Det giver den bedste kurs. Hvis man vil have lidt kontanter med kan det bedst betale sig at veksle hos et valutabureau, med mindre ens bank ikke opkræver gebyr for valutaveksling og i øvrigt tilbyder en konkurrencedygtig kurs.

    #183840
    HalliHalloForfatter

    Vil det sige, hvis kursen er ens, så sparer man blot hævegebyret på 30 kr., ved at hæve valuta hjemmefra og ikke skal betale hævegbyr til ens bank?

    #183844
    AnonymForfatter

    Hvis man kun har danske-kroner Visa & Mastercard er kursen forskellig bank-bank

    http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/internationale-kort/valutakurser/Pages/default.aspx

    Men jeg troede du havde en Euro konto i udenlandsk bank med dertil hørende Visa kort 🙂

    #183846
    BertelsenForfatter

    Jeg synes nu artiklens budskab er ret klart:
    1. Køb en mindre portion valuta hos Forex (hvor kursen ofte er bedre end bankernes – og tilmed gebyrfrit).
    2. Betal derudover på ferien med dit Visadankort. Men husk der maks. kan hæves 2000dkr/dag.

    Og et andet godt råd er at have et ekstra betalingskort med på rejsen, feks. et Mastercard af hensyn til ovenstående beløbsgrænse m.v.

    God ferie!

    #183850
    HalliHalloForfatter

    Jo Jet45, sådan et kort har jeg skam da stadig, men for det tilfælde, at
    det ikke skulle virke, er det vel godt at kende næste træk?

    Nu er det godt nok ikke en længere tur jeg skal på, men familien har lejet
    et sommerhus på Als og måske tager vi en tur over grænsen til Flensborg og
    omegn for at kikke lidt.

    Måske kører vi også på hjemvejen ind og besøger Calle, nu håber jeg bare
    ikke at jeg render ind i den meget aktive mybankerskribent “test", der har
    oplyst, at han kører over grænsen flere gange om ugen for at spare penge,
    da det tydeligt fremgår af hans mange indlæg, at han ikke kan lide mig.

    #183856
    AnonymForfatter

    Hvis man må reklamere køber jeg altid rødvin Corterosso Sangiovese IGT 0,75l der 🙂

    #183858
    BertelsenForfatter

    Utroligt!

    Hvis det kun drejer sig om en tur til Calle forstår jeg ikke dine bekymringer… du kan betale med danske kroner i grænsebutikkerne!

    #183860
    Nicolai BForfatter

    Det er lidt trist så hurtigt det går tilbage for HalliHallo.

    For kun 14 dage siden var han på vej til en længerevarende rejse til USA, måske for at pleje sine betydelige økonomiske interesser på den anden side af dammen. I den forbindelse søgte han råd om AMEX-kort, som muligt supplement til hans Visakort i diverse udenlandske banker.

    Nu bliver det i stedet en uge i regnvejr på Als med en afstikker til Flensborg og Calle. Såfremt Fruen og svigermoder giver deres tilladelse, kan en del af HalliHallos betydelige formue således blive investeret i en pakke leverwurst og en pose lakridskonfekt.

    #183862
    AnonymForfatter

    Jeg har altid tvivlet på om HalliHallo er fyldt 58 år, det skal man nemlig være for at være med i “Index-kontrakt" ordningen 🙂

    Ordningen sluttede i 1972 og man skulle være 18 år for at tegne …..

    Jeg vil gerne høre hvor man kan få 4,25% p.a. i rente på index-kontrakterne, uden at være helkunde eller garantkunde

    #183864
    HalliHalloForfatter

    Jeg beklager, men jeg kan desværre ikke nå at svare, da jeg er ved at pakke kufferter til imorgen tidlig, hvor den “store" rejse til Als starter. (skulle vist blive godt vejr hele ugen). USA-rejsen er forøvrigt planlagt til senere på året. I Tyskland regner jeg med at indkøbene fortrinsvis vil bestå af sauerkraut, mettwurst (kan ikke lide leverwurst) og vil på opfordring prøve den af Jet45 anbefalede vin, hvis den da er til at betale for almindelige mennesker (har nemlig ikke en disponibel indkomst som ham på små 100.000 kr. pr. måned og med en stigende tendens).

    Endvidere vil jeg måske forsøge at åbne et par konti i Sydbank eller måske Deutsche Bank.

    Som føromtalt gruer jeg stadig lidt for at møde skribenten “test" inde hos Calle eller Sky, håber lidt på at han nu bliver hjemme her i uge 30, når han læser dette indlæg.

    #183868
    HJLForfatter

    Agurketid, god værkstedshumor. I love it!

    God tur hallihallo, tager du det trådløse netværk med eller får vi ro så længe?

    Calle har vidst de der rødvin Corterosso Sangiovese på tilbud 6 for 20 €

    #183876
    testForfatter

    tja ja god et billigt grin kan man da få ud af det men lidt betænkeligt når man giver personlig råd til mennesker bassert på “egne" oplevelser. Der er jo nok nogen der tager det der skrives alvorligt.

    men tag det rolig pt er jeg så langt væk hjemme fra som man næste kan kommer. Jeg vender så at sige på hovedet. God tur til calles, i øvrigt køre de med 7,45 i kurs på euroen så det er billigst at betale kontakt med klingende mønt. Men du kunne jo også prøve sky den lille ubetydelig købmand som du også ved en masse om. 🙂

    #183888
    AnonymForfatter

    6 flasker Corterosso Sangiovese IGT 0,75l i en kasse = 149,95 DKK eller 20,13 € dvs kurs 7,449

    #183928
    testForfatter

    Tja hvis man er tilfreds med vin søde med kølevæske så velbekomme da, hvis man som halihalo flytter store summer rundt på udenlandske konti og pensions ordninger har man for håbentligt råd il at bruge mere ned 25 kr på en flaske. Personligt ville jeg anbefal at fordoble eller tre doble beløbet pr flaske og så drikke lidt mindre, men hver sin løst

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.