2,7 pct.???

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #93030
    nielsensForfatter

    Jeg kan høre i radioavisen, at man bør vente med at hæve sin kapitalpension til 2013, fordi renten/afgiften bliver sat ned med 2,7 %.
    Har nogen misforstået noget, for jeg kan ikke finde en uddybende artikel om det. Har nogen en forklaring?

    #183726
    BertelsenForfatter

    Det er en del af den nye skattereform – der findes et hav af artikler om dette på nettet.

    Se bl.a. mere i nedenstående link:

    http://danskebank.dk/da-dk/Privat/Pension-og-forsikring/Pensionsopsparing/Raadgivning/Pages/Skattereform-og-pension.aspx

    #183730
    nielsensForfatter

    Tak – ja, det var en noget tydeligere orientering end den i Radioavisen. Nu forstår jeg, hvad det drejer sig om.

    #183756
    HalliHalloForfatter

    Bare til orientering:

    Det er jo kun personer der er gået på pension, der kan få pengene udbetalt nu og som derfor opfordres til at vente, hvis de da kan, til efter 1.1.2013.

    Alle andre skal jo fortsat betale 60% i skat for at opgøre en konto i utide.

    #183760
    nielsensForfatter

    Nu kommerjeg alligevel i tvivl. Jeg er gået på pension, men behøver jeg få kapitalpensionen udbetalt samtidig med, at jeg betaler de 37,3 % i afgift. Kan jeg ikke bare lade resten stå på mine kapitalpensionskonti? Ellers er der jo ikke meget ved det.

    #183792
    HalliHalloForfatter

    Der er vist ingen der kan svare på dit spørgsmål, da loven ikke er endeligt vedtaget.

    Men hvis det var mig der skulle bestemme lovgivningen: Så ville jeg kræve at alle skulle have kontoen opgjort samtidig med at man går på folkepension, og ikke kunne vente til man næsten er halvdød (75 år.

    Dette mener jeg fordi mange velhavere spekulerer i, og selvgølgelig med god ret, at vente med at få deres ratepensioner og kapitalpesioner udbetalt meget sent i livet for at kunne hæve pensionisttillæg og evt. boligydelse.

    #183796
    testForfatter

    Såvidt jeg har forstået det er tilbudte en fremrykning af beskatningen på kapital pension det kommer til at gælde for alle. Os der ikke er gået på pension inu kan så bare ikke disponere over pengene inu. Den lavere beskatning bliver såvidt eg ha forstået tidsmessigt begrænset

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.