betale kassekredit på 30.000

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87352
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg har en kassekredit hos Nordea på 30.000, som næsten bliver brugt til max, dvs den er på minus 28.ooo.
    Men jeg kan ikke bringe den ned, så jeg tænkte på at ta et lån på 30.000 og så afdrage med f.eks 500 kr. om måneden. Ellers får jeg aldrig min gæld betalt af. Tænkte på om det er den bedste må at gøre det på, eller hvad??
    Og hvor er det så billigst at “Låne" de penge henne, hvilken bank synes i jeg skal skifte til?
    På forhånd tak Mads

    #107798
    MichaelForfatter

    Opret dog istedet en fast overførsel hver måned på 500 kr. til din kassekredit. Det kan nemt gøres fra internetbanken. Det er lidt dumt at betale stiftelsesomkostninger på et nyt lån efter min mening når lånet trods alt ikke er større. Det kunne også være, at du skulle lave et nøjagtigt budget og se om du ikke kan få barberet nogle unødvendige udgifter væk.

    #107800
    AnonymForfatter

    Det du siger, er det at du ikke er moden/fornuftig nok til at nedbringe lånet, medmindre der er nogen der slår dig oven i hovedet og siger SKAL? I så fald ville det være knold og tot at tage et nyt lån for at betale det gamle. Ekstra omkostninger. Kan du ikke klare det selv, så lav en aftale med banken om at kassekredittens maximum nedskrives med 500 kr pr måned. Men bedst ville det være hvis du havde rygrad nok til at nøjes med at lave en aftale med dig selv.

    Eller siger du, at Nordea er for dyr? Prøv linket ‘Nyt lån’ her på siden. Her ligger Nordea på 25’ende-pladsen for forbrugslån. Hvis du kan stille sikkerhed i ejendom (og da meget gerne med et eksisterende ejerpantebrev hvis det eksisterer), så blir det billigere. Og så er det bare ud at spørge. Afgørende når du spørger er om du vil flytte alle konti eller kun lånet. I sidste situation er risikoen for et blankt nej større.

    #107802
    AnonymForfatter

    ja jeg er meget dårlig til at bringe kassekrediten ned selv, men det er heller ikke nemt når man er studerende der bor ude for 45oo i su og et studiejob til 2000 efter skat om måneden, sku jeg hilse og sige!
    Men tak for jeres hjælp

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.