Hvad gør i andre med jeres flekslån til refinansiering?

Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
  • Indlæg
  • #183968
    AnonymForfatter

    Mr R –

    Super svar. Mange tak!

    Ha’ en fremragende og solrig dag,
    Møller

    #184422
    AnonymForfatter

    Tror jeg ender med en 2% eller 3% fast obligation over 15år (3% er vidst pt over kurs 100).

    Så skal jeg bare have fundet ud af hvad banken forlanger for at lave dette skifte fra F1 til obligation når mit Flekslån skal refinansieres her om 4-5 måneder.

    Har nogen et bud på hvad jeg bør forvente?

    #184424
    MichaelForfatter

    Kommer også lige med mit input. Jeg har et F1-lån i dag og er meget fristet af skift til F5 til trods for at jeg flere gange har advaret mod netop dette lån herinde grundet risikoen for stort kurstab hvis man er nødt til at indfri lånet mellem refinansieringerne. F5-lånet vil med nuværende renteniveau betyde, at jeg skal betale stort det det samme de næste 5 år som jeg betaler i dag på mit F1 så fristelsen er stor for at få “sikkerheden" ved at kende min ydelse i 5 år.

    Tror sgu jeg gør det…

    #184434
    Mr RForfatter

    Indfrielsen er ca 750 kr hvis du venter til refinansieringen.

    Optagelsen af det nye lån kan du se på realkritraadets hjemmeside.
    http://www.realkreditraadet.dk/Statistikker/Prisguide/Fastforrentet_ejerskiftelån_med_afdrag.aspx

    Hvis vi kigger på Nordeas priser det er bare et overslag:

    Nordea:
    Fastkurs/Kurtage/Kursskæring: 4711 kr *1,5 = 7066,5

    Gebyr og tinglysning 2500 + 2500

    I alt 12066 kr

    staten:
    Tinglysning 1400 + midlertidig afgift 100(afhænger af kursen)

    i alt 1500 kr

    #184436
    AnonymForfatter

    Super overblik – mange tak!

    Rart at have en ide omkring prisen før man mødes med banken 🙂

    #184444
    AnonymForfatter

    Da der skrives om F1, F3 og F5 må det være Realkredit Danmark, der tales om.

    Ved overgang til Nordea vil de kræve, at deres ejendomsmæglerfirma Danbolig vurderer ejendommen og det koster kr. 5.000. Om det er med eller uden moms ved jeg ikke.

    Så de ovennævnte kr. 12.066 er ikke nok.

    #184446
    AnonymForfatter

    jesper3a

    Overvej Dansk Bank grippen – Realkredit Danmark , hvis du kan acceptere deres ublu bidragssatser

    F1 afdragsfri Euro lån kunne være en mulighed – så kan du altid indfri når det passer dig (når renten begynder at pege opad) og trække kurstabet fra i skat. Vær dog opmærksom at du skal betale skat af kursgevinster.

    Jeg bruger selv ovenstående model – og skulle Euroen krakke og Danmark løsriver sig fra kursbåndet til Euroen (Så vil Euroen falde drastisk overfor DKR)
    og dermed kan hugge en stor del af din restgæld af (efter skat selvfølgelig)

    #184448
    Mr RForfatter

    Kan godt være jeg tager fejl. Jeg fik bare forståelsen af at det var Nordea kredit 🙂

    #184454
    AnonymForfatter

    Hvis det var mine indlæg du henviser til så har du ret – jeg har Nordea Kredit.

    #184462
    AnonymForfatter

    Jo mads.

    Det har alt at sige!!!

    Hvis du alligevel afdrager lånet på 10 år, og måske sælger om 5 år, er der kun en part der vinder på den låneomklægning her og nu, og det er de griske banksælgere, som Mr. R.

    Hvis du ved du skal bo der 5-6 år, så ville jeg i dit sted ændre refinansieringsfrekvens på lånet således at du ved næste refinansiering får femårig rentetilpasning.

    På den måde sikrer du dig en ultra lav rente 5 år frem uden at de kræver en bekostelig låneomlægning. Gebyret for at ændre refinansieringsfrekvens udgør afhængigt af institut 500 – 800 kr.

    I øvrigt så synes jeg ikke den griske banksælger, Mr. R, nævner noget om differensrente i sit regnestykke?

    #184470
    Mr RForfatter

    General Prier

    Grunden til at den griske banksælger(Som ikke arbejder i en bank) ikke nævner noget om difference renter er fordi her er tale om indfrielse ved rentetilpasningen.

    Differencerenter opstår kun ved opsigelse og kontantindfrielse før termin og differecerenterne går derudover kun til investorerne og ikke til Bank/Realkredit. Bidraget som er den fortjeneste Realkreditinstitutet har på deres kunder bliver tilbageført ved en straksindfrielse.

    Det er helt rigtigt at man skal passe på med at omlægge hvis man flytter inden for en kort årrække. Da de udgifter der er ved omlægning måske ikke kan nå at dækkes.
    Det har jeg dog på intet tidspunkt rådet ham til at gøre, men blot sagt at det er en god ide at afdrage sit lån hurtigere og givet ham de 2 muligheder og en af dem er præcis det samme som du kommer med der. Nemlig at lave et profilskifte ved rentetilpasningen.

    Citat mig selv:
    Det nemmeste ville være blot at lave et profilskifte ved rentetilpasningen på dit F1 lån og lave løbetiden om til 10-15 år. Du kan så samtidig vælge at ændre til de andre flekslån F1-F10.
    På den måde slipper du for at indfrie dit gamle lån og tinglyse et nyt lån.
    Det vil formentlig koste et mindre gebyr på 500-600 kr.

    Det virker på mig som om du kun ønsker at komme med kritiske svar i alle dine indlæg og din egentlig interesse i at hjælpe ligger på et meget lille sted.

    #194050
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg overvejer at skifte mit F1 med afdrag ud med F5 afdragsfrit 5 år, for at komme af med “den dyre bankgæld". Jeg har fået tilbud om refinasiering (april 2013), men kan ikke rigtig finde ud af om min gæld “stiger" i den sammenhæng ?

    I tilbuddet for F5 afdragsfrit er:

    Kontantrestgælden er Kr. 60.000,00 højere end beløb til rentetilpasning, betyder det at min gæld stiger med kr. 60.000,00 eller ?

    På forhånd tak for jeres svar…

Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.