Levet for 8000 kr. i rådighed de sidste 3 år!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93000
    AnonymForfatter

    Min familie: mand 24 år, kontorelevløn 18500, jeg løn 29000, børn 4,1 år.
    Vi har begge haft Sydbank siden vores forældre oprettede konto til os da vi var børn, vi har været hos dem siden og har i dag et andelsboliglån hos dem, som de har 1. pant i. siden 2010 har vi levet på et rådighedsbeløb på ca. 9000 kr. Det ved banken som I kan se. Som det ser ud ved budgetlægning af evt. køb af hus til 1.7 mio. vil vi have et rådighedsbeløb på 13500 og alligevel vil de ikke låne os pengene. Vi er ret trætte af vores bank og føler slet ikke de tager os alvorligt, trods vi aldrig har haft gæld, haft restancer eller ikke overholdte terminer…. Når de kan se vi har levet for så meget mindre altid hvorfor skal vi så pludselig ha så højt rådighedsbeløb bare fordi vi vil købe et hus?
    Er der nogen som har stået i samme situation og i dette årti har fundet en anden og bedre bank, hvor de vurderer mere individuelt og rent faktisk kigger på ens budget gennem tiden?

    #183358
    ChrisMForfatter

    Prøv at kontakte BRF, jeg talte med dem vedr. min og kærestens situation.

    Når jeg er udlært vil vi sammenlagt tjene et par tusinde mere end jer, og de ville på den baggrund godkende os til 2 mio. såfremt vi kunne lægge udbetaling på 5 %.

    Prøv evt. at finde et billigere hus 🙂

    #183360
    AnonymForfatter

    Er BRF også en alm. bank? Troede det kun var realkreditforening?
    Jeg glemte at nævne at vi også har de 5 % til udbetalingen.

    #183362
    ChrisMForfatter

    De udlåner op til 80% af boligens pris.

    #183368
    ChrisMForfatter

    Hov, noget vrøvl jeg lukker ud.. De finansierer op til 95 % af boligens pris 🙂 Man skal lægge 5 % selv.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.