DanskeBank sætter udlånsrenten op endnu engang – 0,50%

Viser 15 indlæg - 226 til 240 (af 256 i alt)
  • Indlæg
  • #184812
    Mr RForfatter

    General Prier

    Enig i at der flere sider af sagen med den kurs forskel. Bidragsstigningerne giver dog alt andet lige også en bedre kurs på lånene og er dermed billigere for kunderne.

    Alt jeg siger er bare at regnestykket ikke altid er så simpelt som at sige at et overskud skal give lavere renter og bidragssats til kunderne.

    Det handler også om for PI eller KI at få en ordentlig indtjenning så de kan få lavere funding og dermed være mere konkurencedygtige på renten/bidragssatsen.

    Hvad der så giver det billigst produkt for kunden i sidste ende er svært at vide.

    Et eksempel kunne være Amagerbanken der selv til deres bedste kunder ikke kunne tilbyde en ordenligt rente til sidst.

    #184814
    Mr RForfatter

    Jeg synes squ ikke det er fedt at at renten stiger for pressede bankkunder i danmark. grunden til, at du tror det er pga den måde General Prier og vbtúrbo fortolker mine ord.

    Tværtimod synes jeg det er en katastrofe af dimensioner og meget trist at folk bliver presset på den måde i deres økonomi.

    Jeg prøver bare at åbne deres blinde øjne for at virkeligheden ikke altid er så sort og hvid, som de tror den er.

    Ingen af dem er dog åbne over for nogen form normal dialog jeg tror snart jeg giver op.

    #184820
    AnonymForfatter

    Mr.R.

    Jeg fortolker også dine ord som General Prier og vbturbo, desværre. Hvis du har en anden mening, må du give den tilkende på en anden måde.

    Du har i hele tråden talt DB´s sag. Du forsvarer DB´s handlinger med DB´s briller uden at se på, hvordan DB er med til at presse folk fra hus og hjem, pga grådighed. Det kan godt være at DB skal tjene penge, men det her handler om grådighed og ikke andet.

    Mer vil have mer og det er desværre et af menneskets mindre flaterende egenskaber.

    Jeg vil aldrig kunne forsvare det DB er i gang med og har været i gang med de sidste 4 års tid. Deres egen uforsvarlige udlånspolitik i grådighedens tegn, skal deres kunder, som intet har fået ud af opturen, betale for. Og vi har betalt 2 gange nu via bankpakker, som vi ikke har en gang har fået lov til at være medbestemmende omkring.

    Jeg giver intet for DB. Intet.

    Ja, det er en katastrofe af dimensioner, men det er første gang jeg kan læse det i en af dine tråde. Men alligevel forsvarer du DB´s handlinger.

    Når man har en debat som denne, er det for at udvide sin horisont. For at se emnet med andre øjne,så man kan afgøre om der er faktorer jeg ikke har været klar over, forholde sig objektivt til emnet, det mener jeg ikke du har gjort. Du har fra første færd forsvaret DB og glemt at tage de objektive briller på. Det er ærgeligt, for jeg tror faktisk at du kan bidrage mere positivt med den viden du har, hvis du ser sagen (også) fra de kunders side, som er blevet fanget i deres net af grådighed.

    Banker skal tjene penge. Men man kan tjene penge på mange måder. Og når alt kommer til stykket, så handler det om at bibeholde kunder og skaffe nye og her har DB virkelig lavet en brøler.
    Tro mig, der er mange der forlader banken, når de kan. Folk glemmer ikke. De kan godt huske hvordan banken har været. Og når den dag kommer, hvor DB har mistet rigtigt mange kunder, først der går det op for DB at de har kørt en helt forkert linie, som bliver deres fald.

    Jeg kan slet slet ikke forstå, hvordan du kan forsvare hvad der foregår.

    #184822
    Mr RForfatter

    Magkri, man beskytter bedst sig selv ved at indse hvordan en bank fungere. Det er ikke en velgørende organisation der er sat i verdenen for at hjælpe borgere i Danmark. Det er en kold og kynisk foretning der skal tjene penge til investorerne.

    I mine øjne kan dette hverken klaciferes som ondt eller godt.

    At jeg beskriver det er da ikke det samme, som at jeg som menneske ikke synes det ikke kan være tragisk, den situation som folk havner i.

    For mig handler denne tråd ikke så meget om Danske Bank, som jeg egentlig ikke har noget særligt forhold til. Det handler mere om den lidt naive måde folk ser på banker og så irritere det mig når folk bevidst manipulere med sanheden som General Prier ofte gør.

    #184830
    AnonymForfatter

    Mr.R.

    Ja, du har sørme ret i, at man beskytter sig selv bedst ved at finde ud af hvordan en bank fungere, og du kan tro jeg også er blevet klogere de sidste 3-4 år.
    Har nu altid vidst det ikke er en velgørende organisation, men jeg havde godt nok ikke regnet med, at banken – uden at skele til – hvem de står overfor, bare presser folk ud i ekstremerne, for at skaffe de penge hjem, som de har fejlinvesteret!

    Jeg synes DB på mange måder har spillet fallit, når man taler om de private bankkunder. Her er det ikke altid hård business.

    Det er bankens pligt, at sørge for at sætte sig ind i kundens økonomi, inden de siger ja til udlån. Det nytter ikke at komme flere år efter og presse citronen, som de gør nu og forvente at folk bare kan indbetale dobbelt afdrag på et lån, fordi de nu ønsker det.

    Banken har selv et ansvar for de udlån de har.

    Banken er kold og kynisk, men det er jeg altså også!

    #184842
    AnonymForfatter

    Nu har vi efterhånden fundet ud af hvordan Danske Bank fungerer, og det er der tilsyneladende også mange af kunderne der har.

    Jeg bemærkede i regnskabet at Danske Bank bløder indlån.

    Ved udgangen af 4. kvartal 2011 var indlånet 795,2 mia. kr., mens indlånet var faldet til 735,9 mia. kr. Det kan godt tyde på at mange af de kunder der kan flytte er på flugt i øjeblikket.

    #184846
    AnonymForfatter

    Er det i øvrigt ikke tankevækkende, at indlånet kan falde 59,3 mia. kr. på et halvt år, når mange danskere i samme periode hævede efterlønspengene og satte dem i banken?

    #184850
    Mr RForfatter

    Det skyldes hovedsageligt negraderingen fra moody så en række korte pengemarkedsrelaterede indlån i Danske Markets ikke blev forlænget.

    #184854
    AnonymForfatter

    Og hvorfor er det så lige Moody’s har nedgraderet Danske Bank, åh jo! Det er jo fordi:

    1. Indtjeningen ser elendig ud fordi man på 3,5 år har sat 30,5 mia. kr. til i Irland.

    2. Udlånet er for stort og urentabelt fordi man har givet alt for mange SDO-lån til de “såkaldt gode lavrisikokunder". Disse lån taber Danske Bank direkte penge på i dag.

    3. Tuderiet om at staten ikke vil udstede en blanco check i form af SIFI de facto garanti. Hvis Danske Bank skal have en sådan garanti, så bør banken betale markedsprisen for den.

    Danske Bank ligger med andre ord som de har redt!

    #184862
    AnonymForfatter

    Jo det er meget tankevækkende. GP

    http://finans.borsen.dk/artikel/1/238397/finanstilsyn_banker_boer_haeve_priserne.html

    Nå Statslig indblanding – hvad fan… sker der?
    Jeg fatter simpelthen ikke hvad der sker her. Nu kan bankerne – med statens vagthund som sponsor – igen øge deres marginaler åbenbart (ja lad os da for fanden få marginalerne op på 25% så kan vi jo lære det! altså os skatteyder idioter)

    huhhh , huhhh ! Der er endnu mere ondt i vente fra Danske Bank og nu får de jo med sikkerhed også SIFI status (endnu en blanco check betalt af alle skatteyder idioter)

    —————

    Måske skulle du starte din egen bank (skulle gerne investere i opstart -lad mig høre om det kunne have din interesse -;)

    Alle som ville være kunde – skulle indskyde en fastsat sum af deres pensions kapital til en fast forrentning til en fornuftig % (langt bedre forrentning end den lusede kapital nedsparing af pensionerne som kunderne betaler dyrt for)

    Disse penge kunne så lånes ud i 80-100% intervallet , Da der ingen aktionærer er! kunne man da få en lille seriøs forretning op og stå og samtidig hjælpe Danske Bank (og andre for den sags skyld af med deres kunder)

    Samtidig sælge rådgivning der var til reel kommerciel gavn for kunderne og ikke “kundernes egen bank"

    Jeg bliver sgu helt bange for mig selv (lyder jo som enhedslistens parti program-;)

    ————

    #184864
    Mr RForfatter

    Du er så vred så det er helt vildt. Det er næsten smertefuldt at læse dine indlæg. Du spammer forums her med indlæg om Danske Bank.

    Du er ude af stand til at formidle dine budskaber neutralt og afbalanceret. Det er meget utroværdigt General Prier.

    Du bliver nød til at have en meget mere professionel tilgang i dine indlæg.
    Du har en masse viden på området, som sikkert kommer fra dit arbejde. Jeg håber ikke du bringer alle disse følelses betonnede analyser med i dit arbejde.

    Jeg ved jo også godt at dit ærinde ikke er at komme med en neutal analyse. Det har jeg efterhånden fundet ud af.

    Det er slet og ret at svine Danske Bank til og der kan være forskellige årsagert til det

    1) De har trådt dig over føderne i din privat økonomi og gået din stolthed for nær.

    2) Du er ansat i et konkurrende pengeinstitut

    3) Du er blevet fyret fra Danske Bank.

    #184866
    AnonymForfatter

    Bank sælger

    Hvem er det lige der spammer ?

    Gå til psykolog og få noget hjælp mand (ved godt du er stresset over at du måske snart står for tur)

    Du er gennemskuet som debatør for Danske Bank ( med henblik på damage control af DB brandet)

    #184868
    AnonymForfatter

    Nu er jeg heldigvis vil jeg sige ikke ansat i den finansielle sektor, har aldrig været det, og ønsker heller ikke at blive det.

    Til Mr. R, så har jeg allerede i detaljer redegjort for hvori min irritation over Danske Bank består i. Den består i uacceptable rentestigninger og mødet med en både ubegavet, uforberedt og arrogant banksælger. Mere er der sådanset ikke i det.

    Jeg forstår sådan set godt at det som banksælger piner dig at møde de vrede kunder folde sig frit og anonymt ud i dette forum. Men jeg tror egentlig det er meget sundt for jer i Danske Bank. Specielt fordi der nu er 70 ud af Danske Banks 300 filialer der står til at blive lukket. Der er gode muligheder for at din husstand bliver ramt af en fyreseddel.

    #184870
    Mr RForfatter

    Ovenstående gælder også dig vbturbo. Med dig er jeg dog sikker på at du aldrig har været ansat i en bank, det kan man tydeligt høre ud fra dit videns niveau.

    #184872
    AnonymForfatter

    Ja, og det går mildt sagt ikke særlig godt!

    Kunderne raser nu over den dårlige behandling og ågerrenterne på både:

    Mybanker
    Facebook
    Boligdebatten.dk
    & Økonomidebatten

Viser 15 indlæg - 226 til 240 (af 256 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.