DanskeBank sætter udlånsrenten op endnu engang – 0,50%

Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 256 i alt)
  • Indlæg
  • #184780
    AnonymForfatter

    Så på grund af de faldende tab/restancer på realkreditlån i Realkredit Danmark, så mener bankklakøren altså, at bidragssatserne skal hæves. Jammen det er da også fuldkommen logisk!

    #184782
    Mr RForfatter

    Det er ikke så nemt General Prier.

    Det handler også om kursen på obligationerne.

    Hvis du sammenligner BRF og RK Kurser på sammen obligationer.
    RD 3,5% obl. 30 år 99,428
    BRF 3,5% obl. 30 år 99,14

    Så ser du netop her forskellen på om der er en godindtjenning og dermed sikkerhed i et Realkreditinstitut.

    Så højer indtjenning er også bedre kurs på lån. Regnestykket er ikke helt nemt.

    #184784
    AnonymForfatter

    Der er meget mere ondt i vente til kunderne i Danske Bank.

    Således fremgår det af halvårsregnskabet at:

    Danske Bank koncernen vil arbejde med at styrke indtægterne.
    Ud over de allerede annoncerede må yderligere
    prisforhøjelser forventes. De annoncerede og
    gennemførte tiltag forventes isoleret set at øge koncernens
    indtægter med ca. 4 mia. kr. årligt, sammenlignet
    med indtægtsniveauet i 2011.

    Jeg er godt nok glad for at vi har fået nullet vores boliglån plus ud med et lån fra familien. Ågerrenterne kender åbenbart ingen grænse!

    #184786
    Mr RForfatter

    General Prier

    Jeg er sikker på at Danske Bank også er glade for at du ikke er kunde hos dem. Du stiller sikkert alt for mange spørgsmål og tager derfor alt for meget af deres tid til at det kan betale sig at have dig som kunde 🙂

    #184788
    AnonymForfatter

    Se der tager du så fejl banksælger. Jeg er “nul kunde" hos Danske Bank.

    Som banksælger må du vel give mig ret i at kunder, der ikke har meget andet end en lønkonto i banken og kører saldoen tæt på nul, uden at lave træk på kassekreditten og uden at have opsparing, er noget af det mest uprofitable overhovedet. Og jeg sætter efterhånden en ære i at være en uprofitabel kunde for Danske Bank mange år frem.

    Lånet på boliglån plus neutraliseres nu fuldt ud af indlån.

    Dag til dag overskud flyttes til FIH DtD konto.

    Transaktioner i udlandet samt hvor det er gratis i indland foretages via Coop’s mastercard og djøfmastercardet.

    Og hvis det på et tidspunkt bliver aktuelt med en låneomlægning eller et boligkøb, så benytter jeg et andet realkreditinstitut.

    Så nej banksælgere som dig i Danske Bank kommer ikke til at tjene mere på mig mere! Ej heller får jeg brug for en bank igen, for al låneoptagelse bliver fremadrettet kørt over realkreditten.

    #184790
    AnonymForfatter

    Typisk arrogant banksælgerattitude…

    I de 3,5 år vi har været kunder i Danske Bank har vi haft 2 møder i forbindelse med boligkøbet samt et møde for et par måneder siden om rentestigningerne. Derudover har vi vel alt i alt stillet 3-4 spørgsmål på mail og ringet en enkelt gang til banken. At I ser dette som en belastning i Danske Bank synes jeg siger mest om jer Mr. R.

    Og lad os så håbe, at det på et tidspunkt lykkes at lære danskerne at være lige så kritiske overfor deres bank som englænderne.

    Hørte i radioen, at i England overvejer 50% af kunderne at skifte bank, mens kun 9% af danskerne overvejer at skifte bank. Større skiftevillighed ville alt andet lige give større konkurrence. Men desværre er alt for mange danskere dovne og uindsigtsfulde.

    #184792
    Mr RForfatter

    Hold nu op General Prier det var ment som en joke ikke andet.

    #184794
    Mr RForfatter

    Forhold dig hellere til det jeg skrev om bidragssatserne. Det var seriøst.

    #184798
    AnonymForfatter

    Bank Sælger

    ———
    Hvis du sammenligner BRF og RK Kurser på sammen obligationer.
    RD 3,5% obl. 30 år 99,428
    BRF 3,5% obl. 30 år 99,14

    Så ser du netop her forskellen på om der er en godindtjenning og dermed sikkerhed i et Realkreditinstitut.
    ———

    Ja enig , og så skruer RD for bidragssatserne (hvor useriøst)
    Men det er jo nok fordi Danske Banks (bank del stadig bløder på deres Irske eventyr)

    Det skulle bare være forbudt for bankerne at kanallisere deres overskud fra deres Realkredit forretning over i deres tabsgivne bank forretning!

    Som bank sælger må du da vide at det lige præcis er din virksomheds forretningsmodel
    sløre gennemsigtigheden via bundle produkter (synes da også du gør et ihærdigt forsøg på at reklamere).

    Du forventer vel også at kunderne skal sige tak for at (DB kunderne) betalte banken ca 3 Mia kr. i kapitalforvaltning i nedsparing af pensioner og forsikringer (men du er vel tilfreds med din forvaltning)

    Hvor seriøst , nå men i det mindste kan vi da vinke farvel til 30 % bank sælgere af din slags , håber så at du får lov at smage rentekarrusselen selv (nå ja du havde jo andelsboliglån og en rig far) Der svinger de jo pisken rigtigt hårdt

    #184800
    AnonymForfatter

    Jeg er enig med Vbturbo og vil tilføje, at forskellen mellem kurserne på sammenlignelige obligationsudstedelser i BRF og Realkredit Danmark ikke skyldes bidragsstigningerne. Begge har sat bidragene i vejret.

    Forskellen skyldes derimod først og fremmest, at BRF har ageret så decideret stupidt i forhold til udlånene til ejendomsspekulanter, og tabt så meget at markedet på et tidspunkt spekulerede på om BRF overhovedet kunne overleve.

    Som et resultat af tabene forholdsmæssigt var meget større end i Danske Bank er kapitaldækningen blevet dårligere. Så det er den forfejlede udlånspolitik – og dernæst at serierne i flere tilfælde er for tynde i BRF, der er årsagen til de marginalt lavere kurser.

    Men lad os lige huske proportionerne. Vi taler om en engangsforskel på 0,228 i kursen. Bidragsstigningerne i Danske Bank udgør omkring 0,5 procent på mit lån. Penge som skal betales ikke bare en gang, men hvert år.

    #184802
    AnonymForfatter

    Ja, jeg hørte også den nye bankdirektør´s fremtidsvisioner.

    Jeg er fast besluttet på, at ødelægge mit gode solide navn, hvis renten bliver sat yderligere op, således at det ikke længere er fordelagtigt for begge parter, at jeg indbetaler på mit lån.

    Kynisk og manglende moral….ja, men det er min eneste måde, at vise min protest på og den eneste måde, jeg kan for det månedlige budget til at gå op i en højere enhed.

    Jeg ruster mig til at være parat til fogedret og med hvad der dertil hører.

    Og resultatet vil så blive:

    I stedet for at forhandle en rente med mig, så lånet tilbagebetales og DB derved får deres penge tilbage, ender de op med endnu en dårlig betaler og et udestående svarende til min gæld.
    Hvem er så “taberne" i dette puslespil….det er både jeg og DB. Men det er det DB ønsker.

    Jeg vil kæmpe imod, om det så vil koste mig mit gode solvente navn.

    Ja, jeg tog lånet, jeg vidste det var en variabel rente. Men hvad jeg ikke vidste var, at den variable rentes rentespænd ville kunne ændre sig? Kald mig dum, ja…det kan jeg godt give jer ret i.
    Banken lånte mig pengene, banken kender min økonomi, så når de vælger at sætte renten op, op, op, op, op og atter op, så må de også vide, at de bevæger sig ud i et risikabelt udlån!!!

    #184804
    AnonymForfatter

    Ja man kan så diskutere ligeværdig – så længe der er problemer med pris sætningen , burde det offentlige da bruge KMD , CSS som også kunne udvikle og håndtere statens betalingssystemer (så har man da mere greb om priserne siden vi som skatteydere ikke rigtigt kan stole på om der ikke bliver manipuleret med priserne især i disse tider)

    #184806
    AnonymForfatter

    Magkri

    læste du mit indlæg til dig ?
    Du burde efter min opfattelse prøve

    #184808
    AnonymForfatter

    VPTURBO.

    Tak for dit gode råd.

    Som det ser ud nu (se senere indlæg), vil det nok ende med en retsag..i fogedretten og så må jeg tage den derfra.

    Det er som jeg også skriver, mit eneste alternativ til at stoppe denne skrue på min økonomi, som DB udmærket er klar over. Men går den så går den.

    Min rådgiver har sågar ringet til mig, for at sige at jeg skal betale mere ind på mit lån, fordi lånet – som det ser ud i dag – skal have dobbelt afdrag hvis jeg skal kunne overholde bankens udlånspolitik.
    Jamen, come on…..I kendte jo til min økonomi da jeg fik lånet…`?

    Jeg er så harm, så rystet over en sådan opringning.

    Men nu må fremtiden vise, hvad der sker:-).

    Men tak for rådet 🙂

    #184810
    AnonymForfatter

    Nu ikke så kæphøj, Mr. R.

    Kolding har også bedyret at hveranden filial skal lukke???

    Så nu ikke så høj i hatten over indtjeningen i DB på bekostning af pressede kunder….nu er det de ansatte der skal spares væk!!

Viser 15 indlæg - 211 til 225 (af 256 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.