F5 Lån eller blive i lån med renteloft

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92987
    AnonymForfatter

    Hej,

    Stødte på dette forum ifbm. overvejelser om skift til F5 lån og tænkte jeg ville høre Jeres råd omkring dette, da det virker til en del herinde har rigtig godt styr på det.

    Vi har i dag et lån med renteloft i Nordea på maks 6%. Lånet har en hovedstol på 1 mio. Renten er pt. 1,76 og ændres to gange årligt.
    Jeg er så blevet fristet af F5 lånet som pt. ligger på 1,4%, men kan det svare sig ?

    Planen er selv at spare op og så afdrage f.eks. 2-300.000,- om fem år og så være garanteret kun 1,4 % i rente indtil da. Om 5 år kan vi så vælge det lån der er mest attraktivt og kun have en restgæld på 7-800.000,- Er der ulemper/ekstra udgifter når lånet skal omlægges/refinansieres om 5 år – eller er det med sikkerhed til kurs 100 ?

    Vi har ikke anden gæld, så der er ikke noget andet vi skal afdrage på i mellemtiden.

    Hvordan hvis vi nu f.eks. flytter indenfor de 5 år – er det så korrekt forstået at kursen så kan være f.eks. 107, og så skal vi indfri lånet til dette ?

    Sidste spørgsmål, kan man afdrage ekstraordinært på et F5 lån uden ekstra udgifter – og hvad hvis kursen igen er over 100 – vil 1.000,- så ikke være 1.000,- mindre i restgæld ?

    Mange spørgsmål, håber det giver mening – men når man ikke arbejder med dette er det lidt uoverskueligt, synes hver gang vi har ændret noget omkring vores boliglån, er der noget jeg har misforstået og først finder ud af efterfølgende.

    Dette vil jeg gerne undgå denne gang 🙂

    Mvh.
    Morten.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.