Står vi godt eller ej.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92978
    AnonymForfatter

    Jeg ønsker at hører din mening om hvordan du synes vi står.
    Er vi gode bank kunder eller ej??
    Og er vi godt stillet??

    Vi er 2 voksen i slutningen af 20’erne.
    Min kæreste har “arbejde" kontrakt til han er 60 år,
    og jeg er pt privat ansat.

    Vi har en opsparring på 30.000,-
    1 stk 3 År gammel bil, som der ikke er nogen gæld i. Nypris 125.000,-
    1 stk motorcykel uden gæld i. værdi 50.000,-

    Samlet måneds løn på 50.000 før skat.

    Vi har ingen glæd, hverken til bank eller skat mm og er ikke RKI registeret.

    Men vi drømmer tilgængæld om et lille hus på landet og børn inden for de kommende år.

    #183150
    AnonymForfatter

    Hvor meget ligger i til side til pension?

    #183152
    AnonymForfatter

    Det bliver taget 12% på hver vores løn seddel.

    #183154
    MichaelForfatter

    Det er fint, at I ingen gæld har. Opsparingen på 30K dækker dog kun knap og nap advokat, flytteomkostninger mv. så jeres huskøb skal finansieres 100%. Med kun 50K/md brutto bliver det svært – meget svært. I vil formentlig max. kunne låne 1,5 mio og formentlig mindre hvis der er tale om en landejendom med megen vedligeholdelse og høj varmeregning.

    Et mindre rækkehus er dog helt inden for rækkevidde og med en tidshorisont på måske 8-10 år vil I kunne spare op (afdrage på gælden) og derved stå bedre til den tid. De mindre rækkehuse er heller ikke nær så udsat for de prisfald vi har set de seneste år så jeg ville personligt ikke være så bekymret ved at købe et rækkehus til 1,5-1,6 mio lige nu.

    #183156
    AnonymForfatter

    Vi har pt gik på noget til 1.200.000,- som vi er lidt interesseret i.
    Vi snakker evt om at bude 1.000.000,-

    #183160
    MichaelForfatter

    1 mio er måske ikke helt galt, men tal med banken eftersom det er dem der skal kreditgodkende jer alligevel. Husk at børn er MEGET dyre. Alene institutionspladser for et vuggestuebarn + børnehavebarn løber let op i 4000 kr. (meget varierende fra kommune til kommune).

    #183164
    AnonymForfatter

    Tak Michael:)

    Vi har i den kommende uge et møde med banken. Men ville bare gerne have din og andres mening. Da det jo evt kan udløse nogle flere spørgsmål fra mig til Banken. Og så skal jeg jo ikke gemme at banken gerne vil tjene penge på mig:)

    #183200
    ChrisMForfatter

    Jeg har lige talt med en kunderådgiver fra BRF idag, talte om muligheder nu og fremadrettet når jeg er udlært om 2 år.

    Når jeg er udlært vil min kæreste og jeg have nogenlunde den samme samlede indkomst som jer, til den indkomst vil vi hos BRF kunne godkendes til at købe for 2 mio. kr.

    Dog kræver det at vi kan lægge udbetaling samt handelsomkostninger.

    Gør jer selv den tjeneste og spar de 5% op, selv med afdragsfrihed vil i sidde virkelig stramt i det, indtil de sidste 5% er betalt af, og så er i virkelig sårbare overfor den mindste gnidning i forholdet eller på dit arbejde 🙂

    #183204
    AnonymForfatter

    I skal huske at krydsforsikre hinanden mht tabt arbejdsevne, dødsfald mm – ikke sjovt at tænke på men realistisk når I tænker for at satte jer i gæld med hus, familieforpligtigelser osv.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.