brug for råd!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92969
    AnonymForfatter

    Hej herinde.

    Jeg er havnet i den her dumme situation at jeg har oparbejdet mig en del gæld .. Jeg afdrager lige nu 2000 kr om måneden på banklånet, 175 kr på en ipad, 250 kr til resours bank, 500 kr til ikano bank, 625 kr til Ikea shoppingcard.
    Jeg er lige blevet single, så det har jeg simphelthen ikke råd til længere hvis der også skal være mad på bordet til min søn & jeg, og det skal der jo!

    Jeg starter på HF om en måned og skal studere samlet 6 år for at ende ud som ejendomsmægler, men jeg har jo ikke råd til de her afdrag så længe jeg er studerende..

    Jeg har tænkt på at kontakte en bank og høre om de måske vil samle det hele for mig, mod en betaling på omkring 1500 kr om måneden? det vil jeg nemlig have råd til!
    Men hvor store er oddsene for det når vi snakker om et beløb på 200.000 kr?

    Det eneste alternativ jeg har derudover er simpelthen at oprette en konto i en anden bank, også stoppe afdragene på banklånet – hvilket jeg jo virkelig ikke har lyst til

    #183008
    HJLForfatter

    Ca. 1:1.000 lavt sat.

    #183010
    AnonymForfatter

    Hvis du skal have finansieret 200.000 uden at stille sikkerhed i bolig eller bil, så vil renten sandsynligvis ligge på 12-15%.

    Dvs. den månedlige renteudgift udgør minimum 2.000 kr. pr. måned. Derfor skal du ikke forvente at få en ydelse meget under 3.500 kr.

    #183014
    testForfatter

    Udskyd studie start, aflev ipad og møbler i IKEA .

    Selv om du kunde finde en bank der biller overtage dit fallit bo kan du ikke komme med på dn ydels du forstiller dig

    #183018
    ChrisMForfatter

    Det lyder desværre ikke ud til at være muligt, jeg afdrager med 1500 om måneden, på et lån der er lige under 50.000 kr, og bankdamen sagde i øvrigt det var meget lidt at afdrage på så stort et lån.

    Jeg vil også sige, udskyd studie start, du har selv valgt at “leve godt" i en periode, og nu må du så leve betydelig dårligere i en længere periode.

    Min levestil har selv været lidt ala din, dog ikke så store beløb, men jeg tog for 3 måneder konsekvensen, jeg solgte min Ipad, Iphone og afmeldte min bil og det har godt nok været surt at miste disse goder, men indtil videre har jeg afdraget 20.000 og deraf fjernet 3 lån, og endnu et lån ryger væk inden året er omme..

    Det er skønt, så jeg kan kun anbefale at gå denne vej, selvom det er surt at have en gammel nokia, og cykle til og fra s-tog.

    #183032
    fk2001Forfatter

    Din gæld vil vokse eksplosivt hvis du misligeholder dine lån gennem studietiden. Det bliver et helvede med inkasso, stævninger fogedret osv. fordi du ikke kan betale. Jeg synes også du skal udskyde studiet indtil du er klar økonomisk. Sælg hvad du kan undvære og find et arbejde så du kan blive gældfri inden du starter.

    #183054
    AnonymForfatter

    Undskyld men 6 år for at blive ejendomsmægler?

    Det tager 4 år, men hvorfor ikke prøve at få en elevplads hos en ejendomsmægler i stedet..

    Off-topic: Hvis det er “The New iPad" vil jeg gerne byde på den, hvis det er 3/4G 32GB White Edition.

    #183066
    testForfatter

    Hf er vist ikke ejdomsmægler så det er vist 4 år plus hf

    #183068
    AnonymForfatter

    På sigt er ejendomsmægler branchen nok ikke lige så attraktiv som den var tidligere. Vælg i stedet at være bedemand, de tjener styrtende med penge, selvom branchen går meget stille med dørene. Mange bedemænd får ca 3 – 5 mio kr alene i offentlig begravelseshjælp om året !

    #183080
    testForfatter

    Omsætning og fortjeneste er ikke det samme

    #183084
    AnonymForfatter

    Når du kommer på uddannelse, så tag dig et su-lån .. det er billigere end alle de andre lån.

    http://www.su.dk/SULaan/satser/Sider/default.aspx

    #183142
    AnonymForfatter

    HF er 2 år og finansøkonomen tager 2 år..

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.