Vurdering af rente på boliglån i bank.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • H.NielsenForfatter
    Indlæg
  • #92951
    H.NielsenForfatter

    Hej

    Jeg står i en situation hvor jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal forholde mig.

    Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om renten på mit boliglån i banken da jeg selv synes den er noget høj.

    Jeg har en ejerlejlighed som jeg har renoveret for en del penge, og disse kan uden problemer holdes hjemme ved et eventuelt salg.

    Jeg har selvfølgelig et kreditforeningslån på ca 800.000kr.
    Derudover har jeg et boliglån i banken på ca 200.000kr…

    Men jeg studser noget over renten på dette lån. Jeg giver 9%… Jeg synes det er sindsygt mange penge (18.000kr om året) i renter..

    Er det virkelig hvad jeg kan forvente… Jeg ville være ked af at skifte bank da vi har et super godt forhold, og jeg selv, en yderst fornuftig økonomi, men jeg kunne godt tænke mig at presse banken væsentligt.

    Hvilken rente har andre banker på et lignende lån?

    #182706
    AnonymForfatter

    Det er absolut en høj rente at betale for et boliglån.

    Vi giver selv PT ca. 5% hos Nordea for vores, variable, boliglån. Det boliglånet blev optaget i sin tid tegnede vi det til lige over 4%.

    #182708
    testForfatter

    Nu glimmer de nok hr Møller at der er forskel både på folk og om gælden er inde for 40,60,80,100 eller over 100 af boligens værdi.

    Selv betaler jeg 1,95%

    #182710
    MichaelForfatter

    @test

    Du læser vist ikke hvad der skrives. Der er tale om et boliglån, dvs. lån over 80%-grænsen og så betaler man ikke 1,95% uanset hvem man er.

    #182718
    testForfatter

    Hej Michael
    Må man sige dito?
    Det fremgår klart at de 9% er over de 80% men ikke at de 5 er eller ikke er?

    De forskellige begreber er efter hånde udvandede at det altid et vigigt at sammen line havd sikkerheden er for lånet.

    Er 5% indien for de 40% er det dyrt,

    #182720
    AnonymForfatter

    De 5% jeg snakker om dækker de sidste 20% af boligen som jeg ikke kunne finansiere via realkredit (i mit tilfælde ca 350.000). De 80% ligger i F1 til en pt helt latterlig lav rente…

    #182722
    testForfatter

    Ps netop Nordea har en lavere sats på boliglån i op til 80% af boligens værdi. Nordea annoncere med en så høj sats for boliglån op til 80% at de 4 og 5 nu lyder som det min kollega betaler for et bologproritetslån hos Nordea.

    I øvrigt tro jeg ikke hr Møller giver ret meget for sit boliglån

    #182724
    testForfatter

    http://www.nordea.dk/sitemod/upload/root/content/nordea_dk/privat/priser/udlaan.pdf

    Ja men sørme så da der fik vi et svar. Sjovt hvordan stavekontrollen på en iPad sådan lever lidt sit eget liv.

    Ser man på ovenstående link synes det som om at hr Møller enten vitterligt har svine gode betingelser eller har en boliprioritet med Sdo.

    Er de ikke tidligere lavet over 80% ?

    Nå men hvor om alting er skal spørgeren ha hel med at forsøge at handle renten ned. Ved skift eller forhandling

    #184746
    AnonymForfatter

    Jeg har samme problem. Hos Danske Bank er mit boliglån (de sidste 20%) steget fra 6,1 i 2010 til nu 8,5%!
    Så jeg vil også gerne se forslag til andre banker.

    #184764
    AnonymForfatter

    Hos Nordea kan du få et prioritet boligkøb til 6,45% (stiger formentlig til 6,95% med den varslede rentestigning), men der kan være to problemer i forhold til at skifte:

    1. Hvis du ikke flytter realkreditlånet er din restgæld for lille til at du kan blive fordel+ kunde.

    2. Hvis du kan betale boliglånet tilbage over en kortere årrække, er rentebesparelsen formentlig ikke tilstrækkelig til at dække omkostningerne.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.