Uopfordret brev fra Ekspres Bank om låneaftale

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • fk2001Forfatter
    Indlæg
  • #92946
    fk2001Forfatter

    Kommer hjem og finder et brev i postkassen fra Ekspres Bank. I brevet er der en låneaftale som blot skal underskrives. Alt personlig information om mig, inkl. CPR-nummer er udfyldt. Det eneste jeg skal gøre er, at datere og underskrive aftalen samt sende den tilbage i en medfølgende svarkuvert, så står pengene på min nem-konto om to dage…..

    Spørgsmål: Er denne for for uopfordret henvendelse lovlig?
    Og hvor har firmaet mit CPR-nummer fra?

    #182634
    ChrisMForfatter

    Det lyder meget som en der kender dine informationer, har ansøgt “for dig"

    Måske er det en som har adgang til info og prøver at tiltuske sig lån i dit navn.. Prøv at ring og forhør dig om hvilken udbetalingsform der er valgt..

    #182644
    AnonymForfatter

    Du skal straks henvende dig til firmaet og finde ud af, hvor de har fået dine infomationer fra, og så skal du naturligvis straks bede dem slette alle data.

    #182648
    AnonymForfatter

    Er du kunde hos Ekspresbank i forvejen? Er der tale om regulær låneaftale eller blot et tilbud om et lån?

    Jeg husker for flere år siden da jeg læste låne jeg 10.000 kroner til en computer hos Danaktiv. Selvom lånet er tilbagebetalt for mange år siden, så sender de mig stadig tilbud om at låne de 10.000 igen, her flere år efter.

    #182676
    fk2001Forfatter

    Ups, jeg er faktisk kunde ved Ekspres bank. Og hvordan kan jeg så være dette uden at vide????

    Jo, jeg oprettede et lån i forbindelse med køb af briller, som kostede nul og nix i renter, gebyrer osv. Dette tilbud kunne jeg ikke modstå, og jeg betaler skam stadig af på lånet hver måned.

    Det nye lånetilbud er på 8.000 kr. og løber over tre år, og til en rente på 12%, av av. Det totale beløb der skal tilbagebetales er beregnet til 11.672 kr. – så ikke noget gratis lån denne gang må jeg konstatere.

    Måske synes Express Bank at de har lavet en dårlig aftale i første omgang og vil så gerne have lidt kompensation nu…. Men den går ikke. Ikke hos mig.

    Tak for jeres svar og kommentarer

    #182678
    HJLForfatter

    Fk2001 man kan hurtigt få sig nogle gode venner 🙂

    Tak for advarslen vi har også sådan et nul og Nix rente lån, dog hos Nordea finans.

    Du må endelig ikke tro at dem som tilbyder disse lån har lavet en dårlig forretning, at du ikke betaler noget for det betyder jo ikke, at brille forhandleren ikke betaler feed back til finansierings selskabet. Om det er tilfældet ved jeg ikke men jeg er tæt på 100 % sikker på, at det må være sådan det hinger sammen. Dvs. De kunder der betaler kontant betaler reelt for denne slags gratis finansiering.

    #182680
    AnonymForfatter

    fk2001, hvor meget har betalt det eksisterende lån ned?

    #182682
    JydenForfatter

    Det er jo sund fornuft, især hvis “brillemanden" ikke ville give noget rabat istedet for den gratis financiering.
    Jeg fatter dog ikke at nogen af dem der har disse “gratis ordninger" samtidig tillader sig at tage gebyr for betaling med kreditkort – hvis de gør det er der stor chance for at miste mig som kunde, da der jo så ikke er sammenhæng i tingene.

    #182896
    fk2001Forfatter

    Jeg er skam ikke i tvivl om hvor omkostningerne ender i sidste ende. Dette her var ved Louis Nielsen, som ikke giver rabat af nogen art, ud over hvad de allerede har skiltet med. Så det var 100% kontant betaling eller et gratis lån. 🙂

    #182898
    fk2001Forfatter

    Jeg er lidt under halvvejs i et forløb på 20 mdr.

    #182922
    AnonymForfatter

    Okay, Men held og lykke med det.

    #220528
    AnonymForfatter

    Jeg har idag fået et brev fra ekspres bank, at jeg ikke har betalt afdrag på 177 kr,- på en restgæld. Restgælden er 2047 kr, skriver de….

    #220530
    AnonymForfatter

    Hov…..de skriver låne nummer og det hele. DET SJOVE ER HER….JEG HAR INTET LÅN HOS DEM, OG HAR ALDRIG HAFT

    #220532
    testForfatter

    Jette Julius det kan være en fejl eller identitets tyveri. Ring til dem straks og der efter til politiet og din bank.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.