Har du haft en stor opsparing?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92945
    AnonymForfatter

    Kære brugere af Mybanker.dk

    Jeg er ved at lave en opsparingsguide til Forbrugerrådets magasin Tænk Penge.

    I den forbindelse vil jeg meget gerne snakke med nogle, der på et tidspunkt har haft en opsparing på mere end 100.000 kroner stående på en normal lønkonto.

    Jeg vil blandt andet høre, hvad de har gjort med den, og hvilke overvejelser de gjorde sig først. Har de eksempelvis investeret den, oprettet en opsparingskonto eller andet? Og hvorfor valgte de lige det?

    I meget velkomne til at skrive på mail til abp@fbr.dk eller ringe på 77 41 77 81.

    Med venlig hilsen

    Asbjørn Brandt-Pedersen
    Journalist, TÆNK
    Forbrugerrådet
    Tlf. direkte: +45 7741 7781
    E-mail: abp@fbr.dk

    #182626
    AnonymForfatter

    Det kunne aldrig falde mig ind at oplyse noget derom til TÆNK – et købe blad ;-(

    Hvorfor ringer du ikke til eks. politikere, det er dem der har pengene 🙂

    #182628
    AnonymForfatter

    Kære carlsjul

    Jeg ved ikke, hvad du mener med, at du ikke vil oplyse noget derom til Tænk, fordi Tænk er et købeblad? Men jeg kan understrege, at Tænk og Tænk Penge drives af Forbrugerrådet, er annoncefrie og uafhængige af kommercielle og politiske interesser. Bladenes mål er at hjælpe forbrugerne.

    Guiden handler om, hvordan man som privatperson får mest ud af sin opsparing. Derfor vil vi ikke snakke med politikere, men med privatpersoner, som kan fortælle om deres valg, og hvad der lå bag.

    Vh. Asbjørn

    #182630
    AnonymForfatter

    Jeg vil da gerne dele mine oplysninger med Asbjørn. Og andre herinde. Modsat carlsjul så skammer jeg mig ikke over min økonomi.
    Min opsparing er på 119.000 kr og vokser med ca 6.000 kr om måneden. Når der er 25.000+ kr bliver de fastfryset i FIH til 3,75 % pr år i 3 år.
    Mine ovevejelser er om, på et senere tidspunkt, skal bruges på en lejlighed (til at bo i)eller om jeg skal puttem dem ind i en investerings forening.
    Asbjørn: hvis du kan bruge mig er du velkommen til at komme forbi viborg. Nærmere tidspunkt kan aftales på jonas.vejlin att gmail.com

    #182646
    AnonymForfatter

    Hej Asbjørn,

    Vil da gerne svare. Abonnerer på Tænk og er meget tilfreds. Har købt flere produkter som er blevet anbefalet.

    Jeg har penge stående både hos FIH 6 mdr. og hos Vendsyssel Bank 12 md. Grunden til at jeg har pengene fordelt er:
    1. Jeg er selvstændig og skal have en konto for firma og en konto for privat
    2. at jeg ønsker at sprede min risiko (bankgaranti)

    Jeg kunnne i princippet godt investere nogle af pengene – har uddannelse/baggrundsviden til det – men jeg bruger hellere min tid på andre ting, og for mig er det vigtigere, at jeg kan trække mine penge ud rimelig hurtigt, hvis jeg har brug for det. Er også i gang med at renovere hus.

    For mig er penge et middel IKKE et mål.

    #182656
    AnonymForfatter

    Tak for svarene!

    beer: Jeg sender en mail til din gmail, så vi kan aftale nærmere.

    Karoline: Det lyder også spændende. Vil du skrive din mailadresse her eller sende en mail til abp@fbr.dk?

    Hvis der er flere, der er interesserede i at medvirke, vil jeg også gerne høre fra jer. Det kunne være interessant at snakke med nogle, der er i forskellige situationer i livet, og som har truffet forskellige valg.

    Det er planen, at vores økonomiske ekspert, der er tidligere uvildig rådgiver, siger, hvad han ville gøre med opsparingen, hvis han stod i samme situation. Så der er en lille gulerod 🙂

    Vh. Asbjørn

    #182908
    AnonymForfatter

    Hej Asbjørn,

    1.Det er ikke smart at opfordre folk til at gøre deres email public, der er en grund til at vi har en account hos mybanker.

    2. jeg kan ikke se, at jeg kan bidrage med mere udover det jeg allerede har skrevet, da jeg netop har valgt ikke at investere, og dermed vil være ret uinteresseret i, hvad en bankrådgiver ville gøre.

    MVH

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.