Folkekassen – nogen der kender dem?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 181 i alt)
  • Indlæg
  • #188610
    AnonymForfatter

    Er der forøvrigt nogen af Jer, der har betalt.
    Hej Merete

    #188618
    AnonymForfatter

    Skriv til dem, at I ikke anerkender pålæg af gebyr for en ikke leveret ydelse, og at de, såfremt de fastholder kravet, må søge det afklaret ved domstolsafgørelse.

    Sørg endelig for at sende brevet rekommanderet!

    Det er nu engang således i Danmark, at der ikke foreligger noget krav i juridisk forstand før:
    a) Skyldner erkender kravet.
    eller:
    b) Kravet fastslås ved domstolsafgørelse.

    Og når kravet bestrides, kan det ikke gyldigt forfølges ved en inkassosag og der kan ikke lovligt optages registrering i RKI eller debitorregisteret. Skulle det alligevel ske, skal RKI og Debitorregisteret straks slette registreringen igen.

    I praksis har dette firma en ekstrem dårlig sag. De kan aldrig få medhold ved en domstol og dernæst findes der ikke noget firma i danmark, der forfølger 599 kr.

    #188620
    JydenForfatter

    Se evt. også mybankers henvendelse fra Folkekassen i den tråd der hedder Folkekassen.dk lidt længere nede i oversigten (fra den 5. sept.)

    #188634
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188640
    AnonymForfatter

    Tak for svar.
    De skriver pr.mail
    Jeg blev først klar over gebyret, da der lynhurtigt tikkede en mail ind med besked om at betale øjeblikkelig.
    Derefter har jeg fået 2 rykkere til 100 kr. stykket.
    Alt sammen i løbet af 5 dage.

    #188644
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188646
    AnonymForfatter

    At du har fået 2 rykkere indenfor 5 dage viser bare, at firmaet ikke kender inkassoreglerne.

    Rykkere skal minimum have 10 dages mellemrum for at være gyldige!

    #188660
    MichaelForfatter

    Bliver sgu harm over at læse de seneste polemik om denne “Folkekasse". Ærgeligt at svindlere som klapuglen bag denne fupkasse og andre som Rene Holmgren, PlatPalle fra RKI-sletning osv osv har så let spil. Øv…

    #188788
    AnonymForfatter

    Hejsa, vi er også lige røget i kløerne på folkekassen, men vi har meldt dem både til politiet og datatilsynet, men de gør vel intet ved sådanne svindlere!!!!!!!!!! Hvad skal vi gøre? Ryger vi i RKI?

    #188790
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg har undersøgt forholdet hos Forbrugerklagenævnet, der kunne oplyse, at firmaet ikke var dem bekendt.
    De havde den opfattelse, at jeg var nødt til at betale de nævnte kr. 599,00, men ikke for rykkere eller renter.
    Ligeledes er det i henhold til reglerne ikke tilladt at true med RKI i de første rykkere, der skal gå 10 dage mellem hver rykker og først efter 3. rykker altså 30 dage senere kan der trues med RKI.

    Der var jo ingen tvivl om, at jeg havde ansøgt og dermed skyldte beløbet, medmindre teksten med at beløbet forfaldt straks, var skjult på en måde, så det var svært at se.
    Jeg har undersøgt dette igen og må anstændigvis erkende, at det ikke er skjult, men at jeg simpelthen ikke var opmærksom på dette mærkværdige koncept, som jeg aldrig havde hørt om før.
    Man kan også lade være med at betale og sende sagen til Forbrugerombudsmanden til behandling. Det koster et gebyr og så er der jo en sagsbehandlingstid.
    Jeg har valgt at betale – for min dumhed og for at få fred.
    Men hvor er det ærgerligt.
    Merete

    #188796
    HJLForfatter

    Hej Merete

    Godt at du nu kan få fred. Jeg kom til at tænke på en p-bøde.

    En dum ting at få og spild af tid at gå og ærge sig over.

    Sket er sket og du kan nu komme videre.

    Gør som jeg, stemme denne tråd til tops i ny og næ så andre også bliver advaret.

    #188798
    AnonymForfatter

    Vi skal vel ikke bare betale nogle penge til en person der narre penge ud af folk? Personen har lavet denne hjemmeside, i håbet om at man ville falde for den, og ja det er vi jo så nogle der har gjort, det er bevidst det personen gør, og det skal personen da ikke have lov til at blive ved med…. Personen skal stoppes

    #188800
    AnonymForfatter

    Jeg er helt enig, men må konstatere, at jeg ikke har overskuddet til at slås – dog stopper det, hvis de opkræver mig for rykkere.
    jeg påtænker også at sende en mail til dem med oplysninger om rki fra forbrugerklagenævnet.
    jeg kan oplyse, at beløbet blev indbetalt til Lån og Sparbank.
    Merete

    #188802
    testForfatter

    Som jeg læser folkekassen.dk læger der ikke skjul på hvad man får for gebyret nemlig en videre sendelse til låne firmaer som så måske vil låne dig penge. Tror forbrugerklagenævnet har ret i at de holder sig inden for lovgivning. Hvad man då mener om deres forretningd metoder er noget andet.
    Spørgsmål tidligere i tråde gik på om man skulle betale når man ikke havde søgt om lån. Det skal man helt klart ikke.
    Har man været så uforsigtig at søge skal man naturligvis.

    #188806
    HalliHalloForfatter

    Merete:

    Der er noget jeg ikke rigtig forstår. Skulle du ikke betale et beløb på 599 kr. for at få behandlet en låneansøgning? Og hvorfor vil du så alligevel ikke have lånet?

    Må senere prøve at gå ind på deres hjemmeside for at se hvad det er for et produkt I er så interesseret i, for det må da været særdeles godt. Ellers ville man da gå ned i banken for at låne et par håndører til dette eller hint.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 181 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.