Folkekassen – nogen der kender dem?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 181 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92941
    AnonymForfatter

    Hej

    Overvejer at søge lån hos Folkekassen.dk – men opdagede at de er registreret i Tyskland. Prøvede så at google dem, men kunne ikke umiddelbart finde noget på dem.

    Nogen herinde der kender dem?

    #182590
    BertelsenForfatter

    Jeg kender dem ikke – men de har da en hjemmeside: http://www.folkekassen.dk

    Deres ÅOP går op til 34,3% – og de kræver 599kr. bare i ansøgningsgebyr!

    Tror du er bedre tjent med at spørge din bank egen først…

    #182600
    ChrisMForfatter

    Det “lugter" af svindel.. Hvis man læser under FAQ:

    Ansøgninger sendt til folkekassen behandles af automatiseret system. Din ansøgning er derfor med 100% sikkerhed behandlet. Da svaret ikke kommer fra os, men fra en ekstern lånepartner kan vi ikke give en løsning på et eventuelt manglende svar. Vi har dog erfaret at intet svar oftest er det samme som et nej.

    Det vil sige at de tager sig 599,- betalt, blot for at indtaste dine oplysninger hos alle andre hurtiglån udbydere.. Det er lidt i stil med http://www.bil-pris.com/?ref=med005&gclid=CJHAoMXhxrACFUi_zAodOzFpVQ

    Her kan man få en ubrugelig vurdering på sin bil, imod en betaling på 399,-

    Brug ALDRIG disse sider..

    #182616
    HJLForfatter

    Godt tip, den type sider har jeg aldrig hørt om, den stemmer jeg gerne til tops i debatten i håb om at advare andre.

    #188066
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188070
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor dælen er der oprettet 2 tråde om samme emne og af 2 forskellige personer.

    Hvordan er det nu sket? Eller tager jeg fejl?

    #188354
    AnonymForfatter

    Er kommet i kløerne på folkekassen.dk.

    De sender rykker og truer med politi og rki og den slags.
    Jeg har på ingen måde kontaktet dem men de holder ved at jeg skal betale 599,- kr.

    Skriver at jeg skal melde det til politiet som kan fortælle hvilken computer der er brugt. Politiet gider ikke tage sig af den slags og jeg er ved at google dem blevet mere og mere sikker på at de bare skriver til tilfældige for at få penge ud af folk.

    Hvad ville I gøre ?

    #188356
    testForfatter

    sende dem et brev hvor du udbeder dig dokumenation for at du har indgået en aftale. Kan de ikke dokumentere at du har indgået et aftale med dem har de ikke noget krav. Når eller snare hvis de så rigistere dig i “RKI" sender du brevet plus en redegørelse for forløbet til “RKI" der sletter oplysninge.

    Så ta det roligt de har hvis du ikke har underskrevet en aftale ingen sag.

    Som du selv har fundet ud af tager politiet slet ikke den salgs sager hverken for dig eller dem.

    Man kan ikke køre en fodge sag på 599 kr og da slet ikke uden dokumentation på kravet. Politiet agre som fodgens forlænge arm hvis du kunne blive dømt i fodge retten.

    #188404
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188512
    AnonymForfatter

    hejsa

    Også jeg er kommet i kløerne på dette firma.

    Jeg var overhovedet ikke klar over, at jeg havde sagt Ok til et gebyr på kr. 599,00, som skulle falde, uanset om der blev formidlet et lån eller ej.

    Tonen er speciel og helt uantagelig.

    Hvad gør jeg – skal jeg betale.

    Jeg er ikke på facebook.
    Hej fra Merete

    #188516
    AnonymForfatter

    Nej du skal bestemt ikke betale dem en krone. Der er tale om skruppeløse fusker, som snyder og bedrager folk. Deres koncept er bygget op omkring trusler med RKI. Med RKI optaget ikke beløb under 1000.- kr. Jeg får dagligt henvendelser fra folk med de samme problemer. på støttesiden, på facebook. Men du skal holde øje med din betalingsservice, for de har tilmeldt andre til betalingsservice uden, at de har givet deres samtykke til det.

    Med venlig hilsen Jesper

    #188540
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Jeg vil gerne bekræfte min e-mail, men jeg modtager ikke et link, så jeg kan gøre det.
    Kan jeg hjælpes videre.
    Merete Frandsen

    #188550
    AnonymForfatter

    Hvis du bruger Gmail, så prøv at kigge din Spam-mappe, det kan være aktiverings mailen røget i den. Det være den er røget i den. Det var min.

    #188562
    AnonymForfatter

    Som Genetic helt rigtigt siger, så skal du bare logge ind her på siden igen og få tilsendt ny kode + tjekke spamboksen, hvis du bruger gmail – ligger den muligvis “gemt" under “flere" i oversigten i venstre side. 🙂

    #188602
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, jeg få rykkere hele tiden og har i min nervøsitet lovet at betale midt i ugen.
    er der nogen af Jer, der har talt med forbrugerrådet om dem.

    Jeg frygter, de vil forfølge mig i lang tid og vel hyle mig ud af det – jeg er tæt på at betale bare for at få fred.
    hej Merete

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 181 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.