Visakort i Spanien

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92937
    AnonymForfatter

    Jeg skal tilbring de næste 2 måneder i Spanien. Hvis de problemer der for tiden er i Spanien bliver værre. Kan der så opstå en situation hvor der bliver problemer med at hæve euro på sit Visa kort i Spanien?

    #182522
    HalliHalloForfatter

    Jeg står i næsten samme situation, idet jeg snart skal rejse til Grækenland.

    Jeg har et Danske Bank debit card med på rejsen, spørgeren havde vist et Visa, men gør det nogen forskel?

    Hvad skal jeg være opmærksom på?

    #182542
    testForfatter

    Næppe,
    Rejse husk pas p og penge

    #182550
    AnonymForfatter

    Det eneste problem jeg kunne forestille mig er, at euroen udgår – hvilket blot ville gøre jeres rejse billigere…

    De vil enormt gerne have udenlandsk valuta til landet, hvilket de får via hævninger på udenlandske kort..

    #182568
    AnonymForfatter

    Euro vil stadig være den hårde valuta i landene og den lokale valuta vil være ala ØST-Mark. I daværende DDR fandtes 2 valutaer DM-Vest og Mark-Øst. I alle Intershop, hoteller, tankstationer mv. skulle betaling ske i DM-Vest samme vil ske i de lande der går tilbage til lokal valuta, hvor alt import skal betales med Euro, tro ikke at NovoNordisk og tidligere Arla vil have lokal valuta.

    Det der vil ske, befolkningen får deres løn og pension i lokal valuta og kan købe lokale fødevarer.

    Ring til Startour´s Stig Elling han har lagt planer for sit selskab 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.