Danske Bank desperat – banken har ikke råd til at tænke langsigtet

Viser 4 indlæg - 121 til 124 (af 124 i alt)
  • Indlæg
  • #184318
    AnonymForfatter

    …og det er dét, som undrer mig allermest. Nemlig måden pengeinstitutterne agerer overfor kunder, som er fanget i et gældsscenarie. Det virker ufattelig kortsigtet og det er måske netop det kortsigtede, som har pengeinstitutternes højeste prioritet. Behovet for at generere kapital nu og her er måske så alarmerende stort, at man overser det langsigtede perspektiv.

    Synd, for gennem en langsigtet strategi overfor sine privatkunder kunne man måske sikre sig bedre, idet kunder som i disse år OGSÅ er ramt af konjunkturerne, kunne tænkes at blive hængende gennem en længere årrække eller livet ud når disses finansielle situation er bedret.

    Den tillid og de fremtidige forretninger smider man rent ud sagt over bord, for så snart de berørte kunder får (eller finder) en chance herfor, vil de flygte og aldrig vende tilbage. Hertil skal lægges, at flygtede kunder har det med at fortælle venner og bekendte, hvorledes man er blevet behandlet.
    Med de udlånssatser der præsteres i øjeblikket må man formode, at man vil miste forretninger i et betydeligt omfang i de kommende år til gavn for andre pengeinstitutter.

    For vort vedkommende flygtede vi fra Den Danske Bank i 1999 og har ikke fortrudt et eneste sekund.

    #185018
    Fortitudine VincimusForfatter

    Udlånssatserne hæves for at presse kunder til at nedbringe deres gæld. Danske Bank ønsker ganske enkelt ikke at være så udsat, som de er. Fair nok. Det gælder i øvrigt hele branchen.

    Der er kun én ting at gøre, og det er at spare som en gal og flytte sin forretning, så snart man har udvist god adfærd og har nedbragt sin gæld betragetligt. Mit mål er at komme over til SwedBank.

    #185020
    testForfatter

    ForTV, kan ikke være mere ening. hvis man kan få et bedre tilbud i en anden bank så er det fint. hvilken bank der er bedste er så op til den enkelte, men som du skriver er dette ikke kun noget der relatere sig til danske bank. Alle banker har dette problem og hæver renter på de “dårlige" lån. Nogen er så sure fint nok men i praksis er det spild af tid. Det er som at være fornærmet over at det regner.

    handing som beskrevet her af ForTV er løsningen.

    At jeg så personligt stadig er tilfreds med mit skrifte til danske bank er noget helt andet. Den rigtige bank for A er ikke den rigtigt bank for B

    #185034
    AnonymForfatter

    Der er nu ret store forskelle i branchen.

    De svenske banker i Danmark har eksempelvis ikke været så hårde med rentestigningerne som Danske Bank.

    Det har Arbejdernes Landsbank og Ringkøbing Landbobank heller ikke.

    Derfor er Arbejdernes Landsbank, som tidligere var dyrere end Danske Bank efterhånden ved at være billigst på en bred vifte af produkter.

Viser 4 indlæg - 121 til 124 (af 124 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.