Danske Bank desperat – banken har ikke råd til at tænke langsigtet

Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 124 i alt)
  • Indlæg
  • #182852
    AnonymForfatter

    Jeg sagde på et tidligt tidspunkt at Amagerbanken ville krakke, og den krakkede!

    Jeg sagde på et tidligt tidspunkt at Eik Bank ville krakke, og den krakkede!

    (Du satte jo selv alle dine sparepenge til i samme ombæring og meddelte her i forum i dagene efter, at du nu måtte standse betalingerne)

    Jeg siger nu, at Danske Bank har en meget stor fundingudfordring. Jeg siger ikke Danske Bank står akut overfor et krak. Men udfordringen kan blive meget alvorlig hvis omstændighederne er uheldige. Hvis fundingmarkederne igen fryser til som i 2008, og hvis kurserne på realkreditobligationerne begynder at dykke skarpt (Danske Bank har omkring 400 mia. kr på balancen), så kan det blive nødvendigt med en hel eller delvis Nationalisering af Danske Bank, lige som det i Sverige skete med Nordea i starten af 1990’erne. I det nuværende marked er det uklogt og særdeles risikabelt at være så afhængig af ekstern funding i den grad, som Danske Bank er.

    Videre fremstår det som en falliterklæring, når Danske Banks eneste argument mod Moodys nedgradering til Baa1 er, at skatteyderne qua “too big to fail egenskaben" nødvendigvis må træde til, hvis lokummet brænder i Danske Bank.

    Staten er forøvrigt ikke specielt begejstret for det der sker i Danske Bank. For det første er der dybt ind i de socialdemokratiske og radikale kredse seriøse overvejelser og ønsker om at splitte Danske Bank op. Og for det andet – hvorfor tror du så Niels Bernstein ligger med udenlandsk valuta for mere end 500 mia. kr? Det gør han bl.a. fordi han for at kunne redde Danske Bank og realkreditten i en situation hvor fundingen igen fryser til.

    Og endelig er jeg, som jeg utallige gange før har skrevet, uddannet økonom og financial controller i en virksomhed. Flere oplysninger får du ikke Halli Hallo. Og serienummer, ugenummer for købet af TV’et får du ikke! Hvem går for øvrigt rundt og husker på den slags detaljer? Jeg gør i hvert fald ikke!

    #182854
    AnonymForfatter

    Til Halli Hallo

    Selv du burde kunne regne ud, at det ikke er de ligegyldige kunder der smutter ud af dørene i rekord fart fra Danske Bank.
    De kunder der smutter til de andre banker er rent faktisk de gode kunder med et stort rådighedsbeløb og god friværdi. Danskebanks kunder bliver ringere og ringere for hver måned der går. Tror du selv på de andre banker tager deres dårlige kunder? Kender nogle som rent faktisk gerne vil skifte fra Danskebank, men de kan ikke. Synd for dem!

    #182856
    AnonymForfatter

    Lol GP – hvor i tråden har jeg forsvaret Danske Bank? Sjovt at du har mig på ignore, indtil jeg nævner din rentesats er en afspejling af din privatøkonomiske situation, der ramte jeg vist et ømt, ømt punkt som fik dig op af stolen..

    Det er desuden noget vrøvl det du skriver, mht. den udenlandske valuta der ligger i nationalbanken! Din makroøkonomiske viden, er vist slet ikke på højde med din mikroøkonomiske..

    Grunden til den store beholdning af udenlandsk valuta, er alene på baggrund af udenlandsk opkøb af danske statsobligationer, da investorer leder efter “sikre havne" i stedet for mest profitable i øjeblikket. Et særsyn rent makro og investerings-mæssigt, dog et faktum. Det er også derfor den indenlandske rente pt. ligger under men dog indenfor den marginalforskel der må være til eurozonen!

    #182862
    AnonymForfatter

    Ja, man skal ikke ligge alt for længe i Danske Bank aktien for det langsigtede profitpotentiale er, grundet kundedestillationen, markant ringere end hos banker som Handelsbanken, Swedbank, Nordea og også Jyske Bank, Sydbank og Spar Nord.

    PS Grafit, dine ubegavede indlæg er fortsat på ignorer, og vil vedblive at være det!

    #182864
    AnonymForfatter

    Det er vel ikke ubegavet at spørge ind til din finansieringsform hos hurtiglåns formidleren Ekspres Bank er det?

    Måske kunne du få et tip til din privatøkonomi, men du vil jo ikke ud med informationerne – sikkert på grund af din privatøkonomiske status!

    #183214
    AnonymForfatter

    Danske bank er i alvorlige problemer,få oversigten her

    http://oekonomidebatten.6forum.biz/t125-danske-banks-ddedans

    #183216
    BertelsenForfatter

    Klogeaage:

    Der er jo ikke noget nyt i den “oversigt"…

    #183218
    AnonymForfatter

    He he
    Næææ men der kan med garanti findes uddybende og underbyggende eksempler derinde,som nogen her har overset.
    vh

    #183290
    AnonymForfatter

    Danske Bank gør det igen igen…

    Ikke alene hævede man renten 1% for et par måneder siden, mens stort set alle banker kun fulgte efter med 0,5%.

    Den 15. august går det løs i ågerbanken igen. Denne gang hæver man renten med 0,5%.

    Er de virkelig så talblinde i Danske Bank at de har misforstået retningen af Nationalbankens renteændring. Nationalbanken har netop sænket diskontoen med 0,5! Hvordan kan Danske Bank så hæve renten med 0,5%?

    Det giver en marginaludvidelse på 1% oveni den procent man tog for mindre end 2 måneder siden!

    Jeg priser mig lykkelig for at vi har fået boliglånet ud af verden (netto) således at vi ikke længere er sårbare overfor Danske Banks åger-rente-politik.

    Men på realkreditsiden bliver vi ramt. På trods af Realkredit Danmark hævde bidragene i juli 2012 og nu varsler man allerede at bidragene stiger igen til oktober.

    Det er ikke småpenge vi taler om:

    Dels er bidragene steget 0,2% på eksisterende flekslån (endnu mere på nyudstedelser). Men endnu værre er det, at Danske Bank på et halvt år er gået fra slet ikke at have kursskæring til at have 0,2% i kursskræring på flekslån. Det betyder med andre ord at de stakler der har et F1 lån skal betale 4.000 kr. årligt i skjult refinansieringsgebyr.

    Så gebyrgribben er i sandhed landet igen i Danske Bank. 24-7 koncepteret (som ellers er okay) er intet værd når kunder bliver flået på alle de andre områder.

    Min konklusion er, at med enorme marginaler Danske Bank efterhånden kræver, så skal de nærmest være idioter, hvis de ikke skal kunne få forretningen til at hænge sammen. Og det må de jo åbenbart også være- For trods massive prisstigninger, så leverer banken kun et yderst sølle resultat pr aktie.

    #183292
    BertelsenForfatter

    De følger efter Nordea som var først på banen med en stigning – dog først med virkning fra 10. september.

    #183304
    AnonymForfatter

    Vrøvl !

    Danske Bank startede for knap to måneder siden ud med at sætte renten op med 1,0% og her fulgte Nordea, Jyske Bank, Sydbank og de fleste andre med halvdelen, altså 0,5%.

    Så hvem er det lige der følger efter hvem?

    #183312
    BertelsenForfatter

    Ja men i denne omgang var det altså Nordea der kom først. Offentliggjort af banken den 15.06.12.

    #184310
    AnonymForfatter

    Du er desværre bare en af mange, som oplever det. Netop din historie florere derude netop nu.

    Jeg har forgæves i 2 år forsøgt at forhandle renten. Fik at vide hvis jeg satte flere penge ind på mit lån i det næste halve år, så kunne vi forhandle. Da det halve år var gået og jeg havde afdraget ekstra, fik jeg fingeren!! Niks, vi forhandler ikke din rente.

    Jeg har netop skrevet til banken og spurgt dem forsigtigt, hvad de vil gøre, med alle de “dårlige betalere" som de skaber ved deres utrolige dårlige bank/kundeforhold.

    Men det er sgu som at slå i en pude.

    Jeg tror ikke Danske Bank vil være så stor om bare 10 år….for der er masser af folk derude som du og jeg, som ikke ønsker at være en del af dem mere!!

    #184312
    AnonymForfatter

    Hvor er du dog bare grov og du hører slet ikke til herinde.

    Og hvad er så en ligegyldig kunde i din optik?

    Nej, nu har jeg sgu hørt magen…det er jo helt vildt, at du kan sidde og ophæve dig selv på den måde.

    Kan du ikke hoppe ind i et andet forum…der er måske ikke ligegyldige mennesker derinde, som du kan dele erfaringer med! Vor herre bevares.

    #184314
    AnonymForfatter

    DANSKE BANK HAR HÆVET DERES RENTE 6 GANGE INDENFOR DE SIDSTE 15 MÅNEDER!!!!

Viser 15 indlæg - 106 til 120 (af 124 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.