Danske Bank desperat – banken har ikke råd til at tænke langsigtet

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 124 i alt)
  • Indlæg
  • #182772
    AnonymForfatter

    GP er der nogen grund til, at du ikke svarer på mine spørgsmål omkring din finansiering af tv’et?

    Vil bare gerne lege med lidt tal 😉

    #182774
    AnonymForfatter

    Ikke helt. Nordea koncernen er ikke eksponeret overfor pilrådne markeder som det Irske og i mange henseender det danske marked.Eneste punkt hvor jeg kan være lidt bekymret er Nordeas eksponering mod shipping branchen.

    Danske Bank derimod har på alle formået at placere sig i nogle rigtig dårlige markeder, og det vil banken lide under adskillige år fremover. For nationenes skyld håber jeg ikke bøgerne rummer flere overraskelser end solvensen kan bære, men det må tiden vise.

    #182776
    AnonymForfatter

    Ja, du siger ovenfor, at “i denne tråd er du en joke".

    Det placerer dig på “ignorer status"!

    #182782
    AnonymForfatter

    Så er du jo ikke bedre end Danske Bank – der også har sat dig på ignore 😉

    #182784
    AnonymForfatter

    Danske Bank taber igen terræn på kundeloyaliteten og ligger nu dårligere end alle andre store banker, når det gælder kundeloyalitet.

    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2675428.ece

    Undersøgelsen bekræfter endvidere, at Danske Bank ligger dårligst, når det gælder om at give værdi for pengene.

    Det er ikke overraskende med det store fokus på kortsigtet optimering på bekostning af langsigtede kunderelationer. Min forudsigelse er, at det her kommer til at koste på bundlinjen på lang sigt!

    #182786
    AnonymForfatter

    Det lader til at kunderne i stigende grad sætter Danske Bank på ignore…

    #182790
    Fortitudine VincimusForfatter

    Det bliver kun værre. Hvis og når vi i Danmark får bugt med arbejdsløsheden vil renten blive hævet igen. Der kan I alle bande på at Nordea samt DB vil hæve rente tilsvarende med henvisning til højere finansierings omkostninger.

    Deres Markets afdelinger tjener ikke længere penge (måske med rentederivater som undtagelse), de har tabt stort på positioner og volumen er styrtdykket – samtidig er landbruget og shipping under pres, og her er de begge eksponeret.

    Jeg har erkendt at hvis ikke andelsboligmarkedet i København bliver fuldstændig smadret, så skal man straks finde sig en andelskasse, der kun beskæftiger sig med ind- og udlån og ikke tager massive positioner.

    Bankerne har kun et ansvar over for deres aktionærer – hvis vi som kunder er utilfredse, kan vi stemme med vores fødder.

    Jeg er selv teknisk insolvent fordi jeg har delvist renoveret lejligheden samtidig med, at andelskronen er faldet og der jo også var 15.000 kroner i forskellige omkostninger bare ved at sælge lejligheden. Jeg ville miste mindst 60.000 ved at sælge i dag.

    Min strategi er derfor at høvle den gæld af så hurtigt som muligt samtidig med, at jeg ser mig om efter alternativer. I virkeligheden skal jeg over i ejerbolig, eftersom det er det eneste sted, hvor jeg kan få gavn af renten. Tja… det har været en dyr lektie, men jeg må arbejde med det, jeg har.

    #182792
    AnonymForfatter

    Sjov tråd.
    Jeg har ikke en dyt forstand på banktransaktioner, det har jeg folk til(= samme pengeinstitut gennem over 20 år.)
    Der er derfor flere ting i General Priers indlæg, som jeg ikke forstår.
    Jeg forstår f.eks. ikke, hvordan en bank kan forhandle sig til rette om en (rente)aftale med en kunde for derpå at bryde aftalen?
    Og jeg forstår slet ikke en aktuel bankudlåns-rente på 16 procent.
    Jeg forstår da udmærket, at “situationen kan have ændret sig" (fra f.eks. 2007 til 2012), men en nærmere uddybning fra bankens side bør vel medfølge?
    Jeg forstod heller ikke forklaringerne fra de 6-7 medarbejdere i pensionsselskabet Danica, som på skift – hen over flere år – nægtede at udbetale mig min klatpension i forbindelse med min overgang til efterløn.
    Til gengæld forstod de lynhurtigt min sparekasserådgiver.
    Jeg klagede min nød til ham ved dette års begyndelse; han gav dem et ring, og sagen var løst på cirka 5 minutter.
    Så den slags vil jeg da fortsat have folk til.
    (De hedder Kongsted Sparekasse.)
    NB: Danske Banks netbank-rådgivning er fremragende.

    #182794
    AnonymForfatter

    Sjov tråd.
    Jeg har ikke en dyt forstand på banktransaktioner, det har jeg folk til(= samme pengeinstitut gennem over 20 år.)
    Der er derfor flere ting i General Priers indlæg, som jeg ikke forstår.
    Jeg forstår f.eks. ikke, hvordan en bank kan forhandle sig til rette om en (rente)aftale med en kunde for derpå at bryde aftalen?
    Og jeg forstår slet ikke en aktuel bankudlåns-rente på 16 procent.
    Jeg forstår da udmærket, at “situationen kan have ændret sig" (fra f.eks. 2007 til 2012), men en nærmere uddybning fra bankens side bør vel medfølge?
    Jeg forstod heller ikke forklaringerne fra de 6-7 medarbejdere i pensionsselskabet Danica, som på skift – hen over flere år – nægtede at udbetale mig min klatpension i forbindelse med min overgang til efterløn.
    Til gengæld forstod de lynhurtigt min sparekasserådgiver.
    Jeg klagede min nød til ham ved dette års begyndelse; han gav dem et ring, og sagen var løst på cirka 5 minutter.
    Så den slags vil jeg da fortsat have folk til.
    (De hedder Kongsted Sparekasse.)
    NB: Danske Banks netbank-rådgivning er fremragende.

    #182796
    AnonymForfatter

    Det her gør dig bare til en endnu større joke – GP 5 år..

    Men du vil jo sikkert ikke ud med den data jeg efterspørger – fordi det så afslører, at din økonomi slet ikke er i den klasse som du påstår!

    #182798
    AnonymForfatter

    Ja det er skræmmende når vi nu gang på gang kan konstatere, at de mindre banker og sparekasse er konkurrencedygtige (læs bede end) Danske Bank både hvad pris og service.

    Danica har altid været noget lort! Ringe afkast, høje gebyrer!

    #182800
    AnonymForfatter

    Fuldstændig enig i dine betragtninger.

    Det bliver desværre endnu dyrere at være kunde i Danske Bank og derfor er strategien med at få afviklet boliglånet i et rasende tempo den eneste holdbare strategi.

    For ejerlejlighederne / parcelhusejerne er der trods alt den fordel at det kun er de yderste 15-20% der er påvirkelige af bankernes forhøjelse af rentemarginalerne. Marginalerne på realkreditlånene kan ikke justeres i samme omfang!

    Andelsboligejerne er derimod meget sårbare fordi de får turen op på hele lånsummen.

    #182802
    AnonymForfatter

    Endnu et eksempel på at Danske Bank er alt for dyr!

    Par sparer 20.000 kr. om året på at skifte fra Danske Bank til Swedbank

    http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1656340/saskia-kan-spare-20000-kroner-om-aaret-paa-at-skifte-bank/

    De seneste fire år har været dyre med boliglån, erhvervskonto og andre bankforretninger samlet i Danske Bank. Nu er parret ved at skifte Swedbank.

    Med skiftet går de fra renter på henholdsvis 7,75 og 9,148 procent til et andelsboliglån, der ifølge mybanker.dk koster omkring 5,4 procent (ÅOP, årlige omkostninger i procent). Skiftet vil alene på boliglånene spare dem for cirka 20.000 kroner årlig.

    #182804
    AnonymForfatter

    BREAKING NEWS – BREAKING NEWS

    Udbud og efterspørgsel eksisterer på et effektivt marked!

    BREAKING NEWS – BREAKING NEWS

    #182806
    AnonymForfatter

    Typisk overfladisk journalistik….. Kommer det frem i artiklen hvem denne bank er for?
    Klippet fra deres hjemmeside:

    På privatkundesiden er vi en nichebank som primært er rettet mod kunder som bor i Sverige og arbejder i Danmark. Vores primære fokus har fra starten af været at tilbyde det stadig stigende antal pendlere mellem Sverige og Danmark nogle gode attraktive bankløsninger, som gør det muligt at arbejde i Danmark og bo i Sverige.

    Som udgangspunkt er vi ikke en distancebank, og det betyder, at du skal til et møde på vores kontor, hvis du ønsker rådgivning i forbindelse med bankskifte eller oprettelse af konti.

    Ja, det begrænser jo ligesom lidt målgruppen af kunder……..

Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 124 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.