nyt lån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92930
    AnonymForfatter

    Hej Med jer.

    Jeg er meget i tvivl om, hvilket lån jeg skal tage. Jeg har en restgæld på 3000.000 i
    Realkredit Danmark til 5%. Skal jeg vælge en fastforrentet 3% eller et F3 lån. Kan I hjælpe med det spørgsmål.

    Hilsen
    Marianne

    #182424
    BangeeForfatter

    Det er ikke noget rigtigt eller forkert helt overordnet, kun hvad der er rigtig eller forkert for den enkelte person.

    Hvis du ikke kan sove om natten fordi du hører ordet rentestigning, så skal du vælge fast 3% (når kursen bliver lidt bedre)

    Hvis du mener du har luft i økonomien til evt fremtidige rentestigninger kan duresagtens tage et F/X lån.

    Vi andre kan kun sige hvad der er rigtigt for os, men kun du ved hva der er rigtigt for dig. Din bank kan fremlægge forskellige beregninger for dig, hvor du kan se betydningen for din økonomi. Men beslutningen kan kun du alene træffe.

    Held og lykke 🙂

    PS hvis kursen på 3& 30 rammer 99,5 ville jeg nok tage den, og dermed bevare konvertering muligheden

    #182426
    pppedeForfatter

    Jeg ville ikke vælge f3 lige nu. F5 renten er 1,1! Det er fuldstændigt vanvittigt. Din ekstra pris på 2 års sikkerhed er minimal! 3-års obligation er lige pt. i kurs 98,x. Det er en god kurs, og hvis du vil være i fastforrentet, så taler ALT (næsten) for, at du skal omlægge lånet nu. Det er kun, hvis du tror på faldende renter, at du skal vente – og det tror jeg ærligt talt ikke særligt mange ville satse deres kroner på 🙂

    #182432
    HJLForfatter

    Og beslut dig snart for tiden kan hurtigt vende alene, det havde været bedre at indgå aftale med fastkurs i går frem for i dag, en pæn forskel.

    Så mm. Du har råd og lyst til at løbe en risiko så er det i morgen du ringer til rd og låser kursen på 3% lånet.

    Hvis du derimod har lidt is i mave (de renteprognoser jeg har læst siger nogenlunde uændret renteniveau om 1 år = is i maven kan være ok) så venter du til udgangen af juli med at opsige dit lån og optager så det nye lån når vi nærmer os næste termin, på den måde spare du flest differencerenter.

    Men som andre har skrevet så ring til rd de kan helt sikkert give dig et par råd;

    Husk at overveje om i./du skal flytte inden for x-år, kan den højere restgæld nå at indhentes.

    Hvornår vil du være gældfri?, måske er 2,5% over 20 år mere interessant.

    Ellers meget enig med de andre og især pppede at hvis du vælger flex så overvej f5 og husk så at du trods det ekstremt lave renteniveau binder dig lidt, da du ikke kan lave profilskifte før igen om 5 år og måske kan lånet blive dyrt at komme ud af igen ved indfrielse før tid.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.