Skal jeg omlægge mit kreditforeningslån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92929
    AnonymForfatter

    Hej med jer.

    Jeg vil gerne vende min økonomi.

    Vi har et fastforrentet 4% lån hvor vi betaler afdrag. vi har en restløbetid på 27 år. Restgælden er ca. 890.000,-

    Derudover har vi et billån på 168.000, rente 3% og en mdl ydelse på kr. 4.000 mdl. Restløbetid knab 4 år. Bilen er fra 2011.

    Endelig en boligkredit, rente 3% maksimum på 260.000 afvikler begrænset, men meningen er at der skal ske en større afvikling når vores billån er afviklet. Pt. sætter vi 1.500 + 1.000 ind på kreditten mdl. De 1500 går tilvedligeholdelse bil (2 biler) og bolig.
    Derudover har vi mindre SU lån der er færdig om ca. 2 år for os begge. Begrænset restgæld.

    Når billånet er afviklet vil vi have mulighed for at afvikle 6.000 på boligkreditten mdl.

    Ønske:
    Mere likviditet i daglidagen og større afvikling på banklån.
    Vil helst ikke have afdragsfrihed på kreditforeningslånet.

    Overvejer flekslån evt, med renteloft der ifølge mine bereninger vil give os en betydelig besparelse. Pga. af boligprisernes udvikling er der nok ikke basis for at hente ekstra hjem via kreditforeningen og nedbringe bankgælden. Overvejer derfor en ren omlægning.

    #182418
    AnonymForfatter

    og ja jeg har gunstige vilkår og skal ikke betale meget for at omlægge min lån ved kreditforeningen.

    #182420
    MichaelForfatter

    Overvej F5 i stedet for 4% RK-lånet (ikke renteloft) således at billånet vil være fuldt afdraget indtil RK-lånet skal refinansieres. Herefter kan du overveje at skifte til F1.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.