Omlægning af 5% fastforrentet i 30år til 2% i 20år

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92921
    AnonymForfatter

    Vi har et 5% fast forrentet lån i 30år og har 24år tilbage vi skylder 1.085.000kr og vil hører om det kan betale sig at få lavet et 2% fast forrentet over 20år ? Mvh. Familien fra holdtebro

    #182308
    Flemming123Forfatter

    Hej
    ja det vil det
    du kan få et 2,5% på 20 år
    med et hurtigt regnestykke betaler du ca 6900 per måned for det lån I har nu
    og skal ialt afdrage 535176 ,- i renter på de 24 år

    hvis du skifter du et 2,5% på 20 år skal du kun ca afdrage 6350,- per måned i de 20 år
    der er taget hensyn til kurs tab + låne omkostninger + bidragssats
    der skal der ialt afdrages 281000 i renter på de 20 år

    men tal evt med din bank

    #182340
    thsvForfatter

    Totalkredit annoncererer nu med 2% 20 år, men kursen er for ringe endnu, under 95.
    Jeres nuværende lån skal pari-straksindfris, hvilket vil koste differencerente (typisk 4,5% pa. for dette lån) frem til d. 1/10. i kan derfor roligt afvente kursudviklingen et par uger endnu, og beslutte jer for omlægningen frem til midten af juli, da jeres lån blot skal være opsagt senest d. 31/7.
    Ydelserne får jej nu til 7.030 kr brutto ved det gamle lån og til 6.560 kr ved det nye lån, idet nettoudgfiften er en smule lavere ved det gamle lån, nemlig 5.360 kr mod 5.590 kr for det nye lån. Men har man råd til den lidt højere ydelse nu, så er 20 års lånet da absolut et godt valg. Specielt hvis 2% 30 år kommer op i kurser over 98.

    #182514
    Hr MForfatter

    Jeg er lidt nysgerrig på det 20 årige 2 % lån, men kan det overhovedet svare sig, når vi sidder i 4 % 30 år med en rest løbetid på 21 år? Vi skylder 1.120.000.

    #182516
    AnonymForfatter

    Det vil givet vis kunne svare sig for Familien i Holstebro at omlægge 5% lånet til et 3% obligationslån, som lige nu er over kurs 99.

    I Rudi’s situation ligger det på vippen og det er nok mest af alt realkreditinstituttet og banken der har fordelen af omlægningen i form af konverterings gebyrer og differencerenteindtægter. Om der vil være en langsigtet gevinst for dig Rudi afhænger også af hvorvidt du forventer at bo i huset 5 år mere eller 20 år mere.

    Hvis I vil lægge om, så bør I nok agere hurtigt, for der er lige nu udsigt om at EU’s redningspakke til de spanske banker kan lægge en dæmper på den sydeuropæiske gældskrise og dermed kapitalflugten fra syd mod nord. Alt andet lige betyder det, at både de lange og korte renter vil stige (især de korte renter).

    #182788
    AnonymForfatter

    “Totalkredit annoncererer nu med 2% 20 år". Da vi sidder i en lignende situation (4% 28.5år tilbage, restgæld 2mkr og gerne vil betale af hurtigere), vil jeg gerne vide om hvor Totalkredit annoncerer sådanne lån, for jeg kan ikke umiddelbart selv finde det. Men de vidende herinde kan sikkert.

    Og så kunne man jo monitorere hvornår den nærmer sig de 100 eller tæt(tere) på.

    På forhånd tak.

    #183392
    AnonymForfatter

    jeg kunne også godt tænke mig at vide mere om det 2% 20 år hos Totalkredit 🙂 Vi har 2 lån i dag:

    1) 800.000 4% 30 år – restløbetid 28 år
    2) 400.000 på F1 med afdrag

    Hvordan vil det se ud for os, hvis vi lægger det om 2% 20 år – kan det svare sig? Evt. ikke hele restgælden – fx kun 4% lånet???

    #183394
    thsvForfatter

    Kursen på 2% 20 år er for dårlig helt nede omkring 92 pt.
    Og ideen med 2 lån og omlægning fordyrer omlægningen, enten i adm.bidrag eller tinglysningsafgift, hvis det ene lån skal respektere det nye lån.

    Og jeres lån er for lille til at en omlægning til 3% 20 år er rentabel.

    #183396
    AnonymForfatter

    tak for tilbagemeldingen.

    Hvad så med 15 år fastforrentet?

    Vi er i en situation, hvor vi gerne vil af med gælden hurtigere – har du et forslag til, hvad vi kan gøre så? SOm situationen er p.t. har vi god luft i vores økonomi

    #183398
    AnonymForfatter

    ok – så 20 år ikke interessant – men hvad med 15 år så?

    I det hele taget nogen forslag til hurtigere nedbringelse af gæld, vi har luft i økonomien p.t.??

    #183408
    Flemming123Forfatter

    Hej Rene2
    ja , I skal bare spare op ved siden af i frie midler og når I har samlet 100000,- sammen ringer du bare du Totalkredit og siger du vil indbetale et ekstraordinært bidrag. det koster en mindre beløb , men så er I fri for at lægge jeres lån om

    #183410
    thsvForfatter

    Beder om en hurtigere afdragsordning på F1 i forbindelse med refinansieringen.
    Det koster kun et mindre gebyr.

    15 år bliver nok for tungt, der må jo være en grund til at I har valgt 30 års løbetid for blot 2 år siden.

    #207698
    AnonymForfatter

    Er det realistisk at forvente at 2% m afdrag og 20 års løbetid åbner (igen)?
    Har fået tilbud fra min bank om 2,5% m afdrag og 20 års løbetid, hvor min restgæld stiger med 3,3%. Er dog indstillet på at se tiden an og afvente 2% serien – hvis den kommer. Har nogen synspunkter på dette?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.