Dollarkonto i en dansk bank

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92910
    AnonymForfatter

    Er det muligt at oprette en konto i en dansk bank, der føres i amerikanske dollars? Jeg har tænkt mig at sætte USD 10.000 ind og lade dem stå ca. 3 måneder, hvorefter jeg overfører dem til en amerikansk konto, fordi jeg skal læse i USA fra august måned. Årsagen til denne manøvre er, at jeg frygter, at dollaren stiger endnu mere end den har gjort de seneste par uger.

    Jeg har talt med Lån & Spar Bank og Nordea, og de afviste blankt. Jeg talte også med Danske Bank, der krævede, at der skulle være et vist antal transaktioner pga. de administrative omkostninger. Den betingelse kunne jeg ikke opfylde, da jeg som sagt bare har tænkt mig at lade pengene stå ind til de bliver overført til en amerikansk konto.

    Nogen forslag? Evt. en anden let måde at kurssikre sig på?

    #182184
    HJLForfatter

    Hvorfor ligger du ikke bare pengene i en bankboks?

    #182186
    AnonymForfatter

    Jeg tror, jeg få svært ved at overføre pengene fra bankboksen til den amerikanske konto, for jeg regner med først at kunne oprette den når jeg er i USA. Desuden vil der også være udgifter til boksleje.

    #182192
    NultopskatForfatter

    hvorfor ikke bare oprette en konto i US nu..?

    #182200
    OpgaveForfatter

    I Nordea kan du altså godt oprette en dollarkonto, hvis du har hele dit kundeforhold hos dem.

    #182206
    AnonymForfatter

    Det har jeg ikke, Opgave, og det kommer jeg heller ikke til. I øvrigt har jeg fået oplyst fra en mangeårig medarbejder, jeg kender, at de ikke gør det til private – heller ikke Fordel+kunder.

    Nultopskat, det har jeg også prøvet at søge efter, men jeg kan ikke rigtig finde noget. Har du nogle konkrete anbefalinger eller fremgangsmåder? Og er der noget, der svarer til indskydergaranti på amerikanske konti?

    #182208
    JydenForfatter

    Der er en anden tråd her på mybanker om American Express kreditkort i USdollar hvor “Amex love" har nogle oplysninger, men jeg aner ikke omsådan en kreditkonto må gå i plus hos dem, det er ikke alle selskaber den må¨det, og det er selvfølgelig heller ikke gratis med det kort, og jeg aner hller ikke noget om kurser og lign. men blot et evt. forslag. Vi hører hvis du finder ud af noget ?

    #182210
    OpgaveForfatter

    Underligt, for jeg kender en privat-kunde (Fordel+) som har en dollar konto hos Nordea.

    #182216
    AnonymForfatter

    I Jyske Bank fik jeg oprettet en dollar konto, det gav bedre kurs end normal veksling, jeg overførte 1.3 mill til huskøb i Orlando uden problemer.

    Jeg havde først oprettet kontoen i Orlando i forbindelse med besøg.

    Jeg ved ikke om det er muligt i alle banker, men da et forsøg værd.

    #182220
    HalliHalloForfatter

    Carlsjul alias Jet45 og BoSol overfører ofte millioner af kroner/Euro og dollar verden rundt, så han må da vide det.

    I en gammel tråd herinde fremgår, at Sparekassen Sjælland også tilbyder produktet.

    Tilsynelandende tilbyder de fleste banker dette produkt, så jeg vil da blot anbefale at trådstarter tager kontakt til en af disse banker, hvor svært kan det være……………

    #182240
    JydenForfatter

    Jeg tror faktisk godt det kan være svært. Mange banker har måske haft dollarkonti hvor man kunne sætte penge ind og spekulere i dollarkursen over nogle år, men kommer vi til det mned konti i andre valutaer og konti i udlandet er rådgivningen mange steder elendig, selv i banker der har filialer i udlandet har jeg erfaret gennem familie der har været instationeret i udlandet.

    #182546
    JydenForfatter

    Er der ingen har har løsningen på “dollarkonto" problematikken ?

    #182780
    AnonymForfatter

    Hvis du vil kurssikre kan du vel bare oprette en konto hos nordnet eller etrade. De lader dig have op til seks valutakonti til investering – alternativt kan du købe dollars i et eller andet investeringsprodukt.

    #182890
    AnonymForfatter

    http://www.pokerstars.dk

    Her kan du indsætte dollars idag fra din danske bank. Når dagen kommer du skal bruge pengene kan du hæve dem til din danske konto igen, til den aktuelle kurs.

    der går op til 5 hverdage pr transaktion.
    Der er dog et max på 2000$ pr 30 dage via VISA, men ingen gebyrer..
    Mener også du kan bruge local bank transfer på op til 10000$ gebyrfrit.
    Der er dog gebyr for at hæve pengene igen, men det er næsten ingenting.

    /Guybrush

    PS. personligt tror jeg ligeså godt kursen kommmer under 6 igen… Men tænkte når du nu var villig til at gamble med at købe $ til kurs 6… hvorfor så ikke gøre det på pokerstars. Og bliver du tilmed vindene kan du sagtens ramme en ROI på min. 5% 😉

    Held og lykke

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.