Afvikling af andelsboliglån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92907
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg skylder 360.000 i min andelsbolig.

    Hvis jeg vælger at afvikle det hurtigere end de 10 år der er tilbage, skal jeg ikke betale strafrenter.
    Kan det betale sig at afvikle hurigere, reelt set kan det lade sig gøre at komme af med lånet i løbet af 5 år, jeg mener, det kan vel trods rentefradrag alt andet lige ikke betale sig at skylde penge, eller er det mig der er galt på den.

    Er der nogen der har et link til et skema, hvor man kan indtaste restgæld, rente og afviklingsbeløb, for at se hvor lang tid gælden afvikles over?

    Tak.

    #182168
    ChrisMForfatter

    Vil da helt klart anbefale dig at betale din gæld af, såfremt muligheden er der.

    Så vil du stå stærkere i fremtiden, hvis du pludselig vil foretage store økonomiske ændringer i dit liv.

    #182176
    thsvForfatter

    Funktionen ydelse i Excel kan næsten det ønskede, idet det dog er ydelsen udfra rente, terminer og gæld, der udregnes.
    Er renten f.eks. 8%, gælden 360.000 kr og restløbetiden er ydelsen på 4.368 kr om måneden, mens den stiger til 7.300 kr, hvis lånet istedet afdrages på 5 år.
    Renten sættes ind som 8%/12 og Nper som 120 hhv. 60.
    Via Målsøgning kan det ønskede let findes, f.eks. mdl. ydelse 6.000 kr giver 76,9 måneders afdragsperiode.

    #182888
    AnonymForfatter

    Google “annuitetslån beregner".
    Det giver adskillige links

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.