Sparekasse konkurs -> dekort på indlån v/flytning

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92906
    AnonymForfatter

    Hej, er det korrekt man skal betale dekort i følgende senarie:

    Man sætter kr. X på en indlånskonto – binding 3 år i en Sparekasse.
    Man køber garantbeviser.
    Sparekassen går konkurs – overtages af Finansiel Stabilitet
    Man mister garantindskud.. normal risiko, okay.

    Nu ønsker man at flytte indlånskonto til andet pengeinstitut.
    ..nu forlanges dekort da indlån hæves før tid!

    #182136
    AnonymForfatter

    jeg oplevede denne situation da Fjordbank Mors gik konkurs . Her skulle jeg ikke betale dekort. Hvis det er en ordentlig bank vil de lade dig slippe uden at betale dekort .

    #182140
    AnonymForfatter

    Det lyder da rigtigt. Det er nok ikke Finansiel Stabilitet der fører din konto, men en anden bank der har overtaget alle forpligtelser og rettigheder – herunder retten til en at tage en dekort. Havde du forestillet dig at du selv kunne vælge til/fra hvilke dele af tidligere aftale der fortsat skulle gælde?

    Havde der ikke været den redning for dine indgåede aftaler, så havde du forresten slet ikke fået renter fra konkursdagen frem til du fik dit indskud fra garantifonden.

    #182144
    KrisserForfatter

    Hvis betingelserne i aftalen i øvrigt videreføres uændret, har du ikke krav på at dekorten frafaldes. Alternativt vil banken sikkert ikke have noget imod at frafalde dekorten, mod at de beholder al tilskrevet og ikke-tilskrevet rente.

    #182146
    AnonymForfatter

    @Rene(1): Tak for svar, jeg har samme holdning.

    @k49: Jeg forestiller mig ikke noget, og jeg beder ikke om renter. Jeg ønsker at få ubetalt det jeg har.


    @Krisser
    : Tak for svar – mit spørgsmål udledes af dette skriv :
    http://penge.dk/spoerg/toer-jeg-gaa-efter-den-hoeje-rente

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.