pas på ved store indlån…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92902
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Som i nok ved var det tæt på Basisbank røg en tur med de andre i “skraldespandsbanken" ( FS ), men så blev de opkøbt af Bokredit. Den bank der har finansieret det, Finansbanken ( Sparek. Lolland ) er nu selv tæt på at knække. Det er den tidligere Skandiabanken, EIK bank.

    Så i de to banker skal i ikke placere indlån over beløbet for indskydergarantifonden, er man “almindelig" kunde sker der ikke det store. Der er det derimod måske lidt spændende at blive som kunde, for når de banker overgår til Finansiel Stabilitet får man lige en 4-6-8 betalinsgfrie måneder inden de har fået det hele lagt over i nyt edb mv. Man slipper ikke for en øre i renteomkostninger, så det er alene hvis man vil have et par måneder uden afvikling at det gør en forskel.

    #182084
    AnonymForfatter

    Hallo,
    Det er nu ligemeget hvilken bank man har. Alt over de 100000 Euro som er dækket er idioti.
    Så man må gå glip af den absoluts bedste rente og nøjes med 2 og 3 pladsen ved store indlåns beløb.

    #182110
    HalliHalloForfatter

    Er der nogen der kan oversætte dette til dansk? Jeg forstår ikke den døjt……

    #182120
    OBSForfatter

    Trådstarter mener åbenbart at hvis en bank bliver overtaget af FS, at kunderne ikke bliver opkrævet for ydelser på deres lån mens banken bliver afviklet men jeg kan nu dårligt forestille mig at det skulle være tilfældet. Banken kører jo videre mens den bliver afviklet på den ene eller anden måde.

    #182132
    HalliHalloForfatter

    Nå, sådan skal det forståes, mange tak for rådgivningen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.