invistering/opsparing – Hjælp

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92893
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har arvet kr: 700.000 og vil gerne sikre mig den bedste og sikreste måde at investere mine penge i 3 år.

    Jeg har været til møde med min bankrådgiver i Nordea og han har tilbudt at investere dem i obligationer i Nordea Invest. Er dette en god idé??

    Jeg er godt klar over at han er bankrådgiver/sælger..!?

    Har også set muligheden i at jeg også kan sætter dem til en fastrente i Fih Banktil 3,75%.

    Hvad ville du gøre hvis det var dig??

    Håber at høre fra nogl

    #181966
    AnonymForfatter

    Hejsa

    FIH er ikke et dårligt bud. Men tror du kan få en lille smule mere ud af det, ved at lave det som et aftaleindskud, som kan formidles gennem at bruge mybanker.biz eller banktorvet.dk. Her kan jeg se renten ligger på 3.95% procent med en binding på tre år. Det er mit bedste bud på en 100% sikker investering.

    #181972
    RudForfatter

    Jeg vil også satse på de 3.95% da dette er sikker valg.

    Nordeas bankrådgiver er en sælger og intet andet desværre.

    #181980
    thsvForfatter

    Hvis Nordea kan garantere et afkast på mindst 3,75% over de 3 år og uden risiko for tab, så skal vælge det! 😉

    Men ellers er et bankindskud på de 700.000 kr over 3 år nogenlubde sikkert, dog vil saldoen det sidste år komme over 100.000 € grænsen, så en del af afkastet bør kunne hæves, for at dække skatten på renteindtægten. Husk at der ikke betales topskat af de første 40.000 kr i renteindtægt.
    Efter skat er der ca. 2.700 kr at tjene ved 3,95% istedet for 3,75% over 3 år.
    Vurder osse om du kan undvære alle pengene i 3 år, måske nogle af pengene kunne bruges på en ny økonomibil eller andet som kunne lette din hverdag,

    #181988
    AnonymForfatter

    Tak for svarene og hjælpen.

    Jeg har taget min beslutning og det bliver at jeg sætter dem fast til en fastrente på 3,75 – 3,95 efter hvad jeg bliver tilbudt..

    Jeg ønsker jer alle en god weekend og pinse..

    #181990
    OpgaveForfatter

    inso: Det er noget sludder du siger.

    Jeg forstår godt dit valg med en fast rente, når du ikke har længere horisont, men havde den været længere, så havde jeg investeret dem.

    #181994
    BertelsenForfatter

    Ved at bruge FIH til 3,75% er der mulighed for at hæve mod dekort. Ligesom der opnås renters rente, da der tilskrives renter årligt.

    Tilbuddet på mybanker.biz til 3,95% er sandsynligvis et aftaleindskud hvor der ikke kan hæves mod dekort – ligesom der ikke opnås renters rente, da renten alene tilskrives ved aftalens udløb. De 3,95% svarer derfor til 3,80%.

    #182022
    KaptajnForfatter

    Hvilke obligationer er det du mener Nordea Invest kan købesom giver mere end 3,75% + 1-2% i omkostninger til Nordea ? Uden at tage store risici ?

    I mine øjne er det rigtig dårlig “rådgivning" og jeg ville fremover få en second opinion på rådgiverens “råd"

    #182068
    PrasmusForfatter

    Jeg tror ikke, at Nordea bankrådgiveren har lovet et bestemt afkast. Rådet skal nok mere ses som det bedste tilbud Nordea kan give pt. mht. afkast og kundens risiko profil. Du får næppe en rådgiver til at foreslå en anden bank, hvilket man naturligvis som kunde skal have i baghovedet når man får div. tilbud fra bankrådgiveren.

    #182076
    AnonymForfatter

    Jeg ville vælge FIH.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.