Er harm over de danske banker

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92890
    AnonymForfatter

    Jeg skylder heldigvis ikke nogen penge til nogen bank eller kreditforening eller kreditbanker og jeg bor til leje.

    Der er dog noget som gør mig harm, er at mange af de større og mellemstore banker her i landet har tørret og stadig tør konsekvensen af mange års dårlige investeringer i opblæste virksomheder og tvivlsomme store boligprojekter af på alm. lønmodtagerer kunder.

    I mange tilfælde lønmodtagere som passer deres afdrag hvis de har gæld, og har faste indtægter og positivt indestående i bankerne.

    Jeg synes det er fuldstændig usmageligt at netop de grupper skal straffes med (lavere renter på indlån og og for de uheldige som har gæld højere renter på udlån) for det er jo de alm. danskere som over skatten har betalt til at redde banker igennem disse bankpakker. Jeg synes det er på tide at bankerne her i landet begynder at tænke om ikke Vi skal tage os bedre af os almindelige bankkunder med fast indtægt og hænge de store dårlige kunde til tørre.

    For hvis gik eller hvilken som helst anden alm. bankkunde gik ned til sin/min bank imorgen og ville låne 1.000.000 kroner til en bolig, så selvom der går 35.000 ind hver måned hos mig på kontoen og jeg har 250.000 på min opsparingskonto og en pensionsordning gennem i en konto hos banken ud over min arbejdsgiver pension, og udover det selvom jeg over min skat har været til at redde banken, så skal jeg og andre alm. bankkunder igennem et 3.grads Gestapoforhør og dokumenter alt med min økonomi ned til mindste detajle.

    Mens hvis en eller anden Steinbagger type uden en krone på lommen og i en smart habit siger han skal bruge 250 mio til et projekt, så får han stadig lov til at gå fra banken med pengene i hånden selvom det er tvivlsomt grundlag om pengene kan tjenes ind.

    Derfor synes jeg det er på tide at de banker som mener de stadig kan træde på de alm og ordentlige lønmodtagerer, at de begynder at sadle om og holde op med at lægge på mave for de tvivlesomme Steinbagger typer og behandle lønmodtager kunder noget bedre.

    Ellers synes jeg at lønmodtagerne skal satse på de banker istedet gerne vil behandle gode ærgelige lønmodtager kunder ordentligt.

    Jeg synes ikke der skal være flere bankpakker, og hvis en større bank så går ned til lands, så er det måske bedre det sker. End at bankerne her i landet fortsætter med at lege kejserens nye klæder.

    #181944
    AnonymForfatter

    Banker og mafia’en er nært beslægtede. Det eneste man kan gøre er at boycotte bankerne og iøvrigt forlange/håbe på, at vi får udskiftet folketinget.
    Og hvordan boycotter man så en bank – Tja f.eks. spar op og lån mindre. Det eneste lån giver er såmænd rige bankstere og høje priser.

    #181948
    AnonymForfatter

    Min mor havde en onkel der levede i USA omkring børskrakken der i 1929 og som kom tilbage i 1945 til Danmark. Han sagde til hende at bankerne er en størrelse som ikke skal handle med mindre det er strengt nødvendigt for de tager dine banker og brænder dem af og siger det er din egen skyld hvis de er væk bagefter. Det var sandt dengang men også sandt idag.

    #181950
    AnonymForfatter

    banker = penge, sorry.

    #181958
    AnonymForfatter

    Se her
    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50637554:nationalbanken-sænker-renten-igen.html?forside

    Nu får man ingen ting for indlån og så for de stakler (heldigvis ikke) men jeg har ondt så ganger bankerne udlånsrenten med 3 eller 4 efter Nationalbanken sænker renten.

    #181964
    AnonymForfatter

    Mon ikke Danske Bank er på banen med en rentestigning på udlån i morgen nu hvor nationalbanken har sænket renten? Det er jo et tegn på uro på de finansielle markeder 🙂

    #181968
    AnonymForfatter

    Det kan ikke siges tit nok:

    Boycot bankerne totalt. De er rene mafia butikker uden nogen som helst skrupler. Se bare de ekstreme ødelæggelser de har begået og stadig begår. Hundrede tusindevis af menneskers liv ødelagt bare her i Danmark. Og de har ikke andet end hån tilovers for dem. Føj for F…

    #181976
    OpgaveForfatter

    Undskyld, men hvor er jeres indlæg da useriøse !!

    Der er sgu ingen som får lov til at låne på sig glatte ansigt, om det er 2 mio. til en bolig eller 200 mio. til et ejendomsprojekt…
    Krydsforhør? Jeg vil nu nærmere kalde det for god rådgivning, for at sikre kunderne, at de har råd til at afvikle på gælden. Du vil hellere have at bankerne bare spytter lån ud, uden at kende folks økonomi, for derved at opleve flere kritiske kunder og tvangsauktioner!?? For det vil jo helt sikkert hjælpe på lavere udlånsrenter – NOT. Nu er det jo heller ikke kun bankerne som strammer op, men også i stor grad Finanstilsynet, over for bankerne.

    Det er korrekt at de højere renter tørres lidt på alle i samfundet, men det er jo ikke udelukkende pga. tab for bankerne. Men også pga. SDO-lånene/faldende boligpriser, som betyder at bankerne/realkreditinstitutterne skal lægge MEGET mere af i “buffer".

    #181978
    AnonymForfatter

    Opgave, forstå mig ret. Jeg ønsker ikke at lån skal spyttes ud på vores ansigt (selvom jeg barbere mig hver dig *G*).

    Nej det jeg mener seriøst er at det som har bragt os i en krise var ikke den almindelig lønmodtager alene som måske fik et for stort lån, fordi han/hu senere blev arbejdsløs.

    Nej hovedsynderne var bankerne selv og den oversmarte forretnningsmand som med et tvilsom prospekt kunne få lov til at låne måske 250mio eller mere i banken uden reel sikkerhed, og uden at en sparekasse eller bank satte spørgsmåltegn ved om hvorfor f.eks. en ejendomsinvestor fra København drog helt til Løkken for at låne til et boligprojekt på f.eks. Amager. Mens alm. lønmodtagerer skulle have enevendt deres økonomi blot for små og simple lån, hvilket er tilfældet i mange banker og sparekasser den dag idag.

    Det jeg finder usmageligt er at mange banker som fået formuer i redningspakker, penge som den alm. lønmodtager har betalt til. Disse banker forsøger til stadighed at bebrejde den alm. lønmodtager alene for bankernes dårlige disponeringer før 2008. Ved at lad udlånsrenterne stige for de uheldige som vinden blæser, og sætte indlånsrenterne ned til ingenting.

    Det synes jeg er fræk en fræk og usmagelig måde at føre forretning på.

    #181992
    OpgaveForfatter

    AlphaMale, jeg misforstod dig måske lidt. Men jeg tvivler på at bankerne har andre muligheder, når de samtidig rammes af stramninger fra ratingbureauer, EU osv.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.