What to do!! 200.000 kr

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • RudForfatter
    Indlæg
  • #92882
    RudForfatter

    Hejsa..
    Jeg vil høre om der var nogle forslag til hvordan man kunne få sin formue til at vokse helt uden risko??!! Evt (opsparing konto) er åben for alle forslag:)

    Lige p.t er det Fih opsparing 6 mdr af gangen som jeg benytter

    #181802
    MichaelForfatter

    Der findes ingen investeringer uden risiko. Selv ikke en konto i FIH er uden risiko idét du risikerer at miste evt. opsparede renter hvis banken krakker. Det må dog kategoriseres som en investering med meget lav risiko trods alt da dit oprindelige indskud er 100% dækket af Garantifonden.

    #181812
    AnonymForfatter

    Renterne er også dækket sålænge det er under garantibeløbet.

    #181820
    AnonymForfatter

    Jeg satte mine penge i FIH kunne heller ikke finde noget bedre alternativ

    #181822
    RudForfatter

    Ja kunne heller ikke finde noget som var bedre:))

    #181824
    Lars K.Forfatter

    Heller ikke her – desværre 🙂

    #181826
    AnonymForfatter

    Har flere steder stødt på at man kunne sætte sine penge i solcelle anlæg i enten Italien eller Spanien. Her taler projekter om forrentninger melem 10-20% af ens investering. Det omtales selvfølgelig som meget sikre og stabile projekter. Men hvis det var så sikkert som der står, så ville dem der udbyder projekterne vel selv bare låne penge til det, og så sætte dem i projekterne istedet for at udbyde dem til os andre. Men ville det være en ide at smide nogle penge i sådanne projekter, eller hvad tænker i om det?

    #181830
    Lars K.Forfatter
    #181832
    AnonymForfatter

    Lars, K. Det er bare ikke så nemt når man bor i lejlighed lige at gå ud og købe et solcelleanlæg til sig selv. 🙂

    #181842
    AnonymForfatter

    Jeg benytter også FIH.

    #181846
    AnonymForfatter

    Jeg benytter også FIH og bruger 3 konti.

    #181850
    HalliHalloForfatter

    Jeg benytter også FiH, men har kun 2 konti.

    Mon dog ikke snart at de sætter renten ned for nye konti, hvis jeg var dem, ville jeg da for længst have sat rente ned til 3,25% eller deromkring, når der i princippet ikke er nogen konkurrence

    Jeg tror ikke de skal være så bange for sparekassen Sjælland, hvor man skal være garante for at få 3,75% rente, men så kun vistnok kun 2,75% for garantindskuddet på 30.000 kr.

    #181970
    RudForfatter

    Jeg vil også satse på de danske solceller. fedt i også vælger Fih så har jeg da ikke ramt helt ved siden af.Hvorfor 2-3 kontier af gangen blir dette afkast større eller??

    Regner da også med at binde dem næste gang i 12 mdr.

    #181974
    AnonymForfatter

    Mine konti er på 2 år, 1 år og 6 mdr.

    Er der ikke udsigt til at jeg skal bruge penge, vil den på 6 mdr. ved udløb blive ændret til 2 år o.s.v.

    Hvis jeg ville have mest muligt i rente valgte jeg 1 konto på 3 år. Men jeg synes, at 3 år er for lang tid at have en større sum penge stående – som er under 100.000 euro.

    Dette er forklaringen på mit valg.

    #181982
    thsvForfatter

    Jeg gjorde det samme, da vi havde en stor penge stående på prioriteten, bandt dog kun 3, 6 og 12 måneder, dengang (2008) renten var 5½-6% ved 12 måneder.
    Vi havde sågar osse en konto med lignende rente uden binding i den nu hedengangne Trelleborg bank.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.