Friværdikredit

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92872
    AnonymForfatter

    Min sparekasse (Sparekassen Sjælland) har meddelt mig,at produktet “friværdikredit" ophører.
    Sparekassen vil derfor rådgive mig vedr. en anden låneaftale.
    Jeg har en friværdikredit knyttet til min bopæl på 600.000 kr. Jeg har ingen anden gæld i ejendommen.
    For 1½ år siden blev den forhøjet fra 200.000 til 600.000 kr. Jeg har ialt betalt 22.300 kr.
    i oprettelsesgebyrer. Kan sparekassen tillade sig at annulere eller forringe friværdikreditten så kort efter at den er blevet oprettet?
    Venlig hilsen Lisbet

    #181700
    AnonymForfatter

    Nej det mener jeg er tvivlsomt.

    Jeg synes du skal kræve, at Sparekasssen Sjælland betaler det fulde beløb omlægningen koster og meddele dem, at såfremt de ikke indvilliger i det, så vil du indbringe sagen for pengeinstitutankenævnet.

    #181704
    k1958Forfatter

    Med mindre der udtrykkeligt står i lånedokumenterne, at banken kan opsige aftalen, behøver man ikke at finde sig i, at banken vil erstatte produktet med et andet (og formentlig ringere) produkt. Heller ikke selv om banken betaler omkostningerne ved ændringen. Så læs papirerne grundigt.

    #181718
    HalliHalloForfatter

    Der kører allerede en tråd om emnet, Lisbet har stillet spørgsmålet dobbelt.

    Lisbet, jeg kunne godt tænke mig at du kunne gengive det brev du har fået fra sparekassen inden du klager til ankenævnet.

    Nu er der jo ikke mange der får ret ved en klage, måske 1 ud af 10, og man må ligesom gå ud fra at Sparekassen Sjælland ikke vil havne i den situation.

    Så Lisbet oplys venligst hvad der står i brevet du har fået……

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.