Friværdikredit

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92871
    AnonymForfatter

    Min sparekasse (Sparekassen Sjælland) har meddelt mig,at produktet “friværdikredit" ophører.
    Sparekassen vil derfor rådgive mig vedr. en anden låneaftale.
    Jeg har en friværdikredit knyttet til min bopæl på 600.000 kr. Jeg har ingen anden gæld i ejendommen.
    For 1½ år siden blev den forhøjet fra 200.000 til 600.000 kr. Jeg har ialt betalt 22.300 kr.
    i oprettelsesgebyrer. Kan sparekassen tillade sig at annulere eller forringe friværdikreditten så kort efter at den er blevet oprettet?
    Venlig hilsen Lisbet

    #181672
    k1958Forfatter

    Mit bedste råd er at du skal læse din låneaftale igennem. Hvis der står, at banken kan opsige aftalen, så kan du nok ikke gøre noget. Men hvis ikke der står noget om det …

    Det er nemlig før set, at en bank forsøgte samme manøvre med at sige, at de ikke længere ville tilbyde et låneprodukt (en boligprioritet), og at man kunne vælge at fortsætte med deres nye produkt A eller B. Men efter, at Finanstilsynet var gjort opmærksom på sagen, måtte de sende breve ud til kunderne, at man da forresten også kunne vælge at fortsætte med den aftale, man allerede havde.

    Lad os høre, hvad der sker. Det er under alle omstændigheder helt urimeligt, hvad enten det stod med småt i aftalen eller ej, netop på grund af alle omkostningerne.

    #181686
    HalliHalloForfatter

    Er en friværdikredit ikke bare en almindelig kassekredit med pant i ens ejendom?

    #181692
    HalliHalloForfatter

    Hvordan har du fået denne meddelelse Lisbeth? Alle banker tilbyder jo netop dette produkt, så undrer mig, hvis SpKs Sjælland skulle lukke for dette tilbud.

    Måske det har noget med dine personlige forhold som kunde at gøre, jeg ved det ikke?

    Forslag: Evt. kan du flytte over til Danske Bank. Skribenten Test agiterer med jævne mellemrum for deres fantastiske prioritetskonto til en rente på kun 1,9% og banken skulle overtage alle omkostninger vedr. overflytning fra andre banker. Det er måske værd at overveje i stedet.

    #181694
    HJLForfatter

    Hallihallo dejligt du er tilbage efter et par dages pause, nu sker her noget igen.

    God ide at undersøge markedet i denne situation.

    Hvad test har af vilkår kan vi andre dog ikke bruge til noget, i hvert fald ikke på det omtalte produkt da db har ændret vilkår et par gange siden test tilbage i middelalderen fik bevilget sit lån.

    Se bankens rentesatster på produktet og du vil forstå min pointe, jeg tænker at du nok allerede ved det og blot driller test 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.