Opsigelse af to konti /FRIST FRA BANKENS SIDE

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92857
    AnonymForfatter

    Jeg har lige opsagt to konti (som ikke har nogle specielle betingelser).
    konto 1: saldo 0 rente 4 kr
    konto 2: saldo 15 kr. rente 1300 kr.
    Nu skriver banken tilbage, at der vil gå 6 – 8 uger før de opgør de to konti!!

    Jeg troede, at de gjorde grin, og har også straks bedt dem om at opgøre de to konti omgående. Og så har jeg desuden aldrig oplevet noget lignende.

    Er der nogen herinde der ved, om der er en frist for hvor længe et pengeinstitut må ‘sylte’ en opgørelse af en konto?

    #181562
    JydenForfatter

    Det lyder helt tosset at det akal tage så lang til for almindelige konti. Jeg ved ikke om der er en direkte frist på den måde du gør det på, men ved flytning af konti fra et pengeinstitut til et andet fortæller Finansrådets hjemmeside at det skal ske inden for 7 dage – pensionskonti kan evt, tage lidt længere tid.

    Det du er ude for ligner efter min opfattelse chikane, og det kommer man af og til ud for når man vil forlade et pengeinstitut – dine beløb er jo dog ikke noget der burde have indflydelse på at det kan ske hurtigt. Pensionskonti har jeg erfaring med, at der er nogen der sylter behandlingen af – pengeinstitutterne tror de kan tillade sig alt.

    Hvilket pengeinstitut drejer det sig om i dit tilfælde, så vi andre kan være advaret.

    #181564
    AnonymForfatter

    Hej Jyden,

    Tusind tak for dit utrolig gode svar!! Det var lige noget, jeg kunne bruge.

    Jeg har fundet fristen for de 7 dage på Finansrådets hjemmeside, og det vil jeg medsende i mailen til banken. Hvis de fortsat synes, det er sjovt at sylte sagen, så sender jeg en klage til Finanstilsynet. Det er ikke beløbet, det handler om, det er princippet.

    Jeg giver dig ret i, at det er ren chikane og ret tåbelig fremgangsmåde fra deres side.

    Det handler om Finansbanken som er en del af Sparekassen Lolland.

    #181584
    JydenForfatter

    Hej Karoline,

    Det er interessant for mig, da jeg skal have opgjort konti i Finansbanken ved månedens udgang, så det må jeg lige tage højde for. Ikke at jeg tror det kun er dette pengeinstitut der trækker tiden – jeg har tidligere ved flytning af bl.a. pensionskonti været ude for nølen hos EIK Bank, Vestjysk Bank, Lån og Spar Bank og Spar Salling, så det er et udbredt fænomen. Og dette i Danmark hvor der er så mange bankansatte, men ineffektive ifølge en nyere undersøgelse. Ufatteligt at Finansrådet ikke banker sine medlemmer på plads i så banal en sag, men der har åbenbart udviklet sig en rigtig dårlig praksis.

    #181614
    AnonymForfatter

    Hej Jyden,
    Ja det må du nok sige… bananrepublik-tilstande 😉

    Jeg sendte en forespørgsel med samme generelle spørgsmål til Sparekassen Nørre Nebel, som jeg også har en konto i. De er for øvrigt utrolig sobre. De har svaret det samme, som du skrev og som der står på Finansrådets hjemmeside… 7 dage.

    Jeg kan oplyse dig om, at jeg skrev en email til Finansbanken d. 4 maj og påpegede at der ifølge Finansrådet ikke måtte gå mere end 7 dage. Jeg fik hurtigt et svar tilbage, hvor de skrev, at de havde videresendt min rykker til rette afdeling. Jeg skal nok vende tilbage, når jeg ved noget mere. Eller rettere, når der sker noget mere.

    #181632
    AnonymForfatter

    Hej Jyden,
    Det virkede åbenbart! Jeg fik mine penge i dag d. 8 maj -).

    Hvis du får brug for min formulering, så skal du endelig sige til.

    #181636
    HalliHalloForfatter

    Nej det behører du ikke, jeg vil hellere bede dig om at scanne den mail
    fra Finansbanken, som omhandler de 6-8 uger, så jeg/vi kan se hvordan den
    er formuleret.

    Nu er jeg også kunde i Finansbanken, som er en af Danmarks bedste banker,
    hvis ikke den bedste, og jeg har også flere gange fået ophævet konti, og
    disse er blevet ophævet fra dag til dag, så det undrer mig at banken har
    ændret praksis.

    Hvis nu du ikke kunne have fået dine sølle 1300 kr. før efter ca. 6 uger,
    så kunne du jo have skrevet et par artikler til dagbladene, og måske ville
    du så kunne have tjent endnnu mere end dit “rentetab" på 5-6 kr. Du har
    selv opfordret Schroder til at gøre det sådan.

    Min opfattelse er at Finansbanken er en af de bedste og ikke mindst
    billigste banken i Danmark, så den må for guds skyld ikke gå konkurs.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.