Coop vil købe en bank og drive bank fra mange af deres forretninger med åbent alle ugens dage

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Michael01Forfatter
    Indlæg
  • #92851
    Michael01Forfatter

    Så nu kan man endelige begå et coop (kup) i en bank 🙂

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49965118:dagligvaregigant-vil-drive-bank.html

    Men godt initiativ, eller hvad ?

    #181468
    OBSForfatter

    Tjah, til almindelige kasseekspeditioner kan man sige at det lige så godt kunne foregǻ i supermarkedet som i en bankfillial. Kunne man så have et rådgivningscenter ved siden af til at levere rådgivning personligt eller via telefon så kunne det jo nok gå an.

    #181486
    MichaelForfatter

    Virkelig en elendig idé. I forvejen har dette land alt for mange banker hvilket vi ser resultatet af i disse år med det ene krak efter det andet. Hvorfor en supermarkedskæde nu også vil drive en bank kan jeg slet ikke se sammenhængen i. Jeg har svært ved at se behovet for en masse filialer i små landsbyer der alligevel er på vej helt i graven. Tiden er ikke længere til at opretholde dyr infrastruktur i småbyer med et par hundrede indbyggere. Udviklingen går uværgeligt mod større byer der koncentrerer flere og flere mennesker, kulturtilbud, arbejdspladser og selvfølgelig også bankfilialer.

    Skomager bliv ved din læst. Coop’s projekt er dødsdømt fra starten.

    #181508
    JydenForfatter

    Hvis Coop kan komme med et godt og enkelt indlånsprodukt med en god rente – så helt fint for mig.Tesco i England har også en form for bankvirksomhed. Vi savner et alternativ til Northern Rock efter de desværre forlod Danmark, der kan sætte lidt skub i konkurrencen.

    #213210
    thsvForfatter

    Her ca. 3 år efter kan vi konstatere at Coop bank er kommet glimrende fra start.
    Smart trick med at kombinere medlemskortet med dankortet.
    Og Coop betaler stadigvæk rente på de første 50.000 kr, dog kun 0,25% nu (var 0,5% førhen).

    #213212
    MichaelForfatter

    45.000 kunder har de

    http://finans.tv2.dk/2015-03-14-ekspert-coop-bank-er-en-mus

    Jeg er sørme ikke imponeret

    #213218
    HalliHalloForfatter

    Kundeantallet er som forventet, idet man ikke kan forvente det helt store, når renterne ikke ligger i toppen.

    Af disse kunder er der bestemt rigtig mange, som stort set ikke bruger dem, men bare har fået deres gamle
    Mastercard oprettet.

    Forleden var der en der stillede et spørgsmål om COOP, men nu kan jeg ikke finde indlægget mere:

    Det omhandlede en person, der havde indbetalt 72.000 kr. vedr. salg af en mortorcykel, og oplyste at han først fik renter fra den, vistnok 27.3.2015.

    Jeg spurgte om hvordan pengene var indbetalt, men har aldrig fået noget svar og nu ses indlægget ikke at eksistere mere?

    Hvordan indbetaler man et sådant beløb til CoopBank? Det kunne da godt interessere mig.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.