Spar Salling i vanskeligheder

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #92833
    JydenForfatter

    Så ser det ifølge diverse medier ud til at det er Spar Sallings tur til at finde en løsning på sparekassens problemer. Der har jo gennem nogen tid været lukket for indløsning af garantbeviser.

    #181220
    HalliHalloForfatter

    Det er sørme triste oplysninger du kommer med, tænk på alle de 16.000 garanter i Østjylland Sparekasse, der her idag har fået oplyst, at de ikke får en krone af deres garantindskud, nogen har sikkert indskud på op til det maximum på vist 250.000 kr.

    Og nu bliver det så Spar Sallings tur, meget kedeligt, og måske også snart SparLolland, der vist er et A/S, men det bliver det jo ikke meget bedre af.

    #181224
    dietrich 88Forfatter

    Det er uforskammet af finanstilsynet og finansrådet ikke at advare os brugere for disse svage pengeinstitutter og risikoen, ikke kunne disponere over sine penge og betale sine regninger.

    Også mybanker har været med til at rose Spar Salling. ikke nok med at de tilsyneladende har indgået for store risici, de har samtidigt brugt enormt med penge til egne paladser og for ca. 1 år siden indviet nyt.
    jeg talte med direktøren for en uge siden, uden at han nævnte noget om problemer.

    uanstændigt !,- Hvordan skal vi overhoved have tillid til de danske pengeinstituter,- de har ikke forstand på at drive pengeinstitutter. Føj !!!

    Svindler og ejendomsspekulanter har haft gylde dage i de forgangne år. Nu kommer kvitteringen.

    Direktørene har taget for sig af retterne (pengene) og bonusser,- har de gjort deres arbejde ? Fyr dem og placer ansvaret.

    med hilsen
    Eckhard Patzlaff
    uddannet i et ordentligt pengeinstitur fra 1961 – 1964 !

    #181226
    JydenForfatter

    Du har ret , det med tilliden kan ligge på et meget lille sted.

    Det ser nu ud som om den Jyske Sparekasse overtager Spar Salling, men garanterne har nok tabt deres penge.

    #181232
    MunchenForfatter

    Hej alle

    Øv, jeg har placeret mine erstatningspenge hos Spar Salling med garantbeviser for at sikre dem en udvikling, da jeg fik alt for lidt i ulykkes erstatning.
    Dem har jeg så nok mistet nu, og beviserne har man jo ikke kunnet sælge længe.
    Dermed har jeg så mistet en del af min erstatning, det er godt nok bittert.

    Kan man evt. fratrække tab på garantbeviser fra i skat, når man nu er bliver beskattet af rente indtægterne ?

    Den tilhørende Garantkonto, forbliver forhåbentlig efter overgang til ny bank ?

    Hav en god dag.

    VH
    Bent

    #181234
    dietrich 88Forfatter

    Garantkonti burde slet ikke kunne tegnes. Finanstilsynets tidliegre direktør, som angiveligt gik af p.g.a. sygdom, da problemerne blev store, har sovet i mange år.
    jeg gjorde dem opmærksom på problemer iBaltica – Hafnia sagen, det hjælp ikke noget, jeg gjorde dem opmærksom på problemer med lån fra den daværende skibskreditfond til dårlige kunder, det hjælp ikke noget.

    Finanstilsynet har sovet og Finansrådet,organisationen over pengeinstitutter burde afskaffes,- jeg har ofte bedt dem om at holde deres medlemmer i snor, det hjælp heller ikke noget.

    Hvad med vores politikere ? De vidste alt om overbelåning m.m,- gjorde de noget ?

    Hvad gør staten ? Opskriver ejendomsværdier og landbrugsjord, således at alle låne noget mere, for senere at gå konkurs med regningen til skatteyderne.

    jeg har spurgt daværende statsminister Lars Løkke Rasmussen, om vi lever i en bananrepublik ?
    Spørg dog venligst Ole Sohn om det samme, hvad har de selv forstand på ?

    Sådan gik det ikke, da jeg var bankmand, sådan ville det ikke gå hvis jeg var ledende politiker. De er allesammen kun egoister.
    Jeg står ved hvert af mine ord !
    Med venlig hilsen
    Eckhard Patzlaff
    uddanned i en storbank i udlandet efter ordentlige bankprincipper, som kunderådgiver også, ikke som bankrådgiver.

    #181240
    BertelsenForfatter

    Eckhard, Hvad er forskellen på en bankrådgiver og en kunderådgiver??

    #181246
    dietrich 88Forfatter

    En kunderådgiver skulle gerne rådgive kunden hvad der er bedst for kunden.

    En bankrådgiver, gør, efter min mening det modsætte, rådgiver hvad der er bedst for banken.

    De ansatte tvinges idag til at vise resultater i form af nye kunder nye lån o. lign. og derved er de jo ikke kun rådgiver for kundens bedste .

    m.v.h.
    E.

    #181254
    HalliHalloForfatter

    Hvordan kan nogen skrive så meget vrøvl sludder og populistist, men der er jo altid nogen der ikke sætter sit lys under skæppe.

    #181258
    AnonymForfatter

    Held og lykke med at drive bank som man gjorde i starten af 1960’erne. Personligt tror jeg ikke du har det fjerneste begreb om hvad det vil sige at drive en moderne bank, som eksempelvis Nordea.

    #181260
    dietrich 88Forfatter

    Hallihallo og general prior eller hvad I kalder Jer.

    Det var rart, hvis I turde at lægge navn til det I skriver, eller tør I ikke det ?

    Man svarer som man har forstand. Sådan er det bare.

    Nu kan I hygge Jer alene.
    M.v.h
    E.

    #181462
    AnonymForfatter

    Retsopgør / undersøgelse kan indledes ved tilmelding på sparsallinggarant@gmail.com

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.