Fejl i pengeinstitutters oplysninger

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #92829
    JydenForfatter

    Finanstilsynet har netop umdersøgt en række pengeinstitutters prisoplysninger på internettet og politianmeldt 7 pengeinstitutter, og en række har fået påbud og påtaler.

    Der findes stadig pengeinstitutter med mærkelige og i mine øjne useriøse prisskilte, f.eks som denne d.d.

    Indekskonto 0,70 % op til 100.000 kr.
    1,40 % 100.000 – 500.000 kr.
    1,65 % 500.000 kr.-1.000.000 kr. Trapperente
    2,30 % over 1.000.000 kr.

    Jeg har i al fald sovet i timen hvis der er nogen der kan få deres indekskonti op i de beløbsstørrelser de 2 sidste intervaller oplyser.

    Eller kan der være pengeinstitutansatte der har haft så gunstige personaletilbud at det kan lade sig gøre. Næppe. Og i givet fald må de satse på at leve meget længe hvis man skulle kunne opnå at have 1 million eller mere på en indekskonto.

    Lad os få lidt seriøsitet ind i billedet når man fastsætter rentesatser.

    #181182
    HalliHalloForfatter

    Hvilke banker er der tale om? Nogen der ved det?

    #181204
    JydenForfatter

    Politianmeldelse mod Dronninglund Sparekasse, Faster Andelskasse, Flemløse Sparekasse, Folkesparekasssen, Hunstrup-Østerild Sparekasse, J.A.K. Andelskassen Varde og Stadil Sparekasse.
    Udover de syv nye politianmelselser er der endvidere givet påbud eller påtaler til
    Arbejdernes Landsbank, Brørup Sparekasse, Danske Andelskassers Bank, FIH Erhvervsbank, Flemløse Sparekasse, Folkesparekassen, Frøs Herreds Sparekasse, Sparekassen Lolland og Stadil Sparekasse.

    #181510
    JydenForfatter

    Det bør selvfølgelig med at det er 30 pengeinstituttter man har screenet, og det vil sige der blev fundet fejl i over halvdelen af dem. Gad vide hvor mange fejl der findes i de sidste ca. 90 pengeinstitutter vi har i landet.

    #181516
    BertelsenForfatter

    Hvilken bank har lavet den fejl med indekskontoen du beskriver?

    #181554
    JydenForfatter

    Sparekassen Østjylland.
    Jeg vil mene de 2 højeste satser stort set er helt uden omkostninger for pengeinstituttet at reklamere med – de kunne lige så godt have meddelt at de vil give 25 % og 50 % i rente vil jeg tillade mig at tro. Medmindre der f.eks. har været nogle særdeles fordelagtige rentesater til personale i pengeinstitutter som har gjort at rente og rentes rente har bragt saldoen meget højt op.
    Men ellers synes det fantastisk at man kan fastsætte sådanne satser – det er vel ikke yngste elev der fastsætter rentesatser. Og hvordan kan over 150 mennesker ansat i et pengeinstitut gå og se på sådan noget dag efter dag uden at reagere – hvis jeg har ret i mine antagelser om at saldoen på en indekskonto næsten ikke kan nå opi disse højder.

    #183334
    JydenForfatter

    Ja, gad vide hvad de bankansatte har af personaletilbud på indlån, når man idag i aviserne læser om de fantastiske gode tilbud pengeinstitutpersonalet kan få udlånsrenten til. Danske Bank en kassekredit på 500.000 kr. til 3,6 % i rente og Nykredit ned til 2,75 %

    #187002
    JydenForfatter

    OG -Ifølge DR kontant i aften kan ansatte i Jyske Bank få lån til 0,99 %.

    Jeg siger ikke noget, man tænker mit, men skal rentemarginalen hos de ansatte være den samme som hos andre må dem der har indlån være meget dårlig stillet 🙂

    #187010
    AnonymForfatter

    Det må være dyrt i skat for de bankansatte når de bliver beskattet af den rente gave fra deres arbejdsgiver 😉

    Velbekomme

    #187034
    BangeeForfatter

    Er der ikke næsten altid en eller form for personale gode ved at være ansat i en privat virksomhed?

    For bankfolk er det naturligvis bedre renter og gebyrer
    Håndværkerer kan låne firmabiler, og div værktøj, samt lave sort arbejde
    Tandlæger for også rabat på deres tænder
    medarbejder i blocckbuster kan leje gratis film
    Mekaniakerne kan få materialer til indkøbspris
    osv

    Kan ikke se problemer i at finansansansatte har personale goder

    #187148
    AnonymForfatter

    Bangee, jeg synes der er et par synsvinkler udenfor proportion i din oplistning af personalegoder.

    For det første relaterer personalegoder i private virksomheder sig til en fradragsberettiget beløbsgrænse, som efter bedste hukommelse lyder på ca. 5000 kr. pr. år.
    Alt andet vil i en eller anden grad ende som et mellemværende med SKAT, eller det vil være skrevet ind i ansættelseskontrakten som en fast aftale.

    At bankfolk kan låne til gunstige renter er ikke en selvfølge, netop fordi der efter al anden gængs politik burde opkræves skat af fordele i besparelsen op til mindste officielle rentesats.
    Jeg synes, det er direkte provokerende og uden hold i virkeligheden, når du beskylder håndværkerbranchen for at snyde skattevæsnet med sort arbejde. Det er lidt for mange, du sætter under samme kam.
    Mekanikere og øvrige brancher du måtte sammenligne med, får ikke opbakning fra staten/borgerskatten, hvis de fejldisponerer deres virksomheder.
    Så måske er du selv ansat i finans-sektoren, men jeg kan ikke finde et retfærdigt argument for, at jeg skal have udhulet min real-løn, fordi banker og stat skal dække egne interesser ind.

    #187156
    testForfatter

    Misundelse er en grim ting

    #187166
    AnonymForfatter

    Mindste officielle rentesats er vist nok minus 0,2 %

    #187372
    JydenForfatter

    Enig.

    Og måske ville det klæde pengeinstitutbranchen at de på dette under krisen, hvor man pålægger alle kunderne ringere vilkår. Det er muligt det især vil være psykologisk rigtigt, hvis man vil prøve at forbedre branchens fuldstændig ituslåede image.

    #187374
    AnonymForfatter

    Hvis jeg havde tegnet forsikring ville der på min konto stå 5,2 mill. kroner !
    se link, som jeg den 15.12.1979 fik daværende BraskThomsens Finansbank til at udregne, jeg har stadig papirlappen 🙂
    http://billedeupload.dk/images/NOCsK.jpg

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.