Sparekassen Østjylland i vanskeligheder ?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #92826
    JydenForfatter

    Ifølge epn.dk er det nu Sparekassen Østjyllands tur til at finde en løsning på problemer i weekenden.

    #181150
    ahkForfatter

    Jeg har i denne uge anbragt 450K i 3 mdr. netop hos Østjylland. Når desperationen er størst, er renten højest. Ja, det er sådan set rigtigt nok, for 2% p.a. var det bedste tilbud – men 2% ?? Jeg er så fortørnet over at de frie markedskræfter er sat ud af spil for os småsparere! Jf. de ågerrenter som pengeinstituterne og kvikudlånerne forlanger af folk som er økonomisk trængt.

    Hvorfor 450K? Fordi jeg tager højde for en eventuel pludselig og radikal devaluering af euroen! 🙂

    #181152
    AnonymForfatter

    Sparekassen Østjylland står til at blive afviklet, via bankpakke 5. Der er ingen vej udenom!

    #181164
    BertelsenForfatter

    Det har jo ulmet længe… mon ikke Spar Nord er et godt bud på en køber…

    #181188
    AnonymForfatter

    Hvorfor skulle DKK ikke følge EUR i en evt. devaluering ?
    Det er jo det, der er sket lige siden DKK de facto blev bundet til EUR.

    #181208
    AnonymForfatter

    Spar Salling også tæt på afvikling

    Offentliggjort 22.04.12 kl. 17:18
    Ikke bare en men to banker er på vej mod afvikling. Ifølge FinansWatchs oplysninger har Spar Salling de seneste uger uden held forsøgt at finde en løsning på sine økonomiske problemer og sparekassens dage som selvstændigt pengeinstitut synes talte.

    Sparekassen Østjylland er ikke det eneste pengeinstitut, der efter alt at dømme skal afvikles. Ifølge FinansWatchs oplysninger hænger også Spar Sallings fremtid som selvstændigt pengeinstitut i en tynd tråd.

    Sparekassen har den seneste tid forsøgt at finde en løsning på sine økonomiske udfordringer, men uden held. Derfor tyder alt på en afvikling gennem Finansiel Stabilitet, der i forvejen er ved at afvikle Sparekassen Østjylland.

    #181212
    ahkForfatter

    Ja, det har du ret i. Det er jo sagt lidt i spøg – men, idet det er mine penge, forholder jeg mig alligevel til risikoen. Dersom euroen virkelig brød sammen, således at en indskydergaranti på 100,000 EUR kun blev 450,000 kr. værd, mon dog så ikke kronen på en eller anden måde blev frigjort/frisat? Nu har vi selvfølgelig politikere – blå som røde – som glade og gerne kaster millarder ned i et sort sydeuropæisk hul – så det er unægteligt svært at vide om de, dersom situationen for alvor spidsede til, ville formå at tage vare på danske interesser – til en forandring.

    #181678
    AnonymForfatter

    hvad sker der når min bank er gået kunkurs og jeg skylder den penge
    kan jeg flytte min pension i en anden bank hvor jeg har et konto nr i forvejen
    eller hæfter jeg stadig til den nye bank som har overtaget den gamle bank

    #181680
    HalliHalloForfatter

    Laila, er dit spørgmål helt alvorligt? Jeg tror det altså ikke, men du hæfter selvfølgelig naturligvis uagtet banken har fået ny ejer.

    Om banken accepterer at du flytter din pensionsopsparing uden at indfri lånet kan ingen svare på, da det er forskelligt fra bank til bank og kunde til kunde.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.