Sælg obligationer indsæt på aftaleindlån.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92811
    AnonymForfatter

    Hejsa, jeg har for cirka 240.000 lange 4% realkreditobligationer. Der netop nu ligger i kurs 102. Ville det være en fordel at sælge dem nu, og sætte dem i aftaleindskud. Kan se på mybanker.biz er det nu er muligt at få cirka 3,95 i rente på 3 års sigt, og måske endnu mere ved længere binding. Ville det give mening at score de 2% kursgevinst på sælge obligationerne nu, jeg har netop fået udtrukket en hel del af dem, og det sker jo til kurs 100. Hvad ville i gøre?

    #180886
    AnonymForfatter

    Det var der ingen der havde et godt bud på?

    #180896
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg kan se, er det relativt nyt at der tilbydes op til 4% i rente ved 3-4 års binding på mybanker.biz. Det kunne tyde på, at “eksperterne" regner med, at renten stiger i løbet af de næste par år. Hvis det holder stik, vil kursen på 4% obligationerne falde, især dem med lang løbetid.
    På den baggrund har jeg selv overvejet at sælge 4% obligationerne og sætte pengene på en konto med flere års binding. Aftaleindskud mindsker risikoen for tab og giver med 4% en rimelig rente.
    Eneste problem er, at man skal være helt sikker på, at man ikke får brug for pengene inden periodens udløb. Jeg synes, det generelt er svært at finde ud af, hvordan man får et sikkert og rimeligt afkast af sparepengene i dag.

    #180906
    AnonymForfatter

    Tove.

    Jeg tænker mere det skyldes at vi ser nogle banker der er ekstremt pressede pt. i forhold til at skaffe likviditet. Det er derfor vi ser renter op imod 4% på aftaleindskud. Tror ikke det handler så meget om, at de generelt ser en stigende rente.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.