At bo til leje hos kæresten??

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92804
    AnonymForfatter

    hej

    Jeg er en ung mand på 32 som, for 3 år siden, er flyttet ind hos min kæreste(også en mand). Han har et lille hestestutteri, så der er altså erhverv på ejendommen.

    Jeg ejer en lejlighed i en anden by, som pt er udlejet.

    Grunden til at jeg skriver her, er at jeg har det lidt svært ved at jeg kun bor til leje hos ham.. -Jeg mangler den grundfølelse der er, når man har noget sammen!

    Et eksempel på hvor det er et problem:

    Jeg har det med at finde på projekter i hjemmet… og er ret perfektionistisk anlagt..
    Jeg er selv håndværker, så jeg laver mange ting selv… : -jeg ligger en stor ære i at bo pænt..

    Men problemet er at hvis jeg syntes at vi trænger til at få lavet projekt a, så ligger jeg gerne arbejdet i det… men har dog ikke lyst til at punge op med 10 – 20 eller 30.000,- (Eller hvad det nu koster) til materialer osv… da jeg ikke har mit navn på noget…. ;( -jeg har ikke lyst til at miste det, hvis forholdet ikke holder…

    Problemet er at jeg måske nemt kommer til at presse min kæreste til at betale (sådan føler han lidt nogle gange, og specielt når han ikke syntes vi behøver lave det).

    groft sagt føler jeg mig lidt til leje hos kæresten..

    Hvad kan vi gøre for at undgå dette, er mit spørgsmål så nu??

    Jeg er naturligvis ikke interesseret i at han skal miste

    #180778
    testForfatter

    Spørgsmået da vist mere til en samlivbrevkasse ind til et bank forum. Arbejdslønne er en stor del af prisen så du beder da selvfølgelig omstridt han betaler meterialerne. Bare op før dig som en voksen og tal med partneren

    #180784
    AnonymForfatter

    Samlivskasse… arrrh mon dog… det kan godt være at jeg har beskrevet ned i detaljer… men tvivler de kan hjælpe sådanne steder..

    Jeg opfører mig skam som en voksen, men det giver mig jo ikke den følelse af også at have

    #180786
    MichaelForfatter

    Kan ikke se problemet. Hvis du ikke vil investere penge i noget du ikke ejer – hvilket er fuldt forståeligt – så må du jo begrave din faglige stolthed og se på det gamle skidt.

    #180790
    HalliHalloForfatter

    Jeg skal ikke spille klog på dit lille problem, trådstarter, men har du vist ham dit indlæg du netop har skrevet her?

    Indlægget kunne jo være et godt udgangspunkt for at få et familiemøde i stand, idet det ser ud til at I ikke kommunikere særlig godt sammen?

    Du skal ikke endelig ikke være konfliktsky, en god samtale løser tit alle problemer.

    #180830
    AnonymForfatter

    Hejsa,
    Det er virkelig et dilemma, du der er ude i. Jeg vil faktisk anbefale dig at skrive eller ringe til Mads og Monopolet på DR3, som tager dilemma’er op hver lørdag formiddag. Det kan være rart at få det vendt af nogle helt uvedkommende.

    For mig at se har du to løsninger på problemet:

    1.
    Sats 100% på kæresten (fri til ham måske), sælg din lejlighed og køb dig ind i hans bolig, og samtidig sælg ideen til ham om, at værdien på boligen forøges væsentligt, når du går i gang med at renovere på den og I deles om regningen.
    For hvis han er ligeglad med det æstetiske, så kan det være, at han har lettere ved at lette på mulvarpeskindspungen, hvis du fremhæver det økonomiske aspekt, samtidig med at du siger, at det betyder meget for dig, at tingene ser pæne ud – ville også være mærkelig andet, når du her håndværker.

    2.
    Flyt tilbage til lejligheden og vær sammen med ham, men bo ikke sammen med ham mere, for du kan nok i sidste ende ikke holde ud at se på rodet konstant.

    Held og lykke med det hele. Jeg kan virkelig forstå dit dilemma. Var gift med en mand i 8 år, hvor vi altid forhandlede om bl.a. indretning. Han var til superhightech – næsten smag som sygehuseindretning… er nu gift med en mand på 15 år, hvor vi er meget afslappede med den slags ting begge to.

    #180844
    AnonymForfatter

    Hej tak for mage input!!

    Jeg kan godt se at I ikke kan se hvad jeg tænker! -Jeg har nemli gået og tænkt på om man evt. kunne få en advokat til at hjælpe med at lave en eller anden for for aftale/kontrakt på at jeg er så og så meget med i vores bolig (ekskl. erhvervsdelen)…? -det var faktisk eksempler på sådanne løsningsforslag jeg forespurgte, men kan godt se at jeg ikke var så præcis i mit 1. indlæg. 🙂

    Til Karoline.
    Tak for svar!
    nr. 1 kunne være en “Go"

    Men ikke 2’eren… da lejligheden er ca 250km væk.. 🙂

    Og så skal det lige siges at vi faktisk bor ret pænt og godt!! (mange er misundelige) -men grunden til at jeg skriver at jeg gerne vil lave (små) projekter hele tiden, er at jeg faktisk kan lide det.. (det er nok nærmest en hobby). og enhver, herinde, som kender til at bo på landet ved også at der ALTID kan findes projekter.. hehe

    🙂

    #180850
    AnonymForfatter

    Hej musikkman,

    Godt at du kunne bruge lidt at min ‘roman’ 🙂

    Jeg håber virkelig for dig og din kæreste at nr. 1 kan være en løsning for jer. Advokat koster kassen og er så besværligt at skulle ud i. Og økonomi er noget lettere, hvis man bare deles om tingene.

    PØJ PØJ og skriv endelig herinde, når du har fundet en løsning.

    #180856
    k1958Forfatter

    Det er nok ikke klogt at spare advokaten væk i dette tilfælde. Kæresten skulle jo gerne være i stand til at videreføre sit erhverv, selv om forholdet måtte gå i stykker. Medejerskab kan måske være en løsning, men der skal være en samejeoverenskomst, som regulerer, hvad der skal ske, hvis en af parterne vil ud af forholdet. Husk, at det er lettere at blive enige, mens forholdet har det godt! Advokatens job er at sørge for, at det, man er enige om, bliver skrevet ned på en måde, så der ikke kan opstå tvivl senere.

    #180872
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Jeg giver dig fuldstændig ret k1958 mht. til advokat. Det var da mig, der ikke tænkte mig om – SORRY til musikkman. Det er naturligvis vigtigt at sikre kæresten. Det kan gøres enkelt med en ægtepagt med særeje fra start. Ikke særlig dyrt.

    Jeg har prøvet noget andet. Jeg havde været gift med min mand i 5 år, da han blev selvstændig. Vi ville lave testamente pga. min mands søn. Jeg ville være sikker på, at han arvede alt efter mig også – hvis vi skulle gå hen og kratte af (ja det gør vi alle :-))… advokaten foreslog faktisk at min mands nye enkeltmandsvirksomhed blev friholdt i tilfælde af skilsmisse, men det stod vi begge uforstående overfor… for jeg tjente en god løn, som også indgik i den ‘daglige drift’. Den blev jo ikke friholdt!!

    #180874
    HalliHalloForfatter

    Nej, din kærste skal selvfølgelig ikke miste noget, hvad du så end mener med det?

    Har I nu haft en god familiesnak om sagerne og hvad er I blevet enige om?

    Du skriver, at du gerne vil lave alt om hos ham, men det kunne jo også være at de gamle ting var gode nok i hvert fald set med din kærestes øjne. Og smag og behag er som bekendt forskellige. Nogen skal have en ny Iphone hele tiden, andre kan nøjes med en gammel Nokia, der virker fint til ens forbrug og er lykkelige med den. Bare for at illustrere det lidt.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.