Indfrielse af F5 lån før tid

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Amager2000Forfatter
    Indlæg
  • #92784
    Amager2000Forfatter

    Har et F5 lån afdragsfrit som udløber om 2 år. Ved at lave en refinansiering før tiden til et nyt F5 lån afdragsfri koster det 100.000. Til gengæld sparer jeg 2.500 efter skat de næste 5 år. Det giver kr. 150.000 om fem år hvis man lægger pengene til side. Er det en dårlig løsning. Man ved hvad man skal betale de næste 5 år og man ved ikke hvordan fremtiden tegner for flekslån.

    #180578
    AnonymForfatter

    Eftersom du ikke ved hvad renten ellers ville have været på dit lån om 2 år, kan du i mine øjne kun tillade dig at regne med besparelsen i 2 år – og så ser dit regnestykke ikke særligt godt ud.

    At træde ud af et flekslån i utide bliver aldrig en god forretning, medmindre man vil ud i noget der har en helt anden risikoprofil – f.eks. hvis du ville over i en 3,5% fast rente.

    /Michael

    #180582
    OpgaveForfatter

    Jeg er helt enig med Michael V. og mon ikke også renten er ret lav om 2 år, hvor du så igen kan fortsætte 5 år frem, eller profilskifte dit lån til fx F3, eller F2.

    Dumt og dyrt at indfri det nu !

    #180584
    KrisserForfatter

    I øvrigt skal du sammenligne den femårige rente nu, med den treårige rente om to år, for at så det rigtige billede (hvis du lægger om nu, har du renterisikoen i fem år fra nu, ikke fem år fra næste nuværende refinansieringstermin).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.