kapitalpension.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92780
    AnonymForfatter

    skal en kapitalpension opsiges når man bliver 70

    #180508
    AnonymForfatter

    Jeg mener, at det er at man tidligst kan få den udbetalt når man når efterlønsalderen (dvs. 60 / 62 afhængig af ens alder). Dertil, så mener jeg at der må gå 15år efter denne alder, at man skal hæve den, så den skal hæves senest ved 75-77år.

    Har ikke lige kunne finde noget på nettet til at understøtte det, så måske er det ikke helt rigtigt.

    #180510
    testForfatter

    Du behøve vel ikke nødvendigvis at hæve pengene hvis det er de du mener. Men det er nok næppe nogen entydige regler kun for fradragsretten på indbetaælinger

    #180538
    AnonymForfatter

    Altså senest – når du fylder 75 år( 77 år) – skal du betale 40%(25%) i afgift af din kapitalpension – og restbeløbet må du placere på anden måde.

    Du kan også ændre en del eller det hele – til en ratepension min. 10 år) med udløb ved 85 år(evt.livrente)- og dermed udskyder du afgiften.

    #180566
    HalliHalloForfatter

    Ikke for at spille klog, men det er ikke når du fylder 75/77 år, men det er mig bekendt med udgangen af det år hvor man fylder 75 år osv., så i princippet kan en der fylder år den 2.1. have pengene stående næsten et år længere end en der fylder år den 28.12.

    #180570
    AnonymForfatter
    #180572
    HalliHalloForfatter

    Svend, jeg ved ikke hvad du vil dokumentere med denne gamle hjemmeside.

    Jeg ved godt at der ofte skrives seneste ved det fyldte 75 år, men reglerne er således iflg. skattelovgivningen:

    Ved ejerens fyldte 75. år eller første policedag (dvs. årsdagen for den dag, hvor policen er oprettet) herefter for ordninger oprettet før 1. maj 2007. For ordninger oprettet 1. maj 2007 eller senere 15 år efter ejerens opnåelse af >pensionsudbetalingsalderen jf. PBL § 1 a<,

    Det svarer også til det jeg tidligere har fået oplyst af min pensionskasse.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.