Omlægning af billån

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92765
    AnonymForfatter

    Har en 1 år gammel bil der mangler at blive betalt ca kr. 249.000 på.
    Afdrager med kr. 5000,- om måneden til en rente i Danske Bank på 8,65% !

    Netop renten er mit problem som jeg syntes er alt for høj, og jeg ved, at den kommer til at stige til over 9% pr 1/4 pga rentestigninger – da jeg d.d. har snakket med banken..

    Jeg har bedt dem kigge på, hvor langt ned de kan få renten på lånet – så hvad kan jeg forvente?

    Jeg vil gerne høre om andre har omlagt deres billån, i så fald hvor har i skiftet til? og generelt om der er nogen gode råd og tips at give.

    pft

    #180238
    MichaelForfatter

    Tja, det bedste råd er vel at lade være med at låne op mod 300K til noget der bare står og ruster på gaden, men i stedet købe en lidt mere beskeden bil.

    Men ellers må du jo kontakte diverse banker og høre hvad de kan tilbyde dig. Der er ingen her der kan give dig et realistisk bud på hvilken rente du kan forvente eftersom vi ikke kender din økonomi.

    #180240
    AnonymForfatter

    OK – håber du fik det bedre…

    Det er jo netop det jeg gør/ vil gøre – derfor efterspørger jeg hvad jeg ca. kan forvente, når tilbudene fra bankerne !

    #180242
    MichaelForfatter

    Ja, iflg. DB’s eget prisblad som enhver kan læse på deres hjemmeside så kan du forvente en rente i intervallet 6,5% – 10,85%.

    http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Priser-og-vilkaar/Priser/Pages/Rentesatser-paa-udlaan.aspx#billaan

    En kundes udlånsrente er altid baseret på individuelle vurderinger ud fra den individuelle økonomi så hvilket svar forventer du egentlig herinde?? Hvis du vil have mit bud på får du enten ikke noget svar fra DB eller så får du at vide, at lånets rentesats ikke bliver nedsat. Og hvorfor skulle banken egentlig også nedsætte din rente? Du er jo nødt til at præsentere DB for et bedre tilbud fra en anden bank så de evt. kan matche det.

    8,65% er ganske præcist lige midt i DB’s rentespænd så DB vurderer vel at din økonomi overodnet set er gennemsnitlig.

    #180252
    testForfatter

    Det sjove ved renter er at jo mindre du har råd til dem jo dyre er de.

    Er din ydelse 5000 eller er 5000 afdrags delen af ydelsen?

    Kan du betale hurtigere tilbage spare du hurtigt mere ind du opnår ved f.eks. En lille ændring på renten

    #180262
    HalliHalloForfatter

    Nu behøver den jo ikke at stå og ruste, hvis han behandler den ordenligt, og hvis han beholder den resten af sit liv så bliver den sikkert mere værd.

    Jeg er selv ejer af en veteranbil og den er steget pænt i værdi gennem årene.

    Ellers er den en meget fordelagtig rente du har i Danske Bank, men så har de med garanti også sikkerhed i bilen, så riskikoen er minimal for banken.

    #180268
    testForfatter

    Vrøvl massefremstillede biler stiger ikke i værdi i vores levetid.

    #180276
    AnonymForfatter

    Har du overvejet(ligesom mig selv) at optage et lån hos GE Money Bank?
    Privatlånplus 3,95% var.rente.
    Nul sikkerhedstillese.

    Danske Bank og de fleste andre banker er alt for dyre at drive.

    #180466
    AnonymForfatter

    Hva me Swedbank?

    #180468
    AnonymForfatter

    Næste gang kan du overveje at låne hos forhandleren.

    Eksempelvis Uggerhøj tilbyder pt. fast rente til 3.95%.

    Jeg har set fast rente tilbud på Fyn til 2.95%.

    Det er oftest kampagner som kører i en kortere periode.

    #180472
    AnonymForfatter

    Jeg har lige købt en mikrobil – forhandleren kunne tilbyde 4-4,25 i variabelrente – og jeg skulle sidde for 1350 om mdr.

    Jeg kontakter min bank – får tilbudt 6,75 i variabelrente – men pga. lave omkostninger(kræver ikke pant f.eks) – så slipper jeg for 1000 om mdr.

    Hvad vælger man? Banken selvfølgelig.

    #180496
    thsvForfatter

    Har du checket løbetiden og udbetaling for de 2 lån, for så meget forskel i omkostninger er ikke sandsynligt ved samme løbetid.

    #180498
    AnonymForfatter

    Thsv: Jo, det har jeg.
    Samme løbetid, samme udbetaling.

    Men når jeg kan slippe for pant og en helveds høje oprettelsesgebyrer, så er der stor forskel.

    Min bank kræver kun 2% af det lånte beløb: 1400,- og ingen pant.

    Min pointe er bare, at man kan blive snydt af den lave rente.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.