lån trods rki/selvom jeg kom af med min gæld ville min bank ikke låne når man havde stået i RKI

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Indlæg
  • #180256
    HalliHalloForfatter

    En bank låner nu om dage kun ud når det er næsten 100% sikker på at de kan være sikre på at få pengene tilbage.

    Og at en ansat skulle have sagt nogen i den retning: Vi låner ikke ud sådan nogen som har stået i RKI tror jeg aldeles ikke. Det er si lille spørgsmål:

    Hvordan kan have meldt sig til i 2009 og stille spørgsmål her uden at have accepteret sin tilmeldelse?

    Det ser meget mærkeligt ud? Spøgeren han måske ligesom Jimse glemt koden til sin E-Mailkonto?

    Det virker som noget værre hønsegårdssnak, der skrives at der skal gå mere end 4 måneder før der kan gives lån igen. Der er da ingen regel for det og når banken har afvist låneansøgningen er der vel ikke mere at diskutere udover at banken ikke mere at økonomien p.t. kan bære at afdrage på et lånkkert en overfortolkning af samtalen. Alt andet ville da være uforskammet, som jeg antagelig ville have klaget over.

    #180258
    HalliHalloForfatter

    Lille et lille spøgsmål mere da noget af min mail forsvandt:

    Hvordan kan spørgeren have tilmeldt sig allerede i 2009 og så stadig bruge sin konto til at stille spørgsmål med.

    Det ligner en sag som den yderst utilfredse investor ved navn “JIMSE" og havde, men han blev på en eller anden måde godkendt.

    Da jeg tilmeldte mig blve jeg da gjort bekendt med, at jeg skulle godkende den fremsendte mail inden 5 dage, da kontoen eller blev lukket.

    Jeg ikke forstå, nogen der kan hjælpe med at opklare dette mysterium?

    #215280
    AnonymForfatter

    I er nogen højrøvet røvhuller at høre på. Hvis man har fælles gæld og konen går hen og dør og man så derefter havner i rki Hva så

    #215282
    AnonymForfatter

    Og føre så lige debatten til dørs. Har man et godt job som jeg havde og går hen og får en sygdom så man bliver indstillet til pension så sker der ændringerne i ens økonomi som man ikke selv er herre over. Sygdom kan ramme alle. Når ens ydelse bliver så lav så man ikke kan overholde terminer og havner i rki så vil jeg lige høre nogen af jer kloge hoveder. Skulle man så slet intet låne. Skulle man kunne have forudset et sygdomsforløb. Man er ikke et dårligt menneske hvis man skulle havne i rki. i sidder og er hæver over jer selv. Se mig jeg er ikke i rki men det er du og i den dur. I er nogen røvhuller og gid jeres røv må klø og jeres arme må være for korte til at nå. Man er ikke kriminel fordi man låner men man bliver udstillet som en hvis man havner i rki. Der kan være mange årsager til at man havner der og det er ikke alle som har friværdi i bolig så man kan trække på den konto for at undgå rki

    #215284
    MichaelForfatter

    “Når ens ydelse bliver så lav så man ikke kan overholde terminer og havner i rki så vil jeg lige høre nogen af jer kloge hoveder. Skulle man så slet intet låne"

    Svaret på det spørgsmål er jo enkelt: Nej, man skal ikke låne flere penge for hvis man ikke har penge til at betale de nuværende ydelser hvordan skulle man så få pengene til at betale for de nye lån oveni? Har du et simpelt svar på det spørgsmål Jante?

    #215286
    morsdrengForfatter

    Lad os lige få en ting på det rene. Hvis man låner penge, vel videde at man IKKE kan tilbagebetale det nye lån, er dette ikke kun moralsk forkasteligt, men rent faktisk også strafbart.

    Om det efterfølgende kan bevises, at man ikke havde til hensigt at tilbagebetale lånet og dermed havde forsæt til den strafbare handling, er en hel anden sag. Långiver vil i den slags tilfælde sjældent indgive politianmeldelse, for det første fordi man derved ikke får lånet tilbagebetalt og for det andet, fordi det vil afsløre kreditgivers mangelfulde kreditvurdering. MEN har man eksiste-rende gæld som er misligholdt pga manglende betaling og har man i fogedretten oplyst, at man ikke er i stand til at betale den allerede optagne gæld (afgivet insolvenserklæring), kan det blive svært at overbevise nogen, og i værste fald kriminalretten, om
    at man havde til hensigt at tilbagebetale det nyoptagne lån.

    MEN når et pengeinstitut eller anden professionel kreditgiver skal vurdere et misligholdt udlån, tager man naturligvis med i overvejelserne, om misligholdelsen skyldes forhold som kan bebrejdes låntager, som f.eks. et for stort privatforbrug, økonomisk uansvarlighed eller lignende, eller om det skyldes udefrakommende forhold som låntager ikke kan gardere sig imod, som f.eks. arbejdsløshed, sygdom eller død.

    I sidste tilfælde vil det være meget lettere for skyldnere at få en aftale med långiver om, at der kun skal afvikles så stor en del af gælden som låntagers økonomiske forhold tillader – en såkaldt frivillig akkord. Men skal långiver give afkald på en del af sit tilgodehavende, vil denne naturligvis sikre sig, at skyldner faktisk betaler “alt vad bukserne kan holde til" og derfor kræve fuldt indsigt i skyldners økonomiske forhold og man vil naturligvis kun acceptere rimelige faste udgifter til husleje m.m. samt til privatforbrug.

    Som et alternativ til en frivillig akkord kan man forsøge med en offentlig gældssanering, hvilket bl.a. forudsætter at man IKKE er på kontanthjælp eller dagpenge. Er det heller ikke muligt, må man leve med gælden ud fra devisen “man kan ikke klippe håret af en skaldet" for ejer man ikke udlægsegnede aktiver, kan en privat kreditor intet gøre, ud over at sende rykkere og evt. sagen i fogedretten med års mellemrum. Så skyldners største problem er her tanken om, at man ikke kan svare enhver sit. I praksis er det noget man kan lære at leve med, og det er det ganske mange mennesker der har gjort.

    #215316
    HalliHalloForfatter

    Jante skrev således:

    “I er nogen højrøvet røvhuller at høre på. Hvis man har fælles gæld og konen går hen og dør og man så derefter havner i rki Hva så"

    Jeg er delvis enig med mig dig, Jante. Der sidder desværre nogle skribenter, der i den grad mangler empati.

    #215782
    AnonymForfatter

    hej er der nogen der ved hvor man kan låne penge henne også slev om man har gæld og står i rki

    med venlig hilsen fra maria Nielsen ps i kan svare mig på min mail som hedder maria_lillemus@hotmail.com

    #215784
    testForfatter
    #217626
    HalliHalloForfatter

    Hej Larry,

    jeg skrev til dig i går, men har ikke fået nogen information endnu.

    Hvor længe går der før du kan sende den.

    Har skrevet på svensk, glæder mig meget til at høre fra dig!

    #222046
    HalliHalloForfatter

    Nu tror jeg lige vi stopper med disse mærkeligt lånetilbud – det er næsten ikke til at holde ud længere.

    #223426
    HalliHalloForfatter

    Nå, så er tilbuddet der igen. Men så vidt jeg ved er det strengt forbudt at poste den slags åndsvage indlæg.

    #225384
    Carsten Nielsen (1)Forfatter

    Har du adresser til sådanne steder der giver Roi lån mvh Carsten Nielsen

    #225386
    Carsten Nielsen (1)Forfatter

    Har du adresser til sådanne steder der giver rki lån mvh Carsten Nielsen

    #225420
    Michael RudeForfatter

    SU lån er nok det billigste du kan få

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.