Ge money bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Indlæg
  • #180046
    AnonymForfatter

    Næppe Molan, 1% sparet på 100.000 er ca 650 kr netto årligt, det drukner i etableringsomkostninger.

    #180086
    AnonymForfatter

    Men det betyder også at de 400.000 kommer ned på 4,95% frem for 6,2%, kan være det rykker billedet. Men jeg skal lige regne det hele igennem først.

    #180096
    MichaelForfatter

    Du behøver ikke regne Molan for du får ikke noget lån i GE til 4,95%. Som jeg skrev tidligere er der ingen der gør det. Det er grundlæggende falsk markedsføring og handler blot om at lokke folk til der så tilbydes de sædvanlige ågerrenter – som Ted der får tilbudt en rente på 17%.

    Forbrugslån uden sikkerhed ydes ikke nogen steder overhovedet til renter der er lavere end boliglånsrenten normalt ligger på. Det ville ganske enkelt være naturstridigt.

    #180102
    AnonymForfatter
    #180104
    MichaelForfatter

    Morten Vestergaard her fra Mybanker har nogle ikke særlig gennemtænkte udtalelser i den artikel. Et centralt eksempel:

    Forklaringen på det høje renteniveau i de danske banker er ifølge Morten Vestergaard, at bankerne har haft en masse tab, som skal dækkes ind, og de kan desuden forudse en række tab, som de også må polstre sig imod.

    Javel ja. Så hvis GE skal kunne låne ud i stor til til 4,95% i rente skal tabsprocenten være næsten lig nul. Er det realistisk på forbrugslån uden sikkerhed? Nej, overhovedet ikke.

    Så hvad vil være det naturlige? Naturligvis at graduere rentemarginalen så langt de fleste får tilbudt langt højere renter (formentlig et godt stykke over 10%). Forretningen kan ganske enkelt ikke hænge sammen på andre måder og det glemmer Morten vist lige at tage højde for.

    Så derfor: Tilbuddet er FALSK MARKEDSFØRING og har kun til formål at få opmærksomhed og så få delt en masse lån ud til de -rigtige- renter. Ingen seriøse låneformidlere kan tjene på at låne penge ud til under 5%.

    #180108
    MichaelForfatter

    Undskyld, der skulle stå 3,95% og ikke 4,95%, men det gør jo kun historien endnu værre.

    Iøvrigt må jeg anbefale Mybanker at være forsigtige med hvordan de udtaler sig om selskaber der reklamefinansierer sitet. Sådanne meget positive udtalelser kan let sætte troværdigheden og neutraliteten over styr.

    #180110
    AnonymForfatter

    Kan kun give dig ret, men det virker desværre med garanti efter hensigten mht kunder der kontakter dem…

    Jeg var bare nysgerrig, da jeg søgte om lån, men andre er sikkert mere seriøse..

    #180156
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg prøvede også af ren og skær nysgerrighed at lave en låneansøgning og endte med et tilbud og pålydende rente på 6,95%.

    Med al respekt for tilbuddet er er min påstand, at hvis Du endelig kan blive godkendt til 3,95%, så vil din privatøkonomi være så stærk at Du reelt ikke har et lånebehov…

    Blot er surt opstød herfra (også) 🙂

    /jesper

    #180160
    AnonymForfatter
    #180162
    MichaelForfatter

    Ja, den artikel og udtalelserne fra GE viser jo fint min pointé: GE Money Bank reklamerer med en pris som stort set ingen får tilbudt alligevel og det er klokkeklar falsk markedsføring. Forbrugerstyrelsen burde helt klart skride ind her og bede om dokumentation for hvor mange der reelt kan få et lån til 3,95%.

    Mit bud er: Under 5% og det vil hovedsageligt være små kortfristede lån på max. 20.000 kr. hvor stiftelsesomkostningerne udgør en uforholdsmæssig stor udgift (dvs. høj ÅOP).

    Hvis det kun er de allerhøjeste indtægter med lille eller ingen gæld og et sparsomt forbrug der kan få 3,95% i rente på et lille kortfristet lån (og kun når der er 2 debitorer jf. GE Money Bank) så er der jo et indlysende alternativ til denne gruppe: Spar op, betal kontant og få en ÅOP på 0,00%.

    #180542
    AnonymForfatter

    Som svar på dette, så har min kone og jeg søgt. Selv med en årsindkomst på 1.4 mio og gæld på 2.6 mio i huset og et rådighedsbeløb på > 25t kr/mnd, kunne vi kun få en rente på 6,95 %. Så GE money banks tilbud er fup og fiduser, som burde undersøges nærmere og dømmes for falsk markedsføring. Den reelle minimums rente er 6,95 % og ikke 3,95 %.

    #180548
    AnonymForfatter

    Har også kontaktet Søren Dilling hos Politiken. Da han har fået en del henvendelser i stil med min, vil han nok lave en opfølgning på historien.

    #189280
    AnonymForfatter

    Jeg har så fået et lån (100.000,-) til 3,95 % hos GE Moneybank. Ansøgte på nettet kl 20.00 fik mail kl 22.00 at lånet var bevilget. Indsendte efterfølgende 2 lønsedler og 2 årsopgørelser. det tog mindre end en uge så var lånet udbetalt- ÅOP 5,2%. Vi har en ganske alm. økonomi med 2 indtægter.

    #189288
    Mr RForfatter

    Det der er interessant er at kigge på ÅOP efter skat og ikke bare ÅOP

    Gebyrer kan nemlig ikke trækkes fra i skat, men det kan renter.

    Desværre er man ikke forpligtiget til at oplyse ÅOP efter skat ved optagelse af lån.

    #189298
    AnonymForfatter

    I har så lige netop ikke en almindelig økonomi. Eller også er en af jer ansatte i GE. Det har altid været min mistanke, at tilbuddet kun gjaldt for ansatte. Såfremt jeg har ret i min antagelse, så er det faktisk et dårligt tilbud, da mange banker tilbyder lån til deres ansatte nede omkring 1-2 % i ÅOP.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.